Objektiivin naamiointi halvalla.

Kaikenlaiset DIY-projektit, rakentelut jne. ***Uusi*** 12.1.2008
Körmy

Objektiivin naamiointi halvalla.

Viesti Kirjoittaja Körmy »

Nuo vaaleat äLLä putket eivät ole kovin hyvin maastoon sulautuvia ainakaan kesällä joten jotain piti asialle tehdä.

Kappas vaan täältähän niitä löytyy http://www.lenscoat.com/ mutta hetkinen. Ei oikein nuo hinnat vastaa sitä mitä minun mielestäni tuollaiset suojat saisi maksaa niinpä täytyy askarrella itse.

Kuva

Kuva

Helppoa ja halpaa. Noihin tarvitsee vain jotain tummaa ja joustavaa kangasta sekä tarvittaessa kuminauhaa. Itse käytin tuossa keulalla eräästä takin hihasta leikattua "resoria" koska se pitää kankaan jämäkämmin paikallaan niin ei lipsahda kuvien eteen kyseinen rätti.

Täytyy myöntää että eihän tuo kaunis viritys ole (toimiva kylläkin mielestäni) mutta onneksi tintit ei osaa nauraa. :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

Sukka lienee melko toimiva tapaus aihioksi?
Körmy

Ei ole sukasta kokemusta mutta kyllä se lienee tuohon käy. Itse löysin kaapista tuommosta kangasta mikä on lienee peräisin jostain aluskerrastosta. Ainakin kangas on sen tyylistä ja oli valmiiksi tuommoisena putkeksi ommeltuna eli lienee hihasta tai lahkeesta leikattu.

Lisäyksenä vielä että jos raaskii teipata objektiivin niin se on jämäkämpi ja parempi vaihtoehto tähän mutta en ainakaan itse sitä suosittele jos aikoo vielä objektiivin myydä eteenpäin.
nmrl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nmrl »

Itse tein omaan 100-400 linssiin teltan keppien suojapussista. Oli vielä maastonvärinen ja vedenkestävää. Zoomatakkin pystyy tuon kanssa. Älyttömän suuret (äärettömästä-lähimpään esim) käsintarkennukset eivät kuitenkaan onnistu.
Käsintarkennuksenkin saisi kyllä toimimaan kun vähä napsisi paloja pois.
Körmy

Kuva

Sain tuossa vähän aikaa sitten tilattua neopreenia. Siitä sitten ompelin kyseisen suojan jonka maalasin. Todella hyvin kyllä pureutuu tuo neopreeni objektiivin pintaan. Mukavasti eristää lämpöä joten objektiivi tuntuu lämpimältä käteen ja suojaa kolhuiltakin hyvin tuo.
huuko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja huuko »

Luontotuvasta löytyy kanssa hyvät ohjeet isommalle putkelle,mutta tuosta voi itse suunnitella pienempää.

http://www.luontotupa.net/index.php/nik ... in-suojus/
jmpaaso

sukka

Viesti Kirjoittaja jmpaaso »

Asiaa sen kummemmin tuntematta tahi edes testattua niin tuli mieleen että yksi potentiaali vaihtoehto voisi olla joku ohut denierienen naisen sukkahousu joka on riittävä tummaa matksua. Leikkaa vaan riittävän pitkäksi/lyhyeksi ja ei tarvis ehkä edes leikellä mitään aukkoja muulle kuin jalustapannalle? Matsku vois olla just sen verta "ohkaista" ettei pitäis haitata tarkennusta/zoomia (maybe?) ja nappulat toimisi kankaan läpi

vois jopa kokeilla ko. matskun värjäystä enempi maaston väriseksi? riippuen miten Nylonia saa värjättyä ..mutta onhan noita rusekasävyisiä tummia sukkahousuja paljon tarjolla, niin uutena kuin käytettynäkin :P

että tälläne inspiraatio tällä kertaa...
Jouhou
chevy

Re: sukka

Viesti Kirjoittaja chevy »

jmpaaso kirjoitti:Asiaa sen kummemmin tuntematta tahi edes testattua niin tuli mieleen että yksi potentiaali vaihtoehto voisi olla joku ohut denierienen naisen sukkahousu joka on riittävä tummaa matksua. Leikkaa vaan riittävän pitkäksi/lyhyeksi ja ei tarvis ehkä edes leikellä mitään aukkoja muulle kuin jalustapannalle? Matsku vois olla just sen verta "ohkaista" ettei pitäis haitata tarkennusta/zoomia (maybe?) ja nappulat toimisi kankaan läpi

vois jopa kokeilla ko. matskun värjäystä enempi maaston väriseksi? riippuen miten Nylonia saa värjättyä ..mutta onhan noita rusekasävyisiä tummia sukkahousuja paljon tarjolla, niin uutena kuin käytettynäkin :P

että tälläne inspiraatio tällä kertaa...
Tuo oli hauska.
Odotinkin koskahan "niksi pirkan ohjeet" tulee mukaan. Nehan tyontavat sinne sukkahuosuihin kaiken mahdollisen. :) :) :)
Homer2

Viesti Kirjoittaja Homer2 »

Liimattomia, venyviä, uudelleen käytettäviä:
http://www.asmc.de/index.php?language=e ... 000&page=6
Saahan niitä tietysti muualtakin.
Vastaa Viestiin