Askel eteenpäin digikuvauksessa!

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Cam70

Viesti Kirjoittaja Cam70 »

jeremy68 kirjoitti: Siinä Panasonicin 12 x zoomissa ei voi itse säätää juuri mitään.
Kyllä tuosta FZ-10:stä löytyy laajat käsisäädöt. FZ-1:ssä ei ole juuri lainkaan käsisäätöjä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jeremy68

Viesti Kirjoittaja jeremy68 »

OK. Sori virheeni!
jiiällä

Rallikuvaus

Viesti Kirjoittaja jiiällä »

Minä katsoisin kameraa, johon saa ulkoisen salaman. Toinen juttu - vaikka onkin vaikeampi selvittää - on miten kamera tarkentuu liikkuvaan kohteeseen ja kuinka sähäkästi esim. hämärässä. Entäpä manuaalitarkennus jollekin tietylle etäisyydelle - onko se ylipäätään mahdollista (esim. tarkennus 10 m päähän). Miten salama käyttäytyy manuaalitarkennuksen yhteydessä? Joissakin kameroissa salama ei välähdä lainkaan, jos kuva ei ole tarkentunut. Kameran laukeamisnopeus on muutenkin kriittinen - hidas/epämääräinen laukaisu johtaa tilanteen karkaamiseen.
kt11175

Viesti Kirjoittaja kt11175 »

tässä myös muutama Z1llä napattu kuva, siis tossa signeerauksessa. Muutama kuva on sellaisia "ekapäivän" kokeiluja, joten voi olla vähän suttuakin seassa!
alashan pääsee aina, paitsi kissa puusta
-Z1-
http://koti.mbnet.fi/kjii/Kuvia-Z1/index.html
Veltsu

Viesti Kirjoittaja Veltsu »

Oletko tätä harkinnut? Hinta sopisi haarukkaasi, löytyy zoom & vakain:

http://www.canon.fi/For_Home/Product_Fi ... Shot_S1_IS
Kukkanen

Viesti Kirjoittaja Kukkanen »

Meillä on tuo Canon PS 1S IS, kuvataan ensisijaisesti liikkuvia koiria ulkona. Hinnaksi tuli 256mb kortin + postikulujen kanssa 617€ Mikromafialta ostettuna suomenkielisellä käyttöohjeella.

Kameraan ollaan oltu kovasti tyytyväisiä, vakaaja auttaa etenkin zoomin kanssa, tarkennuksen nopeus on riittänyt, eikä laukaisuviive ole häirinnyt (etenkin kun lukitsee tarkennuksen etukäteen) ja käsisäädöt on monipuoliset. Kannattaa harkita yhtenä vaihtoehtona.
Veltsu

Viesti Kirjoittaja Veltsu »

Mä olen harkinnut sellaista. Kiva kuulla, että on ollut pätevä. Kuten joku jollain palstalla kirjoitti "täydellistä digikameraa ei olekaan"

Eikä tule.
PMM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PMM »

Heh, alkaa tulemaan noita vaihtoehtoja niin paljon että pitää ruveta seuraamaan aktiivisesti hintoja. Tuossa 1S SI:ssä on ainakin se hyvä puoli että se on Canon. :D
Canon EOS 400D + Canon 70-200mm F4 L - http://www.rallikuvat.net
Leht1n

Viesti Kirjoittaja Leht1n »

En kyllä käsitä mitä uutta ja ihmeellistä 1S IS toisi rallikuvaukseen, jos sulla on nyt A70? Käsittäkseni siinä touhussa ei sentään kymppizoomia tarvita. Jos katsot että kuvanvakain on välttämättömyys, niin ehkä sitten. Siitäkin on tosin hyötyä vain pitkillä suljinajoilla ja rankasti keskinkertaisessa valossa zoomatessa.

ps. osta jostain käytetty Sony-DSC F717 (5x zoom, f2.0-2.4, akku kestää), itse myin hiljattain nahkalaukun ja parin kortin kera 600:lla eurolla

—Timo
Quot capita, tot sensus.
Nikon Coolpix 2500 > Sony DSC-F717 > Olympus C-5060WZ > Nikon Coolpix 5400 > Nikon D70 > Nikon Coolpix 8400 > Nikon D60 > Nikon D300
lare

canon 300D

Viesti Kirjoittaja lare »

suosittelinsin itse että canonin 300D siis sen digitaali rungon ostat.
uutena sitä saa johonkin 990€ ja käytettyä eduliisemmin.

koska siihan voit kerätä ympäsille hyvän kokoelman lisä laitteita. osjektiivit, salamat, mustikorti...jne.

siinä on hyvä runko juuri sinulle.

sitä kannattaa miettiä että onko se ihan viisasta ostaa joku marketti kamera jos pari sataa lisää laittamalla saa kunnon laitteen.

