Adorama?
-
Re: Adorama?
On tilattu, ei mitään probleemia.kenleh2 kirjoitti:Onko kukaan tilannut kyseisestä puljusta, eli onko mitään käyttäjä kokemuksia?
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
-
- Viesti:
Re: Adorama?
Kuin myös... BH:n kanssa samaa luokkaa.kohan kirjoitti:On tilattu, ei mitään probleemia.kenleh2 kirjoitti:Onko kukaan tilannut kyseisestä puljusta, eli onko mitään käyttäjä kokemuksia?
-
- Viesti:
-
Tässä mun uunituoreita kokemuksia Adoramasta.
Tilasin Adoramasta maanantain ja tiistain välisenä yönä 19.2. digikameran lisätarvikkeita. Tilasin Nikonin akkuja, akkukahvan, laturin yms pikkusälää sekä yhden Canonin akun.
Tiistaina sain maililla vahvistuksen & ilmoituksen siitä, että osa tavaroista toimitetaan myöhemmin, kun niitä on saatavilla. Tämän tiesinkin, joten no hätä. Keskiviikko-iltana 20.2. lähetin mailissa olleiden ohjeiden mukaisesti kopiot luottokortista ja laskusta Adoramaan, ja kolme tuntia myöhemmin ensimmäinen osa tuotteita lähti kohti Suomea.
Torstaina 21.2. soitettiin UPSilta, ja sanottiin, että mulle on tulossa mahdollisesti perjantaina paketti. Tullausta varten he kysyivät sotuni ja sanoivat kuljettavansa paketin kotiin tullauksen jälkeen. UPS sanoi ottavansa maksua 3 % tullin perimistä maksuista eli tullimaksusta ja alvista, kuitenkin vähintään 11,50€.
Koska en ole päivällä kotona, soitin UPSin ilmaiseen palvelunumeroon ja vaihdoin toimitusosoitteeksi työpaikkani. Paketti on UPSin seurantasivujen mukaan tullut Tampereelle tänään perjantaina 22.2. klo 12.30. Pian pitäisi tulla soitto UPSilta, jollei paketti ole jäänyt tulliin.
Ainoa negatiivinen asia tähän mennessä on ollut melko suuri toimitusmaksu, 108 $, joka on euroiksi muutettuna tullin ja alvin kera noin 93€. Mutta kun tein kokeilevaa tutkimusta Adoraman sivuilla toimitusmaksuista, tajusin itse mokanneeni. Näyttää nimittäin siltä, että jos samaan pakettiin ottaa sekä Canonin että Nikonin tuotteita, toimitusmaksu noin tuplaantuu.
Tilasin Adoramasta maanantain ja tiistain välisenä yönä 19.2. digikameran lisätarvikkeita. Tilasin Nikonin akkuja, akkukahvan, laturin yms pikkusälää sekä yhden Canonin akun.
Tiistaina sain maililla vahvistuksen & ilmoituksen siitä, että osa tavaroista toimitetaan myöhemmin, kun niitä on saatavilla. Tämän tiesinkin, joten no hätä. Keskiviikko-iltana 20.2. lähetin mailissa olleiden ohjeiden mukaisesti kopiot luottokortista ja laskusta Adoramaan, ja kolme tuntia myöhemmin ensimmäinen osa tuotteita lähti kohti Suomea.
Torstaina 21.2. soitettiin UPSilta, ja sanottiin, että mulle on tulossa mahdollisesti perjantaina paketti. Tullausta varten he kysyivät sotuni ja sanoivat kuljettavansa paketin kotiin tullauksen jälkeen. UPS sanoi ottavansa maksua 3 % tullin perimistä maksuista eli tullimaksusta ja alvista, kuitenkin vähintään 11,50€.
Koska en ole päivällä kotona, soitin UPSin ilmaiseen palvelunumeroon ja vaihdoin toimitusosoitteeksi työpaikkani. Paketti on UPSin seurantasivujen mukaan tullut Tampereelle tänään perjantaina 22.2. klo 12.30. Pian pitäisi tulla soitto UPSilta, jollei paketti ole jäänyt tulliin.
Ainoa negatiivinen asia tähän mennessä on ollut melko suuri toimitusmaksu, 108 $, joka on euroiksi muutettuna tullin ja alvin kera noin 93€. Mutta kun tein kokeilevaa tutkimusta Adoraman sivuilla toimitusmaksuista, tajusin itse mokanneeni. Näyttää nimittäin siltä, että jos samaan pakettiin ottaa sekä Canonin että Nikonin tuotteita, toimitusmaksu noin tuplaantuu.
-
Lisäkommentti edelliseen vuodatukseen:
Laitoin sitten kyselyä Adoramaan, että miksi toimitusmaksut olivat edellä mainitun 108 $. Hyvä niin, sillä kävi ilmi, että heidän järjestelmässään on virhe. He pahoittelivat kovasti tapahtunutta ja palauttivat luottokortilleni 48$. Erinomaista palvelua, sanoisin.
Laitoin sitten kyselyä Adoramaan, että miksi toimitusmaksut olivat edellä mainitun 108 $. Hyvä niin, sillä kävi ilmi, että heidän järjestelmässään on virhe. He pahoittelivat kovasti tapahtunutta ja palauttivat luottokortilleni 48$. Erinomaista palvelua, sanoisin.
