Kysymys Olympus E-410:stä

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
Nöhveröine

Kysymys Olympus E-410:stä

Viesti Kirjoittaja Nöhveröine »

Olen ostamassa ensimmäistä digijärkkäriäni ja nyt olen kallistumassa tuonne Olympuksen suuntaan.

Sellainen kysymys tuli mieleeni, että miten tärkeä tuo kuvanvakaaja on? Kun tuossa E-510:ssä se on tuossa rungossa mutta taas E-410:ssä ei.

Jos ostan E-410:n niin löytyykö sellaista objektiivia missä se vakaaja olisi? Onko hirmuisen hintainen?

Lähinnä sen takia tuo E-410 miellyttäisi enemmän kun on kooltaan pienempi ja kevyempi, minulla kun on älyttömän pienet kädet eikä mikään "hirmuisen iso" järkkäri kertakaikkiaan sovi käteen.

Kiitos vastauksista :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
TTH1

Viesti Kirjoittaja TTH1 »

Eipä ole vakaajalla varustettuja objektiiveja, muutakuin Panasonicilla/Leicalla. Niitäkään ei taida saada kuin kameran mukana.
Foveon X3
Flickri
Nappe1

Viesti Kirjoittaja Nappe1 »

TTH1 kirjoitti:Eipä ole vakaajalla varustettuja objektiiveja, muutakuin Panasonicilla/Leicalla. Niitäkään ei taida saada kuin kameran mukana.
Kyyyllä niitä saa. ei helposti eikä halvalla, mutta saa.
UnskiV
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UnskiV »

Jos koko on ratkaiseva, niin siten E-410. Jos kuitenkin ominaisuudet otetaan mukaan, niin sitten E-510. Tarkastellaan kahden objektiivin kittiä, hintaero alle 200 €. Kuvanvakaajan lisäksi tulee muitakin ominaisuksia, kuten parempi käytettävyys, pikanappien kautta, ym. pientä.

Liikkuvien kohteiden kuvauksessa vakaajasta ei ole hyötyä. Muissa tapauksissa hyöty tuntuisi olevan melkoinen. Kuvasin eilen tulvavesiä koskella, Olyn E-3:lla. Pimeää ja märkää oli, enkä viitsinyt käyttää jalustaa. Kokeilin vakaajalla, liikkuvien kuohujen venyttämistä ja ainakin siinä tuli huiken hyviä kuvia vielä 1/10- 1/8 suljinajoilla. Ilman vakaajaa ei mitään mahdollisuutta tuollaisille suljinajoille. Vakaajasta on sekin hyöty, että voi käyttää pienempää ISO-arvoa ja sitäkautta kuvien laatu paranee.
UnskiVee
Vastaa Viestiin