Canon 400D
-
Tervehdys foorumilaiset,
tulipa siirryttyä "analogiamaailmasta" digitaaliseen eli paljon parjattu EOS 50 vaihtui vihdoin 400D:hen.
Koetin katsiskella viestejä taaksepäin enkä äkkiseltään törmännyt omaan mahdollisesti tyhmään ongelmaan ... eli miten onnistutte ottamaan kuvia niin, ettei kameran nestekidenäyttö mene sotkuiseksi/rasvaiseksi? Vai onko nyt vain niin, että mulla on iho-ongelma ja/tai paksut posket eli laihdutuskuuriko olisi paikallaan? :)
tulipa siirryttyä "analogiamaailmasta" digitaaliseen eli paljon parjattu EOS 50 vaihtui vihdoin 400D:hen.
Koetin katsiskella viestejä taaksepäin enkä äkkiseltään törmännyt omaan mahdollisesti tyhmään ongelmaan ... eli miten onnistutte ottamaan kuvia niin, ettei kameran nestekidenäyttö mene sotkuiseksi/rasvaiseksi? Vai onko nyt vain niin, että mulla on iho-ongelma ja/tai paksut posket eli laihdutuskuuriko olisi paikallaan? :)
-
Entäs tämä, joka zuurentaakin, vaikka onkin optisesti aika Canontasoinen.ihmelaama kirjoitti:Etsimen jatke pienentää 400D:n aikas lailla pienikokoista etsinnäkymää entisestään.Ize kirjoitti:Ah aivan, tuo jatkopala voisi olla hyvä idea.
Kokeilin ja poistin käytöstä. En tykännyt.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Miten olisi silkkinen kommandopipo johon ompelet mikrokuituliinasta poskiosat joilla satunnaiset epäpuhtaudet tulee poistettua kuvaamisen ohessa. Näin takanäyttö pysyy puhtaana ja voi keskittyä kuvaamiseen rauhallisin mielin eikä likaantunut näyttö aiheuta henkistä kärsimystä.Ize kirjoitti:Tervehdys foorumilaiset,
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
Totta, enää tarvitsee sitten vain katsoa hiukan tarkemmin missä kuvaa ... tosin pankissa ei saa kyllä muutenkaan kuvata, että ehkei ongelmia pääse syntymään vaikkasta pipon päähän vetäisisikin.kohan kirjoitti:Miten olisi silkkinen kommandopipo johon ompelet mikrokuituliinasta poskiosat joilla satunnaiset epäpuhtaudet tulee poistettua kuvaamisen ohessa. Näin takanäyttö pysyy puhtaana ja voi keskittyä kuvaamiseen rauhallisin mielin eikä likaantunut näyttö aiheuta henkistä kärsimystä.
-
tilapäisesti loppu!OskuK kirjoitti:Entäs tämä, joka zuurentaakin, vaikka onkin optisesti aika Canontasoinen.ihmelaama kirjoitti:Etsimen jatke pienentää 400D:n aikas lailla pienikokoista etsinnäkymää entisestään.Ize kirjoitti:Ah aivan, tuo jatkopala voisi olla hyvä idea.
Kokeilin ja poistin käytöstä. En tykännyt.
-
- Viesti:
-
Voisikohan joku neuvoa jonkun hyvän ja laadukkaan objektiivin, joka olisi parhaimmillaan, hämärässä/pimeässä/päivänvalo sekä sisätiloissa että ulkona otetuissa muotokuvissa, sekä keikkakuvailuissa?
Itsellä ei ole harmainta hajuakaan noista objektiivien toiminnoista, niin olisin kiitollinen vastauksista ja neuvoista.
Hyvä perussalama olisi myös hakusessa, mietin tuota Sigma EF-530 DG ST:tä?
Itsellä ei ole harmainta hajuakaan noista objektiivien toiminnoista, niin olisin kiitollinen vastauksista ja neuvoista.
Hyvä perussalama olisi myös hakusessa, mietin tuota Sigma EF-530 DG ST:tä?
-
Jas-tekniikalta saa paperimuotoisen.snellman kirjoitti:Ostin pari viikkoa sitten ensimmäiseksi järkkärikseni tuon 400D:n ja verkkokauppa.comista kun sen ostin, niin sen mukana ei tule suomenkielistä käyttöohjetta. mahtaako mistään saada ko opasta paperi-, tai pdfmuodossa.
Canon PowerShot A510 | Canon PowerShot A710 IS | Canon EOS 400D | Canon EOS 450D
Pentax K200D
Pentax K200D
-
- Viesti:
-
Heissan!
Itseäni on tuo 400D houkutellut jo vuoden päivät ja nyt kun sitä saa halvalla, verkkokauppa.comista 400€ kitti, olen saavuttamassa tunteiden huipun ja meinaan ostaa tuon.
