Omituisen hidas sarjakuvaus D50:ssä
-
Omituisen hidas sarjakuvaus D50:ssä
Niin, ei se nopea ole kun se täysillä rullaa, mutta missä vika kun tää ottaa jpg:tä noin 1.5fps? Raw:ta naksuu kolme kuvaa 2.5fps.
-
Re: Omituisen hidas sarjakuvaus D50:ssä
Ainakin pitkien valotusten kohinanpoisto pitää olla pois päältä. Se vaikuttaa sarjakuvaukseen riippumatta siitä, miten lyhyt valotusaika on käytössä.JMAutio kirjoitti:Niin, ei se nopea ole kun se täysillä rullaa, mutta missä vika kun tää ottaa jpg:tä noin 1.5fps? Raw:ta naksuu kolme kuvaa 2.5fps.
-
Re: Omituisen hidas sarjakuvaus D50:ssä
Noniin - se oli siinä. KIITOS! Ja saamari kun mää oon tyhmä.mimas kirjoitti:
Ainakin pitkien valotusten kohinanpoisto pitää olla pois päältä. Se vaikuttaa sarjakuvaukseen riippumatta siitä, miten lyhyt valotusaika on käytössä.
Mutta .... miksi se muuten vaikuttaa sarjatulinopeuteen?
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
En tiedä missä vika , mutta meikä on resetoinu kameransa pariin otteeseen ja se "vika" edeleen pysyi , että sarjakuvaus ei räpsinyt aivan sitä nopeuta. Mun miälestä D200:ssa se ei toiminu tollai.Ihmemies2 kirjoitti:Koska Nikonin koodiorjat ovat laiskaa porukkaa? ;-)
-
Oliko Af vai MF päällä? Tarkennus hidastaa D50:n sarjakuvausta - käytännössä AF ei pysy perässä.bobotti kirjoitti:En tiedä missä vika , mutta meikä on resetoinu kameransa pariin otteeseen ja se "vika" edeleen pysyi , että sarjakuvaus ei räpsinyt aivan sitä nopeuta. Mun miälestä D200:ssa se ei toiminu tollai.Ihmemies2 kirjoitti:Koska Nikonin koodiorjat ovat laiskaa porukkaa? ;-)
-
Eikun se oli JUST toi kohinanvaimennus joka hidasti.nomad kirjoitti:Oliko Af vai MF päällä? Tarkennus hidastaa D50:n sarjakuvausta - käytännössä AF ei pysy perässä.bobotti kirjoitti:En tiedä missä vika , mutta meikä on resetoinu kameransa pariin otteeseen ja se "vika" edeleen pysyi , että sarjakuvaus ei räpsinyt aivan sitä nopeuta. Mun miälestä D200:ssa se ei toiminu tollai.Ihmemies2 kirjoitti:Koska Nikonin koodiorjat ovat laiskaa porukkaa? ;-)
-
Se kuormittanee kuvaprosessoria? Sehän ei D50:ssä ollut ihan nopeinta plaatua, minkä huomasi mm. puskurimuistin tyhjennysajoista kortille. D50:n korkeahko malli-ikä näkyi käytännössä oikeastaan pelkästään siinä asiassa (ja megapikkelssien määrässä, mutta sen seikan suostun mainitsemaan vain näin suluissa).bobotti kirjoitti:Eikun se oli JUST toi kohinanvaimennus joka hidasti.nomad kirjoitti:Oliko Af vai MF päällä? Tarkennus hidastaa D50:n sarjakuvausta - käytännössä AF ei pysy perässä.bobotti kirjoitti: En tiedä missä vika , mutta meikä on resetoinu kameransa pariin otteeseen ja se "vika" edeleen pysyi , että sarjakuvaus ei räpsinyt aivan sitä nopeuta. Mun miälestä D200:ssa se ei toiminu tollai.
-
Niin siis tuo koski myös D80:stä.telegram kirjoitti:
Se kuormittanee kuvaprosessoria? Sehän ei D50:ssä ollut ihan nopeinta plaatua, minkä huomasi mm. puskurimuistin tyhjennysajoista kortille. D50:n korkeahko malli-ikä näkyi käytännössä oikeastaan pelkästään siinä asiassa (ja megapikkelssien määrässä, mutta sen seikan suostun mainitsemaan vain näin suluissa).
Miksi se "pitkän valotuksen kohinanpoisto" sitten tukkii sarjakuvauksen niin on täysi mysteeri ainakin minulle ja tuossa joku jo sanoi , että "laiskat" softainsinöörit. CaptureNX:n matelevuutta kun katsoo niin ei voi kuin nyökkiä päätään.