Canon PowerShot A40 toimimaan web camina?
-
Canon PowerShot A40 toimimaan web camina?
Onko kukaan saanu kyseistä kameraa toimiin netmeeting yhteydessä tai yleensäkkään saanu web camina toimiin?
Mitehän kyseinen homma onnistuisi?
En ole kameraa ostanu sen takia että olis web camera käytössä, mutta olis kiva saada toimiin kun on tommonen kamera tullu alkuviikosta ostettua.
Mitehän kyseinen homma onnistuisi?
En ole kameraa ostanu sen takia että olis web camera käytössä, mutta olis kiva saada toimiin kun on tommonen kamera tullu alkuviikosta ostettua.
-
Lyhyesti, ei onnistu. Lisää tietoa asiasta löytyy osoitteesta:
www.expressresponse.com
www.expressresponse.com
-
Mielenkiintoinen idea. Ongelmana voisi vain olla kameran päälläpysyminen... pitänee joskus kokeilla, jos vain ehtisi :).. Mutta kuten tuossa edellisen postaajan linkistä voi lukea, taitaa myös A40 olla omimmillaan ihan tavallisena digikamerana ;)Tico kirjoitti:Miksei onnistuisi?
Uskon että onnistuu videokaappaus kortin kautta ja kamerasta a/v outista.
-Labra
-
Itse kokeilin kytkeä sen kameran tv-kortin composite sisääntuloon ja sitten vain netmeetingiin asetin tv-kortin videonkaappauslaitteeksi. Kuva on paljon parempaa kuin normaali webcameilla, ja nopeampi fps:kin siinä on.
Ja sen kameran virransäästö kannattaa pistää pois päältä niin sen ei pitäisi sammua kesken kaiken.
Ja sen kameran virransäästö kannattaa pistää pois päältä niin sen ei pitäisi sammua kesken kaiken.
-
-
Kokeilin kans
Liitin powershot S40 suoraan tv-kortin vid-in porttiin ja kamera toimii webcamina. Värejä en vaa saa kuvaan mukaan, mutta kaikki zoomit ja muut toimii kyllä.
Canon Powershot S40
-
- Viesti:
Näin tuntuu toimivan Olympus C-2100 -kamerakin.
Innostuin kokeilemaan itsekin kun näitä juttuja täällä luki ;)
Enää vaan ongelma, pitäisi tietää kameran verkkolaitteen jännite, jos rakentelisi virtalähteen itse.
Innostuin kokeilemaan itsekin kun näitä juttuja täällä luki ;)
Enää vaan ongelma, pitäisi tietää kameran verkkolaitteen jännite, jos rakentelisi virtalähteen itse.
* Canon EOS 1D Mark III *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
-
Re: Kokeilin kans
Onko sulla valittuna kamerasta oikea tv-järjestelmä (PAL/NTSC)? Mulla ainakin jos oli NTSC niin kuva näkyi mustavalkoisena.Rico kirjoitti:Liitin powershot S40 suoraan tv-kortin vid-in porttiin ja kamera toimii webcamina. Värejä en vaa saa kuvaan mukaan, mutta kaikki zoomit ja muut toimii kyllä.