MINUSTA rallia kuvatessa pitää olla tarpeeksi nopea suljin että auto ei ennätä mennä ohi...vaikuttaa tietenkin myös F luku...mutta itse kuvaan heppoja ja niiden kanssa parjän ulkona tuolaisella 3.5-4.5F lissillä.

canon EOS sarjan lisä laitteet sopivat jatkossa muihn CANON EOS sarjan runkoihin.

itse kuvaa 10D
PMM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PMM »

Leht1n kirjoitti:En kyllä käsitä mitä uutta ja ihmeellistä 1S IS toisi rallikuvaukseen, jos sulla on nyt A70? Käsittäkseni siinä touhussa ei sentään kymppizoomia tarvita.
Riippuu paikasta. Useampi kisa missä olen ollut ovat olleet sellaisia että kymppizoomi olisi ollut poikaa... 3x on liian vähän, kylmä totuus. Mutta 10x tarvitsee käytännössa jo jalustan. Mun budjettiin 300D ei mahdu. Olisihan se mahtava peli.
Ehkä sitten kun saa "oikean" työpaikan...
Canon EOS 400D + Canon 70-200mm F4 L - http://www.rallikuvat.net
Joug

Viesti Kirjoittaja Joug »

eikös rallikisat ole pääsääntöisesti valoisaan aikaan, joten kyllä kympillä saa käsivaralta ihan hyvin kuvia.

Muilla tuntuu olean kokemusta kaikista kameroista, itselläni lähinnä vain olympuksen 750:stä. Mielestäni hyvä kamera ja hintakin nykyään halpa. Ei kuluta virtaa paljon ja mukana tulee akut, laturi ja ainakin kaukosäädin.
Joug
Rooivalk

Viesti Kirjoittaja Rooivalk »

Tuosta S5000 kamerasta haluaisin kommentoida, että jos nyt en väärin muista, niin pisin valotusaika mitä ko. kamera sallii on 2 sekuntia.

Jätin itse tuon takia kyseisen kapistuksen laskuista lopullisesti pois kun olin alkuvuodesta kameraa ostamassa...

Itselläni Z1 ja olen kohtuu tyytyväinen. Hintaansa nähden kelpo peli. Miinuksina kenties tuo tarkennus hämärässä ja kohina kun lisää herkkyyttä, mutta nämähän on kaikissa tämän tason vehkeissä samat narinat.

Seuraavaksi kyllä haluan laitteen, jossa kaikkia tärkeimpiä asetuksia pääsee muuttamaan suoraan napeista ilman että tarvitsee kahlata valikoissa vähän väliä. (esim. ISO, auto/manual focus.) Eli tod.näk järkkäriä pukkaa seuraavaksi.
N8
Leht1n

Viesti Kirjoittaja Leht1n »

Rooivalk kirjoitti: Seuraavaksi kyllä haluan laitteen, jossa kaikkia tärkeimpiä asetuksia pääsee muuttamaan suoraan napeista ilman että tarvitsee kahlata valikoissa vähän väliä. (esim. ISO, auto/manual focus.) Eli tod.näk järkkäriä pukkaa seuraavaksi.
Mulla on myynnissä foorumissa sellainen, mutta ei järkkäri = pienempi koko! Olympus C-5060WZ...ei sua varmaan kinnosta, mutta hehkutin kumminkin. Siinä on napeista pitävän unelmavehje ja vieläpä laajakulmainen! :o)

—Timo
Quot capita, tot sensus.
Nikon Coolpix 2500 > Sony DSC-F717 > Olympus C-5060WZ > Nikon Coolpix 5400 > Nikon D70 > Nikon Coolpix 8400 > Nikon D60 > Nikon D300
Rooivalk

Viesti Kirjoittaja Rooivalk »

Leht1n kirjoitti:
Rooivalk kirjoitti: Seuraavaksi kyllä haluan laitteen, jossa kaikkia tärkeimpiä asetuksia pääsee muuttamaan suoraan napeista ilman että tarvitsee kahlata valikoissa vähän väliä. (esim. ISO, auto/manual focus.) Eli tod.näk järkkäriä pukkaa seuraavaksi.
Mulla on myynnissä foorumissa sellainen, mutta ei järkkäri = pienempi koko! Olympus C-5060WZ...ei sua varmaan kinnosta, mutta hehkutin kumminkin. Siinä on napeista pitävän unelmavehje ja vieläpä laajakulmainen! :o)

—Timo
Juu, kiitos vaan, mutta ajattelin hypätä seuraavaksi suoraan järjestelmän puolelle, niin pääsee kertaheitolla pokkarien rajoitteista eroon. Ja zuumiin tottuneena ei tuo Olympus oikein riitä. Tosin laajakulmaa tuossa onkin sitten enempi...
N8
Vastaa Viestiin