Eli saako elementsillä käsiteltyä olympuksen RAW kuvia ?
Kiitos, Janne
Photoshop elements +OM-5050 raw ?
-
- Viesti:
Saahan sen. Lataat vain pluginin http://cf.olympus-europa.com/consumer/d ... nloads.cfm sivun kautta ja asennat sen Elementsin plug-ins kansioon.
-
No, saahan ne imastua Elementsin sisään, mutta onko asiasta sitten mitään iloa on kyllä mun mielestä hieman eri asia.
Ongelmanahan on se, että Elements plug-in ei käytännössä salli oikein mitään raw-kuvan käsittelyä. Ainakin 5060 kohdalla, kuvan laatu raw plug-in:in "sisään oton" jälkeen ei mun mielestä ole ainakaan parempi kuin JPEG:einä mukaan otetuissa.
Eli raw:han menee enemmän aikaa, kuvaaminen on tallennusviiveen takia hankalampaa eikä "ponnistukselle" saa oikein mitään vastinetta.. Suosittelen Elements-käyttäjille JPEG:iin tyytymistä..
Ongelmanahan on se, että Elements plug-in ei käytännössä salli oikein mitään raw-kuvan käsittelyä. Ainakin 5060 kohdalla, kuvan laatu raw plug-in:in "sisään oton" jälkeen ei mun mielestä ole ainakaan parempi kuin JPEG:einä mukaan otetuissa.
Eli raw:han menee enemmän aikaa, kuvaaminen on tallennusviiveen takia hankalampaa eikä "ponnistukselle" saa oikein mitään vastinetta.. Suosittelen Elements-käyttäjille JPEG:iin tyytymistä..
Håkan Mitts
Olympus E-M1 ja Olympus E-M1 mk ii
Olympus E-M1 ja Olympus E-M1 mk ii