iceBREAK FREEstyle (Vanhankaupunginkoskella sunnuntaina)

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Mikael
Viesti:

iceBREAK FREEstyle (Vanhankaupunginkoskella sunnuntaina)

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Hei,

Tässä on tuoreita kuvia Vanhankaupunginkosken melontatapahtumasta:

http://www.mr-photography.com/galleries ... /index.htm

terv.
Mikael

------
www.mr-photography.com
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Cam70

Viesti Kirjoittaja Cam70 »

Täytyy kyllä sanoa, että mun mielestä h....tin hienoja kuvia, oli kyllä muutkin tuolla sinun gallerioissa. Sulla siis on 10D, millaisella linssillä nämä on otettu?
Itse olen aloittelija kuvauksen saralla, ja lähinnä kiinnostaa tuo uskomattoman hieno tarkkuus näissä kuvissa. Taiteellisesta puolesta en osaa sanoa sen enempää.
^Nanook^
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Nanook^ »

Kertakaikkiaan loistavia action pläjäyksiä.

kuva

Toi kuva teki minuun vaikutuksen.
Mikael
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Cam70 kirjoitti:Täytyy kyllä sanoa, että mun mielestä h....tin hienoja kuvia, oli kyllä muutkin tuolla sinun gallerioissa. Sulla siis on 10D, millaisella linssillä nämä on otettu?
:)

Hyppykuvat neljännellä rivillä on otettu EF 300 F4 IS:llä. Toiseksi viimeinen ja kolmanneksi viimeinen kuva on otettu EF 17-40 F4:lla. Ja kaikki loput in otettu 70-200 F2.8 IS:llä.

Käytetty aukko 70-200:ssa oli yleensä jotain 3.5-4.5, joten nämä kuvat olisi voinut ottaa lähes yhtähyvin 70-200 F4:lla (joka on käytännössä yhtä terävä).

Valtaosasta näistä kuvista on muuten rajattu noin 1/4-1/3 pois (sommittelu "vauhdissa" ei vielä onnistu aivan täydellisesti, ja osassa putki loppui kesken....). Parista on rajattu enemmäkin, esim. Nanook:in mainitsemasta kuvasta on rajattu reilusti yli puolet pois (kun halusin webbikoossakin näyttää valuvan veden kunnolla :).
Cam70 kirjoitti:Itse olen aloittelija kuvauksen saralla, ja lähinnä kiinnostaa tuo uskomattoman hieno tarkkuus näissä kuvissa.
Kaikki sivuillani olevat kuvat on "huolella viilattu" Photoshopissa. Eli mm. terävöitetty unsharpenilla: yleensä terävöitän kuvan ensi täydessä koossa, ja pienentämisen (bicubic) jälkeen terävöitän toiseen kertaan (yleensä radius 0.2 ja amount 200-300%).

Mikael
majesty

Viesti Kirjoittaja majesty »

Ai jai, makeita kuvia kertakaikkiaan. Sulla on kyllä silmää vangita toiminta mahtavasti.

Harmi kun en pääsyt itse paikalle, olis ollut kiva kattoa mihin sitä itse olisi pystynyt :)

-Kai
jylitalo
Viesti:

Re: iceBREAK FREEstyle (Vanhankaupunginkoskella sunnuntaina)

Viesti Kirjoittaja jylitalo »

Mikael kirjoitti: Tässä on tuoreita kuvia Vanhankaupunginkosken melontatapahtumasta:
http://www.mr-photography.com/galleries ... /index.htm
Mikaelin kuvat olivat kyllä ihan omaa luokkaansa, mutta ihan vain vertailun vuoksi heitän tänne linkin omaan albumiini samasta tapahtumasta: http://www.ylitalot.net/photos/public/m ... humbs.html

Kamerana G3, jossa oli paras JPEG asetus (super fine eli pienin pakkaus) ja sarjakuvaus oli n.2.5kuvaa/s asennossa (eli se nopeampi sarjakuvaus). Jälkikäsittelyssä on vain käännetty kuvat oikein päin ja mahdollisesti rajattu sitä uusiksi. Monissa noista rajatuista kuvista, rajattu alue on vain 25% koko kuvan pinta-alasta.
Tapahtumassa olisi G3:n kohdalla useampaan otteeseen kaivannut optista etsintä, kun aikaisimmista väitteistäni huolimatta LCD toimi yllättävän kehnosti tuollaisessa nopeasti muuttuvassa tilanteessa.
- Juha, Blogi & kuvat
Vastaa Viestiin