SamppaM kirjoitti:Apple ei valmista paneeleja, vaan niiden valmistus on alihankkijoiden varassa kuten monen muun puuceen valmistajan tapauksessa. Macin paneelit ovat siis sitä yhtä ja samaa kuin puuceen tapauksessa.
Älä? :-D
SamppaM kirjoitti:iMac on tarkoitettu käyttäjille, jotka haluavat valmiin toimivan paketin ilman aikomusta päivittää tietokonetta myöhemmin. Muutenkin päivitettävyys on lähinnä myytti. Muistin lisääminen ja kiintolevyn vaihtaminen on vielä suhteellisen yksinkertainen prosessi, mutta esimerkiksi prosessorin uusiminen tarkoittaa lähes koko tietokoneen vaihtamista.
Ja jotku olettavat myös että maitokaupan sisällä toimii gps. :-)
SamppaM kirjoitti:Jos haluaa työaseman ilman integroitua näyttöä, niin vaihtoehtoina ovat Mac Mini tai Mac Pro. Molemmissa ovat omat hyvät ja huonot puolensa.
Joo-o, muistinlisääminen on ihanuutta ensimmäisessä ja toisessa laajennattuuvuuden mahdollisuus on hinnoilteltu ihan kivaksi. Eli pointti on se aina, käyttäjän ei suvaita applessa tekevän yhtikäs yhtään mitään. Kuten nykyään autoissakin, auton lampun vaihtoa varten pitää tilata huolto. Niin, voin hyvinkin päätellä ettei kyseistet makistit ole koskaan vaihtaneet renkaita, öljyjä, saatikka lisänneet pesunestettä autoon. Sen takia makki on heille niin erinomainen valinta. Hah..
adele kirjoitti:Lapsi, kaikki mitä tässäkin ketjussa olet horissut paljastaa, että et ymmärrät laadusta mitään. Jos et pysty parempaan, sinulla ja karvanopillasi pyyhitään kanveesia. Siinä eivät hymiöt eikä häähäät auta.
Äläpäs niuhota niin, hymyä vaan kasvoille. :-)
adele kirjoitti:Viimeinen Tekniikan Maailma sivu 38 (MacBook Air testi) kirjoitti:Taustavalaistu näppäimistö on kirjoitustuntumaltaan moitteeton, ja se sisältää pikapainikkeina lukuisille Max OS x - käyttöjärjestelmän hienouksille. Itse asiassa täysikokoinen ja riittävän suurilla väleillä siunattu näppäimistä on ultrakeveiden kannettavien luokassa vielä eräänlainen harvinaisuus. Sen avulla pärjää myös nakkisormien varassa operoita toimittajanretku.
Monesti noi pikku läppäreiden näppäimet tehdäänkin olemattoman pieniksi. Esimerkiksi omassa lenovossa on normaalikokoiset näppäimet ja isommat kirjaimet mitä erillisessä näppäimistössä (Näin sokiakin ihminen näkee mikä kirjain missäkin hah). Kun sen näppistä just vertaa panasonicin maastokannettavaan niin on eroa aivan pirusti. Ja voittaa myös erillisen applen tekemän näppäimistön kirjoittamisessa. Nykyään onneksi ei tarte kirjoitella applen näppiksellä, ei se huono ollut mutta ei se missään nimessä ollut erinomainen. Ja hyvä juttu jos on saaneet tehtyä tuohon airiin jonkun mielestä hyvän näppiksen. Siitä vain ostamaan se, itse en koske tuohon airiin. Mieluumin hankin x300 mallin. Mutta turhaapa mä sulle selitän mut sanoinpahan ajatukseni.
PastSide kirjoitti:Heheh....
No niin, ensinnäkin täytyy sanoa, että olen aika yllättynyt, miten pahasti tämä topicci on lähtenyt käsistä, mutta ilo tätä on ollut seurata.
Omat olettamukseni oli, että vastaukset olisivat läppärisuosituksia tyyliin "itse olen käyttänyt XX kannettavaa kuvankäsittelypuuhiin, ja olen ollut tyytyväinen". Mutta täytyy sanoa, että kauaksi siitä on jo tultu.
Itselläni ei ole vielä macciä ollut, mutta täytyy myöntää, että sellaisen hankinta kiinnostaisi kovasti. Ehkä joudun investoimaan vähän enemmän ja hankkimaan macbook pro version, sen verran hyvää olen koneesta lukenut.
Mutta joka tapauksessa, en tuomitse pc-maailmaakaan. ja koska vastainasettelu pc-versus-mac on täysin käyttäjäkohtainen subjektiivinen asia, voidaan siksi makuasioista kiistellä vaikka aamunkoittoon saakka (kuten olitte näköjään eilen tehneet.)
Niin, miten on, onko täällä joukossa joku, joka on yrittänyt kuvien käpistelyä perus macbookilla, miten käy tässä tapauksessa pienen 13,3 tuumaisen näytön kanssa? Tuleeko työskentelystä mitään vai onko vain hätävara? Perusmacbookissa näyttäisi tuo reso olevan sama (muistaakseni 1200x800 kuin mitä halvoissa 15" kannettavissa -> korjatkaa jos olen väärässä...)
Winkkarikoneet eivät myöskään ole pois hankintalistalta....
Itse käytin aika pitkään 1280x800 resolla ja tuli kuvia käsiteltyä. Kyllä sillä pärjää, mutta myöhemmin hankin sitten erillisen näytön niin tuntui se olevan aika iso askel loppujen lopuksi. Ja kun paneelikin vielä parantui niin kuvankäsittely sai kyllä mukavan piristyksen. Kevyt ja näppärä matkakannettava ja siihen DVI liitännällä sitten joku laadukas näyttö. Esimerkiksi lenovon l220x, jonka saa nyt aika edullisesti eli hiukan päälle 400e. Ja puhtaasti mielipide perustuu harrastelijana.
Ps. Makisteille vielä: :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Edit.
Aiemmin joskus ehdotin tälläistä läppäriä joten uusinnan paikka. Ainakin tutustumisen arvoinen. Ja hakkaa airit mennen tullen (Akun kesto airissa 3h ja tossa mitä onkaan n.8h sekä sisäinen dvd asema sekä se paino eli alta 1kg!!!). ;-)
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=30600
Ja murossa on hyvästi tuota kannettavien osalta olevaa juttua josta toikin on pongattu aiemmin.