XRayPhotos kirjoitti:Tähän väliin on pakko kysäistä, että mitä tuolla pokkarilla olet aikonut kuvata ?
Kamera tulee olemaan se, millä kuvaan kaikki kuvattavani; arkipäivän tilanteita, lapsia useinkin, matkakuvia, erilaisia juhlia, luonto- ja maisemakuvia, yksityiskohtia kukista ja muualta. Kuvattua tulee niin sisällä kuin ulkona. Toisinaan on kiva napata jostain tilanteesta lyhyt pätkä videolle eli sekin toiminto kamerasta kiinnostaa. Omat säätömahdollisuudet kiinnostavat ja niitä käytän jonkun verran. Muita kameroita minulla ei ole kuin tuo nykyinen PowerShot A80 (ennen kuin mahdollisesti annan sen lapsille). Olen siis perusharrastelija, mutta kipinä askelta aktiivisempaan kuvaamiseen ja kaikenlaiseen kokeiluun kameran kanssa on olemassa.
Jonkun verran olen muokannut tähän mennessä ottamiani kuvia, en lähellekään kaikkia.
Periaatteitani kameran ostolle: kameran pitää olla mukana helposti kuljetettavaa kokoa ja joka vuosi en ole ostamassa uutta kameraa (nykyinen kamera on ollut käytössä neljä vuotta). Silloin kun ostan, valitsen hyvän ja monipuolisen, mikä palvelee vuosia ja antaa mahdollisuuksia myös askelta nykyistä aktiivisempaan kuvaamisen harrastamiseen.
Tuota ulkoisen salaman mahdollisuuden tuomaa lisäarvoa olen miettinyt. Aika moni on sen tärkeyteen viitannut. RAW -toimintoa en koe itselleni tärkeäksi tällä hetkellä.
XRayPhotos, Kuinka tehokkaita akkuja A650 IS:ssä voi käyttää? En tuota tietoa Canonin sivuilta em. mallin teknisistä tiedoista ainakaan löytänyt.
Minkälaisia kokemuksia, XRayPhotos sinulla (tai muilla palstalaisilla) on A650 IS -mallin videotoiminnosta?
P.S. Olen todella iloinen täällä käydystä keskustelusta! Olen saanut siitä paljon itselleni. Kiitokset jo tässä vaiheessa kaikille teille, jotka olette kortenne kekoon kantaneet.