Trnquill kirjoitti:JupJup kirjoitti:1.Vista on karkki. En tykkää karkista.
Karkin saa pois. Peräti sille tasolle, että teema on "classic Windows", eli w2k.
Itse olen katsellut linuxia sillä silmällä... enää ei tarvita kuin vähän lisäpuhtia värienhallintaan niin se saattaa olla suuntani.
Ja siinäkö sanakirjasi toimii...? ;)
No, itseasiassa ei niin. Kokonaan toista käyttöjärjestelmää katsoo toisin silmin, sitä niinkuin olettaa eri ongelmia kuin nykyisessä.
Linux-kaavaliluihini kuuluu tosin myös virtuaalikone, (tai ehkä joku wine-kehitelmä riittäisi?) jossa voisi pyörittää win2K:n (tai jopa vanhemman) alaisuudessa noita vanhoja ohjelmia... ne on niin kevyitä nykykoneille, ettei tarvitse olla natiivina. (sama tietysti kyllä toimisi vistassakin, ei siinä mitään)
Todennäköisest ilinux-siirtymä tapahtuu kuitenkin kokonaan vasta sitten, kun XP:llä alkaa olla vaikeuksia uusien vain vista mielessä suunniteltujen ajurien ja ohjelmien kanssa. Sitä ennen kokeillaan.
Trnquill kirjoitti:
Hyvää Vistassa puolestaan ovat pienet jutut:
-Helpot gadgetit (ennen piti leikkiä Samurizen kanssa saadakseen esim. kiintolevyjen täyttöasteen, muistinkäyttö-graafin ja ulkolämpötilan työpöydälle näkyviin)
-Kiintolevyjen täyttöaste näkyy graafisena explorerissa
-Kuvia sisältävien kansioiden ikoneihin paukahtaa automaattisesti pari kuvaa kansiosta
-Valokuvien thumbnailit saa riittävän suuriksi esikatselua varten. Enää ei tarvitse tihrustaa postimerkin kokoisista kuvista, vaan "thumbnailit" saa noin lasinalusen kokoisiksi.
Nämä on nyt sitten sitä makuasiaa todellakin. Itse kytkisin mahdollisuuksien mukaan nuokin pois. (tykkään pitää kuvatiedosto-ikkunatkin mieluiten "luettelo ja tiedot" -tasolla, ja tiedostopäätteetkin näkyvissä.) en halua windowsin esikatselukuvia xp:ssäkään. Kaikki zoomaukset, feidaukset, pehmennykset ja varjostukset on XP:stäkin pois:)