photoshopin käyttö polarisaatio suotimena?

Kuvankäsittelyä, mitä vain
mkoosebi

photoshopin käyttö polarisaatio suotimena?

Viesti Kirjoittaja mkoosebi »

Läjä kuvia tarvitsisi polarisaatio suodin korjausta eli kuvien taivaat hyvin vaaleita ja pilvet pitäisi saada paremmin esiin ilman että kuvan alalaita muuttuu,mutta en photoshopista löytänyt tälläistä työkalua?Tai miten voisi tehdä eri sävynsäätöjä kuvan ala ja yläreunaan,tyyliin yläreunaan taivaan sinisyyttä ja pilvien valkoisuutta lisäävä korjaus ja alareunaan vastaavasti tummien sävyjen vaalennusta?Kiitos ja kumarrus hänelle joka tähän keksii vastauksen..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
haili
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haili »

Kokeiles tätä kontrastimaskausta photarissa:

1. Kopioi kuva uudelle tasolle.

2. Muuta ylemmän tason sekoitustilaksi joko "sulata" tai "Pehmeä valo" (löytyy tasot paletin vasemmasta yläkulmasta jossa lukee "normaali"- teksti).

3. Haalista ylempi taso harmaa-sävyiseksi (nopeiten sen saat painamalla näppäinyhdistelmää ctrl + vaihto + U-kirjain).

4. Muuta ylempi taso negatiiviksi.

5. Käytä ylempään tasoon gauss-sumennus -suodinta arvolla 85

6. muuta ylemmän tason läpinäkyvyyttä kunnes kuva näyttää hyvältä (opasiteettiarvot 50% - 80% välillä tuottaa omasta mielestäni parhaimman laadun).

7. Jos joissakin kohdissa kuvassa haluat säilyttää alkuperäisen jyrkkyyden niin käytä tässä vaiheessa ylempään tasoon pyyhekumi-työkalua (mieluiten pehmeäreunaista) ja yhdistä lopuksi tasot yhdeksi tasoksi.

Olen myös käyttänyt paljon tuota siten että olen tehnyt sen erikseen tummille, vaaleille ja keskisävyille erikseen jolloin olen valinnut yläreunan valitse-ponnahdusvlikosta värialueen ja kopioinut sen valinnan omaksi tasokseen ja tehnyt tuon yllämainitsemallani tavalla sen kontrasti-maskauksen.

Voit myös käyttää tekemääni valmista makroakin jonka saat http://www.kolumbus.fi/p.haili/kootut.zip (sisältää muitakin photoshopin makroja)
Vastaa Viestiin