Jos sekä Nikkoria että sigmaa on ostamassa, kannattaa kurkata http://www.purelygadgets.co.uk/ :n tarjonnat. Jos pelkkää sigmaa ostaa, ehkä kannattaa ostaa Verkkokaupasta (siis verkkokauppa.com), riippuen tietysti millainen takuukäytäntö heillä on. Jos pelkkää Nikkoria tai Nikonia (esim. salamat) on ostamassa, silloin bhphotovideo saattaa olla paras paikka.kuvamatti kirjoitti:Sigman 30mm linssi on itselläkin hankintalistalla joten sitä edullista ostopaikkaa olen etsimässä.
Olettaen, että postituskulut ovat "merkittäviä" ja sattuu sijaitsemaan verkkokauppa.com:n "läheisyydessä" (eli ei tarvitse maksaa postituskuluja sinne/sieltä).
Itse olen jo jonkin aikaa seuraillut ja vertaillut sekä bhphotovideon, purelygadgetsin että verkkokaupan hintoja ja tullut edellä esitettyyn johtopäätökseen, tosin PG on ehkä laskenut nikkorin hintoja, joten se on muuttunut houkuttelevammaksi myös nikonin objektiivien ja salamien/salamoiden suhteen (en ole huomioinut postituskuluja, mutta valuutta- ja veroerokulut huomioin).
Itselläni on sigma 10-20mm noussut ykköshankinnaksi, eikä sitä saa tuolta PG:stä (en ainakaan nikoniin löytänyt). Lisäksi olen lukenut, että objektiivilla on laatuvaihtelua, eli saattaa joutua palauttamaan sen kauppaan. Siitä syystä verkkokauppa.com on varsin houkutteleva vaihtoehto, kivijalkaliike löytyy melko läheltä kotoa ja työpaikkaa.