D40 ja SB-800:n löysän oloinen kiinnitys
-
D40 ja SB-800:n löysän oloinen kiinnitys
Onko normaalia, että salama pääsee vähän keikkumaan taaksepäin, vaikka se on normaalisti kiristetty salamakenkään ?
Ei siis mitään varsinaisesti haittaavaa, vain ärsyttävää :)
Vaikuttaa, kuin kenkä olisi edestä 0,5 mm liian korkea tälle salamalle.
Ei siis mitään varsinaisesti haittaavaa, vain ärsyttävää :)
Vaikuttaa, kuin kenkä olisi edestä 0,5 mm liian korkea tälle salamalle.
-
Mulla on ainakin ollu neljäsatasen kanssa samallaisia "ongelmia", vaikkei ne nyt niitä olekkaan.. se ei vaan ihan oo niinku tiukasti siihen sopiva, vaan ehkä hieman antaa periksi jos vaikkka putoaa tai muuta, niin ei mee sitte ainakaa satula rikki, jos ei mikään muukaan -tollasta oon ajatellu ku itteäki todella häiritsee kaikki mahollinen ja on aina kiva miettii jotain ees vähäsen oikeeta vastausta lähellä olevaa vaihtoehtoa ;D Mutta ainakaan ei mikään virhe mielestäni ole, vaan ihan perusjuttu, vai lieneekö d40:nen matalasta hinnasta johtuva säästötoimi, kun eihän aloittelijat salamia käytä..
-
-
SB-600 ja 800 on sellainen vipu mikä käännetään toiseen asentoon lukitusta varten (onnistuu yhdellä sormella). Se ei kiristä tuota kiinnitystä vaan työntää lukitustapin salaman suunnasta kameran kenkään. Tämä estää salamaa liukumasta irti, mutta ei kiristä salaman kiinnitystä kenkään kuten "vanhanaikainen" iso kiristysrengas salaman puolella. Sen lukitus saattoi löystyä käytössä ja salama hiipi pikkuhiljaa irti. Nykyinen lukitus on varmempi, mutta kun siihen jää hieman löysää toleransseista riippuen niin se ei ole niin tukevan tuntuinen. Itse en ole kokenut tuota salaman pientä liikettä ongelmana.bobotti kirjoitti:Äää...öööö???...eiks SB-800:aan ole sitä isoa muovista kiristysruuvia siinä jalan ympärillä?
--
-
Ok - thanks - mää vaan elän Wanhanaikasen salaman kanssa ja pidän sitä kohtuu hyvänäkin , mutta varmaan ajan kanssa se manuaali rassaa ja hidaskin on. Tosin ainahan joutuu iteroimaan kun ampuu seinän , katon tms kautta.seppot kirjoitti:. Nykyinen lukitus on varmempi, mutta kun siihen jää hieman löysää toleransseista riippuen niin se ei ole niin tukevan tuntuinen. Itse en ole kokenut tuota salaman pientä liikettä ongelmana.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
Kyllä ainakin tuo mun sb-600 kiristyy myös perinteisesti, eli puristaa sitä salamakenkää. Hyvin tarttu esim filmikameran salamakenkään kiinni, jossa ei ole koloa sitä tappia varten.seppot kirjoitti: SB-600 ja 800 on sellainen vipu mikä käännetään toiseen asentoon lukitusta varten (onnistuu yhdellä sormella). Se ei kiristä tuota kiinnitystä vaan työntää lukitustapin salaman suunnasta kameran kenkään. Tämä estää salamaa liukumasta irti, mutta ei kiristä salaman kiinnitystä kenkään kuten "vanhanaikainen" iso kiristysrengas salaman puolella.
-
Tarkempi tutkimus paljasti salamasta sivuilla pienet metalliset levyt mitkä puristuu kameran kengän reunoihin eli tuo tarraa kiinni vaikka se tappi ei painuisikaan mihinkään reikään. Tappi on sitäpaitsi jousitettu :DTUbbU kirjoitti:Kyllä ainakin tuo mun sb-600 kiristyy myös perinteisesti, eli puristaa sitä salamakenkää. Hyvin tarttu esim filmikameran salamakenkään kiinni, jossa ei ole koloa sitä tappia varten.
--
-
Vielä pikku kysymyksiä..
Tätä samaa aihetta vosiin jatkaa pikku kysymyksillä, vaikkei ne aivan asiaan litykkään:
Elikkä, mitä mieltä on käyttäjä(t) ollu kyseisen salaman toiminnasta, koska oon itsekkin vähän ajatellut sitä ostaa, mutta kova hinta laittaa aina vähän mietityttämään.. koosteena siis, että onko hyvä vastine rahoille?
Sitte vielä: Onko hyvä yhdistelmä D40 kanssa, koska ns. karvalakkikamera + Nikonin parhaimpia salamia?
Elikkä, mitä mieltä on käyttäjä(t) ollu kyseisen salaman toiminnasta, koska oon itsekkin vähän ajatellut sitä ostaa, mutta kova hinta laittaa aina vähän mietityttämään.. koosteena siis, että onko hyvä vastine rahoille?
Sitte vielä: Onko hyvä yhdistelmä D40 kanssa, koska ns. karvalakkikamera + Nikonin parhaimpia salamia?
-
-
Re: Vielä pikku kysymyksiä..
SB-600:ssa saa kyllä vastinetta rahoille. Sitähän saa Suomestakin välillä 200€:lla. Suosittelen.axel kirjoitti: Elikkä, mitä mieltä on käyttäjä(t) ollu kyseisen salaman toiminnasta, koska oon itsekkin vähän ajatellut sitä ostaa, mutta kova hinta laittaa aina vähän mietityttämään.. koosteena siis, että onko hyvä vastine rahoille?
-CB
-