Nikon D70 saatavillako?

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
P.B

Viesti Kirjoittaja P.B »

Nikon D70 Set mit Nikon 18-70mm AF-S G DX IF-ED

1.329,00 €
inkl.16%USt.

Ton verran saksassa... aikataulusta en tiedä...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ExC

Viesti Kirjoittaja ExC »

P.B kirjoitti:Nikon D70 Set mit Nikon 18-70mm AF-S G DX IF-ED

1.329,00 €
inkl.16%USt.

Ton verran saksassa... aikataulusta en tiedä...
Melkein jo viisaampi vetäistä tuossa tapauksessa Akibasta... 1390 euroa 18-70mm:n kanssa siellä.
P.B

Viesti Kirjoittaja P.B »

Oot oikeessa !
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

Onko kameraa siellä hyllyssä, vai onko toimitusaika pitkäkin?
jingo

Viesti Kirjoittaja jingo »

hei
yksi erä tuli ja meni, seuraavat ensi kuun aikana ja toimitukset
tilausjärjestyksessä.

--
Ystävällisin terveisin
Akiba

Kyselin sähköpostilla saatavuutta toissapäivänä
emil

Viesti Kirjoittaja emil »

Olen Akiban tilausjonossa 26. muistaakseni.. Onko havaintoo montako kameraa toussa erässä oli? Yritin soittaa sinne tänään aamulla mutta kukaan ei vastannut.. Mietin vaan että onko sijoitukseni noussut ja kauanko mun pitää vielä odottaa?!
M:kko

Viesti Kirjoittaja M:kko »

Minkä kokoinen erä? Mulle aikanaan kerrottiin, että ekassa erässä tuli hulppeat yksi kappale kittejä.

Samalla sanoivat kyselevänsä itse päivittäin maahantuojalta tilannetta. Kaupoilla tuntuu olevan siis täsmälleen samat tiedot saatavuudesta kuin kuluttajallakin; ei tietoa. Tuntuu jotenkin oudolta, ettei Nikon osaa / viitsi / halua kertoa milloin laitetta tulee ja kuinka paljon.
emil

Joo, mulle sanottiin samaa.. Vähän ihmetyttää/harmittaa että lehdissä on sivun kokoiset mainokset, mutta samalla ei olla varmistettu kameran saatavuutta Suomeen..
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

Niitä mainoksia makselee kaiketi Nikon Svenska, jonka alafiliaali se Suomen kioski on. Ruotsiin ilmeisesti kameraa saadaan hiukan suurempia määriä.
Koko Skandinavia on Nikonin kokoiselle yritykselle luultavasti täysin epäoleellinen markkina-alue, jonka tilanne ei heilauta suuntaan eikä toiseen. Ehkäpäs itten näin ollen ns. virallisille myyjille, jotka ostavat laitteet Suomen Nikonilta, kameraa tulee vielä vähemmän kuin Akiban kaltasille toimijoille, jotka tuovat kameraa itse ohi virallisen maahantuojan.
jukvii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jukvii »

emil kirjoitti:Olen Akiban tilausjonossa 26. muistaakseni.. Onko havaintoo montako kameraa toussa erässä oli? Yritin soittaa sinne tänään aamulla mutta kukaan ei vastannut.. Mietin vaan että onko sijoitukseni noussut ja kauanko mun pitää vielä odottaa?!
Sopiiko kysyä, että koska tilasit. En ole ko. paikasta kyselly, että monesko olen jonossa. Voisin päätellä sijoitukseni tilauspäivästäsi.
JaamC

Viesti Kirjoittaja JaamC »

Technikistä tilasin maaliskuun puolivälin pakeilla, vielä ei ole tullut. Toissapäivänä, kun olin kysellyt, sain ilmoituksen että Nikon on ilmoittanut heille D70 Kitin olevan saatavilla ensi kuun alussa.

"
Hello,

according to Nikon article # 614913 will be available at the beginning of may.

Best regards

Your TECHNIKdirekt-Team
"
tikari56

Viesti Kirjoittaja tikari56 »

Koko tästä aiheesta käyty keskustelu tuntuu niin tutulta. Itse tilasin vuodenvaihteessa 300D:n Verkkokaupasta, jossa annettiin ymmärtää, että toimitus on 2-4 viikkoa. Pääsin silloin jonoon jonnekkin 30-40 väliin. Jono ei liikahtanut pariin kuukauteen pätkääkään ja rupesin kyselemään ensin muilta suomalaisilta vastaavilta toimijoilta heidän tilanneettaan, joka tuntui olevan yhtä surkea. Ei tavaraa, ei tietoa mutta tilauksen kyllä voit tehdä. Ainoat paikat mistä kameraa olisi saanut olivat pari isoa helsinkiläistä kameraliikettä, hinta vain pari sataa euroa kalliimpi kuin mihin olin tilaukseni tehnyt.

Laajensin etsintää saksalaisiin nettiliikkeisiin lähestyen paria liikettä sähköposteilla kysyen kameran saatavuutta. Kumpikin vastasi lähes heti ilmoittaen, että voivat pistää kameran tulemaan vielä samana päivänä! Hinta kummallakin UPS:n kuluineen lähes sama kuin Suomessa.

