EOS 400D + EF-S 18-55 IS kokemuksia...?

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Vastaa Viestiin
tvap

EOS 400D + EF-S 18-55 IS kokemuksia...?

Viesti Kirjoittaja tvap »

Tervehdys,

Ensimmäinen viesti tällä foorumilla (ja siinäkin vähän asiaa). :-)

Joulupukki toi muassaan (tai toimitti jo vähän aiemmin...) tuon Canonin suht uuden kitin jossa on rungon lisäksi tuo otsikon EF-S 18-55 3.5/5.6 IS ja BG-E3 akkukahva. kts. http://www.maitolaituri.tv/product_info ... ts_id=1658

Täällä moni on ihmetellyt mikä objektiivi ensimmäiseksi "nelisatasen" kanssa. Muutaman (sadan) kuvan perusteella on aloittelijan helppo suositella tuota uutta kittiobjektiivia. Tuntuu tuo kuvanvakain varsin kivalta lisältä. Kuvanlaatuun olen itse tyytyväinen nykyisen kokemuksen valossa.

Haeskelin täältä foorumilta juttua tuosta objektiivista, mutten mitään bongannut (ainakaan haku ei tuottanut tuloksia).

Viimeisimmissä keskusteluissa kyseinen kapine on ohitettu vaivihkaa ilman mainintaa. Olettaisin että kokeneemmilla kuvaajilla noin uutta "kittikakkulaa" ei vielä ole ja kittimäisyyden vuoksi eikä ehkä tule, vai onko jokin muu piilevä syy?

Plusmerkki kuitenkin sille.

Kaveriksi tuolle tekisi mieli hankkia EF-S 55-250 IS, ilmeisesti vastaava "isoveli" eli käyttökelpoinen hintaisekseen.

tepa
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
-Tarja-

Viesti Kirjoittaja -Tarja- »

Ensimmäinen viesti tänne itselläkin ja ihan kuin viestisi olisi ollut minun kirjoittamani. Ei voi kuin kehua tuota pikkuobjektiivia ja sen käytön helppoutta. Ja tuota samaa isoveljeä olen minäkin katsellut, josko sillä ja tuolla pikkuobjektiivilla tällainen sunnuntaiharrastelija pärjäisi.
Airwalk

Viesti Kirjoittaja Airwalk »

Valovoimaahan siinä ei pahemmin ole ja tarkunnus hakee hiemankin hämärässä...Muovisen tuntuinen kapistus mikä tekee ok kuvaa, mutta kysessähän on kitti putki...
tvap

Viesti Kirjoittaja tvap »

Airwalk kirjoitti:Valovoimaahan siinä ei pahemmin ole ja tarkunnus hakee hiemankin hämärässä...Muovisen tuntuinen kapistus mikä tekee ok kuvaa, mutta kysessähän on kitti putki...
Totta nuo kommentit. Kompromissihan tuo on, omassa käytössäni onnistunut sellainen.

tepa
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12627715
Jokunen sana kyseisestä lasista. Lähinnä spekulointia.
Ehkä otin,ehkä en.
gurkku

Viesti Kirjoittaja gurkku »

Photozone on kuvanlaadusta kanssasi samaa mieltä. Ehkä kittilinssin laadusta itkeminen alkaa jo loppua... ;-)
_Heka_

Viesti Kirjoittaja _Heka_ »

Hyvä valinta, sillä pääsee alkuun.

Ostin itse syksyllä 40D:n 17-85mm kitillä. Tele menee vähän pidemmälle ja laajakulma ei paras mahdollinen. Mutta ihan hyvä yleisobjektiivi, kun yhdellä pitää selvitä, aina ei jaksa raahata useita mukana.

Hyvä valinta Canonin objekteista, vaihtoehtoina vastaavia Sigmalta ja Tamronilta.

Näillä mennään :-)
lego

Viesti Kirjoittaja lego »

-
Viimeksi muokannut lego, Kesä 03, 2020 17 : 48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanhamies

Viesti Kirjoittaja Vanhamies »

Onkos nuo kittiputken millit todellisia vai pitääkö croppikerroin ajatella?
Ville K

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Vanhamies kirjoitti:Onkos nuo kittiputken millit todellisia vai pitääkö croppikerroin ajatella?
Molemmat oikein. Eli ne millit on objektiiville ominaisina aivan todellisia ja ilmoitetaan aina samalla tavalla rungoista riippumatta.

Canonin croppirungoilla kerrotaan sitten 1,6:lla ja saadaan kinovastaavuus (joojoo, markulla 1,3).
Tai mistäpä minä tiedän, koska lappilaisten mielestä olen stadilainen, helsinkiläisten mielestä manselainen, tamperelaisten mielestä ärsyttävä ja turkulaisten mielipiteistä en ole perustanut.
Vastaa Viestiin