CANON 400D: mitä objektiiveja kittilinssin seuraksi
-
CANON 400D: mitä objektiiveja kittilinssin seuraksi
Ostin ennen joulua 400D:n kittilinssin kera eli olen vielä aivan aloittelija järkkärikuvauksessa. Olen 400D:n seuraksi ostanut CANON EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Harrastan pääosin luontokuvausta. Mitä ehdottaisitte nyt tämän lisäksi? Joku macro olisi seuraavaksi ostoslistalla, mutta mikä- siinäpä kysymys!
-
Tulisitko "makroilemaan" paljon? Ja mitä kuvailisit?
Ajattelin, että jos et ihan mitään pienen pientä halua kuvailla, niin ainakin alkuun lähilinssillä, eli siis close-up suotimella, pärjää aika hyvin. Ainakin itse olen pärjänny. Tai sitten loitonnussarja olisi se kalliimpi ja parempi vaihtoehto. Mutta jos tosimakroilua alat harrastamaan, niin pitäisihän se makrolinssi hankkia.
Ajattelin, että jos et ihan mitään pienen pientä halua kuvailla, niin ainakin alkuun lähilinssillä, eli siis close-up suotimella, pärjää aika hyvin. Ainakin itse olen pärjänny. Tai sitten loitonnussarja olisi se kalliimpi ja parempi vaihtoehto. Mutta jos tosimakroilua alat harrastamaan, niin pitäisihän se makrolinssi hankkia.
-
Re: CANON 400D: mitä objektiiveja kittilinssin seuraksi
Jos et nyt macroilua aivan välttämättä halua alkaa harrastamaan alku vaiheessa, niin kannattaisi hommata joku putki hyvä & valovoimainen 17-55mm, tuon 70-300mm kaveriksi.ml14712 kirjoitti:Olen 400D:n seuraksi ostanut CANON EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Harrastan pääosin luontokuvausta. Mitä ehdottaisitte nyt tämän lisäksi? Joku macro olisi seuraavaksi ostoslistalla, mutta mikä- siinäpä kysymys!
Tai jos oikein luontoa/maisemia innostut kuvailemaan, niin joku laajis zoomi voisi olla paikallaan?
EOS 60D
Canon BG-E9 Akkukahva
17-55 f/2.8 IS USM
Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM
Sigma 530 DG Super
http://xmasa.kuvat.fi/kuvat/
Canon BG-E9 Akkukahva
17-55 f/2.8 IS USM
Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM
Sigma 530 DG Super
http://xmasa.kuvat.fi/kuvat/