Viiden päivän kuluttua tästä otin ensimmäiset kuvani uudella kamerallani ja jäin mielenkiinnolla seuraamaan kauanko kesti kunnes Verkkokaupan varastosaldossa alkoi näkyä eloa. Ja siihen meni vielä noin kuusi viikkoa. Joten jos olisin odottanut heidän kautta kameraani, niin olisin jonottanut sitä yli kolme kuukautta!
emil

jukvii kirjoitti:
emil kirjoitti:Olen Akiban tilausjonossa 26. muistaakseni.. Onko havaintoo montako kameraa toussa erässä oli? Yritin soittaa sinne tänään aamulla mutta kukaan ei vastannut.. Mietin vaan että onko sijoitukseni noussut ja kauanko mun pitää vielä odottaa?!
Sopiiko kysyä, että koska tilasit. En ole ko. paikasta kyselly, että monesko olen jonossa. Voisin päätellä sijoitukseni tilauspäivästäsi.
Se oli Lauantai 10.4.04.. Eli pari viikkoa sitten.. Näyttää kyllä vähän huonolta, mutta haluisin ostaa sen Suomesta.. Toisaalta mulla ei oo hirveää kiirettä koska olen tällä hetkellä intissä.. Jos tietäisin että mua odottaa kamera kotona, ja mulla ei olis mahollisuutta kuvata sillä kun viikonloput, pääni hajoaisi lopullisesti :)
Kjo

Scandinavianphoto

Viesti Kirjoittaja Kjo »

Tilasin 15.4. Scandinavianphotosta, jos se oli torstai, seuraavan viikon keskiviikkona, eli viimeviikolla, oli paketti kotipostissa. Jos oikein muistan Visan veloitus oli 1129, - e.

Etsin tuntui ensin F90x:n jälkeen hämärältä, mutta hyvin siihen on tottunut tähän mennessä. Kaikki vaikuttaa muutenkin varsin hyvältä.
Johanna k.

Viesti Kirjoittaja Johanna k. »

Tänään (27.04.04) tuli ilmoitus omalta kamera"toimittajalta" että
tämän viikon (vk 18) lopussa saisin D70:seni.

Eikä kutkuta yhtään......

JK
jingo

Viesti Kirjoittaja jingo »

Porissakin sanottiin, että suomeen ois nyt rantautunut joitain kappaleita. Yllättäen ei tänne asti ollut yhtään vielä tullut.
martti.

Viesti Kirjoittaja martti. »

26.4 tuli jonkinsuuruisia eriä kotimaisiinkin myymälöihin. Eilen aamupäivällä soitti ensimmäinen myyjä, jolla olin jonossa ja tänään aamupäivällä soitti toinen. Ensivaikutelma kamerasta on oikein hyvä. Täytyy vaan totutella järjestelmäkameran kantamiseen, kun viimeiset vuodet filmijärkkäri on ollut lähinnä kotikäytössä.

Hyvä kamera, mutta ongelmana on kyllä se, että pelkkä kamera ei riitä pitkälle, vaan mukaan tarvitaan salamaa, softaa, suodattimia etc ja loppuhinta kyllä kirpaisee. Lisäksi tuota tekniikkaa on aika lailla opiskeltavaksi ennen kuin ominaisuudet ovat hallussa. Peruskuvaus onnistuu hyvin ilman manuaaliakin, sen verran loogisia toiminnot ovat.

t. martti.
Johanna k. kirjoitti:Tänään (27.04.04) tuli ilmoitus omalta kamera"toimittajalta" että
tämän viikon (vk 18) lopussa saisin D70:seni.

Eikä kutkuta yhtään......

JK
Kjo

Hämärä etsin :-))

Viesti Kirjoittaja Kjo »

Kirjoitin tuossa joku viesti sitten että F90x:n jälkeen etsin tuntui hämärältä. Kirkastuu kun laittaa akun paikoilleen :-)) Käyttöohje sivu 9. Ehkä kannattaa ensin vähän lukea ennen kuin munaa itseään julkisesti, mut ku oli vaan niin intona ...
veskuP

Ammattiliikkeestä 15 tunnissa!

Viesti Kirjoittaja veskuP »

Ostin D70:n tutusta ammattiliikkeestä (Kuvatiimi, Kokkola) maanantaina ja sain sen 15 tunnin kuluttua tiistaina. Näin toimivat ammattilaiset!

Totuus kuitenkin on, että olivat tilanneet ajat sitten 20 kameraa ja saivat 2 kpl. Satuin vain oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Näyttää olevan kovin kysytty kapistus, sillä eräällä saksalaisella verkkokauppiaallakin näkyi olevan 573 ostajan jono...

Maksoin ehkä 50 euroa enemmän kuin halvimmasta "kotimaisesta" verkkokaupasta ostettuna olisin joutunut maksamaan, mutta kameran olisi saanut ties milloin. Eikä 200-sivuista suomenkielistä käyttöohjettakaan pidä aliarvioida, sillä kamerassa on todella paljon säätömahdollisuuksia ellei halua tyytyä vain automaattitoimintoihin.
OskuK

Re: Ammattiliikkeestä 15 tunnissa!

Viesti Kirjoittaja OskuK »

veskuP kirjoitti:Ostin D70:n tutusta ammattiliikkeestä (Kuvatiimi, Kokkola) maanantaina ja sain sen 15 tunnin kuluttua tiistaina. Näin toimivat ammattilaiset!

Totuus kuitenkin on, että olivat tilanneet ajat sitten 20 kameraa ja saivat 2 kpl. Satuin vain oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Näyttää olevan kovin kysytty kapistus, sillä eräällä saksalaisella verkkokauppiaallakin näkyi olevan 573 ostajan jono...

Maksoin ehkä 50 euroa enemmän kuin halvimmasta "kotimaisesta" verkkokaupasta ostettuna olisin joutunut maksamaan, mutta kameran olisi saanut ties milloin. Eikä 200-sivuista suomenkielistä käyttöohjettakaan pidä aliarvioida, sillä kamerassa on todella paljon säätömahdollisuuksia ellei halua tyytyä vain automaattitoimintoihin.
;-D
Vastaa Viestiin