Emännällä on tollainen, sain luvalla siskon häät kuvata sillä. Sinällään kitti objektiivi oli riittävä itse hää tilaisuudessa, mutta kirkossa ei puhettakaan.
Valoa lisää ja reilusti, mikä salama kiinni? EF 530 DG näyttää hyvältä, kääntösäteetkin riittävät mielestäni.
Onko kellään kokemusta kyseisellä kameralla häitten kuvauksesta? Mikä objektiivi/salama?
Ps.kameran säädöt hukassa, sillä olisi varmasti saanut lisää laatua kuviin.
Itseäni on tuo 400D houkutellut jo vuoden päivät ja nyt kun sitä saa halvalla, verkkokauppa.comista 400€ kitti, olen saavuttamassa tunteiden huipun ja meinaan ostaa tuon.
Emännällä on tollainen, sain luvalla siskon häät kuvata sillä. Sinällään kitti objektiivi oli riittävä itse hää tilaisuudessa, mutta kirkossa ei puhettakaan.
Valoa lisää ja reilusti, mikä salama kiinni? EF 530 DG näyttää hyvältä, kääntösäteetkin riittävät mielestäni.
Onko kellään kokemusta kyseisellä kameralla häitten kuvauksesta? Mikä objektiivi/salama?
-
Kolme sanaa: Valovoimaa, valovoimaa, valovoimaa. Ai niin, sitä valovoimaa.ull3 kirjoitti:Heissan!
Kuinka paljon sä olet valmis pistämään optiikaan rahaa kiinni?
Sigman/Tokinan/Tamronin 17-50mm F2.8 saisi 400euron pintaan. Noiden nopeus ja kuvanlaatu on aivan eri tasolla kuin sen 18-55mm kitti-optiikan. Noista vaihtoehdoista ei ole mikään yhtään huono vaihtoehto. Sigmasta kannattaa sitten hommata vain se Macro-versio, kuvanlaatua parannettu huomattavasti ei-macroversioon nähden.
Jos haluat maksaa 400 euroa kuvanvakaajasta lisää, niin Canonin EF-s 18-55mm IS USM f2.8 eli tuon hinta liikkuu 800-1000 euron paikkeilla riippuen liikkeestä. Lisänä tuossa olisi kuvanvakain ja hätänen tarkennusmoottori.
Hää-tilausuuteen riittäisi ihan Canon Speedlite 430 EX II salama.
P.S. Verkkokauppa.comin Canon EOS 400D paketissa "ET SAA" suomenkielistä ohjekirjaa mukaan.
Jos haluat saada nimenomaan suomenkielisen ohjekirjan, niin osta vaikka netanttilan kautta.
-
Jos haluat tosissaan alkaa kuvailemaa toisten häitä, niin suosittelen suoraan siirtymistä 40D:hen. Itse kuvailin ihan testailumielessä yhden kaverini häät 400D + 17-50mm/2.8 yhdistelmällä ja päivällä tuo vielä meni ihan kivasti. Illalla kun tuli hämärää, pitäisi alkaa ruuvaamaan ISO-herkkyyttä korkeemmalle, jolloin 400D:n heikoinpuoli tuli esiin. Kohina on kohtalaisen kovaa ja pienilläkin ISO-arvoilla, joka sitten tuotti tuskaa.ull3 kirjoitti:Heissan!
Eli, jos ajattelit alkaa tienaamaan kameralla jotain, niin hanki suoraan 40D, jos taas kuvailu on vain itseään varten, niin kyllä tuolla 400D:llä pärjää.
-
Tulikin mieleen, että eikös 400D/40D sisällä ole sama kenno? Ainakin megapikseleitä on saman verran ja kennon kokokin on sama.lospallos kirjoitti:ull3 kirjoitti:Heissan!
Illalla kun tuli hämärää, pitäisi alkaa ruuvaamaan ISO-herkkyyttä korkeemmalle, jolloin 400D:n heikoinpuoli tuli esiin. Kohina on kohtalaisen kovaa ja pienilläkin ISO-arvoilla, joka sitten tuotti tuskaa.
-
http://www.usa.canon.com/uploadedimages ... 40D_WP.pdfcabmo kirjoitti: Tulikin mieleen, että eikös 400D/40D sisällä ole sama kenno? Ainakin megapikseleitä on saman verran ja kennon kokokin on sama.
Although the EOS 40D’s single-piece CMOS sensor is based on the Canon EOS Digital Rebel XTi’s (400D) sensor design and manufacturing technology, new processes were incorporated in the CMOS semiconductor fabrication and microlens-forming process. By improving light-collecting efficiency, the same ISO range and low noise (S/N ratio) as that of the EOS 30D were attained even though the pixels on the 30D are larger.