-
Viime vuoden puolella tein tilauksen Adoramaan ja kaikki meni lopulta hyvin. Maksoin tilauksen Visalla Sampopankin turvalukuja käyttäen, liittyen ilmeisesti tuohon "Verified by visa" -systeemiin. Heiltä tuli sitten pian sähköpostia. Halusivat vahvistukseksi kuvat luottokortin molemmilta puolilta sähköpostissa lähetettynä. Tuon piti heidän mukaan nopeuttaa tilauksen käsittelyä. Kuulosti hieman hämämärältä ja turhalta nuiden varmistusten jälkeen. Jostain olin kuullut ettei sähköpostissa pitäisi lähetellä luottokorttitietojaan...
Soitin luottokunnan asiakaspalveluun ja kysyin tuosta menettelystä. Vastasivat ettei luottokorttitietojaan kannata lähettää sähköpostilla. Pistin sitten sähköpostia Adoramalle, että en tule laittamaan heidän pyytämiä kuvia ja mainitsin vielä tuosta verkkopankkitunnuksilla tapahtuneesta varmistuksesta tilausta tehdessäni. Pari tuntia kului ja tilaus oli vahvistettu. Tavarat taisin saada noin viikossa. Tullauksen hoiti UPS veloittaen 11 euroa extraa. Tuon maksoi mielellään, niin ei tarvinnut itse hakea tullista.
Kuvia ei siis tarvinnut lähettää. Jäi vaan kaivelemaan tuo heidän varmistushomma, että mihinkähän niitä kuvia vielä olisi tarvinnut...
Soitin luottokunnan asiakaspalveluun ja kysyin tuosta menettelystä. Vastasivat ettei luottokorttitietojaan kannata lähettää sähköpostilla. Pistin sitten sähköpostia Adoramalle, että en tule laittamaan heidän pyytämiä kuvia ja mainitsin vielä tuosta verkkopankkitunnuksilla tapahtuneesta varmistuksesta tilausta tehdessäni. Pari tuntia kului ja tilaus oli vahvistettu. Tavarat taisin saada noin viikossa. Tullauksen hoiti UPS veloittaen 11 euroa extraa. Tuon maksoi mielellään, niin ei tarvinnut itse hakea tullista.
Kuvia ei siis tarvinnut lähettää. Jäi vaan kaivelemaan tuo heidän varmistushomma, että mihinkähän niitä kuvia vielä olisi tarvinnut...
-
Verified by Visa ei taida toimia joka paikassa. Ehkä Suomi heidän näkökulmasta kuuluu kehitysmaihin.tJ kirjoitti:Kuvia ei siis tarvinnut lähettää. Jäi vaan kaivelemaan tuo heidän varmistushomma, että mihinkähän niitä kuvia vielä olisi tarvinnut...
...kuvia lisätään myöhemmin...
-
Itse tilasin Adoramasta pari objektiivia, maksoin PayPalilla, joka poisti kaikki skandi- merkit nimistä ja osoitteesta esim. Äänekoskesta tuli nekoski. Tuon takia laitoin postia heille, mutta en ole saanut vastausta koko eilisenä päivänä. Onkohan heillä joku blokki Hotmailin osoitteille? On nimittäin turhauttavaa lähettää koko ajan sähköpostia samasta aiheesta.
Foveon X3
Flickri
Flickri
-
- Viesti:
-
Halunnevat varmistua, että sinulla on tuo kortti fyysisesti hallussasi eikä vain esimerkiksi netistä löytyneet kortin numerot.tJ kirjoitti: Jäi vaan kaivelemaan tuo heidän varmistushomma, että mihinkähän niitä kuvia vielä olisi tarvinnut...
Samanmoinen menettely oli B&H Photo:ssa.
Lähetin kuvat luottokortin molemmista puolista, osa numerosarjan numeroista sutattuna, kun ensimmäistä tilaustani tein. Sen koommin eivät ole tilatessa kortin kuvia kyselleet.
Turvamenettelyjä on erilaisia, jenkkilässä eivät välttämättä paljon piittaa sampopankin turvaluvuista tai verified by visa-systeemeistä.
Enkä ota kantaa menettelyjen paremmuuteen.
-
Yllätys Adoraman Lightroon-hankintaan: tulli lätkäisi päälle 22 prosentin alvin, 61.35. Kokonaishinnaksi tuli 264.73, kun Suomen halvin tarjous olisi ollut 270. Eli kyllä sitä säästää, kun ostaa Amerikasta! Adoben oma hinta on 303,78. Ajattelen positiivisesti: hinta oli halvempi kuin Suomessa - kaikesta huolimatta!
-
- Viesti:
-
Aivan, ja laskea mielellään oikein.Araneva kirjoitti:Kannattaa kuitenkin ennen tilaamista laskea onko näin.jomy kirjoitti:Kun suosittelivat tilaamaan Amerikasta kun on niin paljon halvempaa!phobia kirjoitti:Missä tässä oli se yllätys?
Eli alv tulee kaikelle, myös rahtikuluille. On tuotteita, jotka kuuluvat tullisuspension piiriin, ts. niistä ei kanneta tullia (mm. ohjelmistot ainakin cd-levyllä, sekä digitaalikamerat ja -rungot), useimmista tuotteista tulli kuitenkin kannetaan (mm. objektiivit).
Eikä parane unohtaa, että jos esim. UPS toimii kuriirina, he veloittavat tullauksesta 11.50e (jos haluaisit tullata itse, tarvitset valtakirjan UPS:tä, ja se kustantaa 57e).
A.Miller
-
- Viesti:
UPS:n tullaus toimii lisäksi nopeasti ja ainakin itse olen saanut laskun vasta jälkikäteen. Mielellään maksaa reilu kympin siitä, että joku huolehtii asianmukaisesti asian.A.Miller kirjoitti:Aivan, ja laskea mielellään oikein.Araneva kirjoitti:Kannattaa kuitenkin ennen tilaamista laskea onko näin.jomy kirjoitti: Kun suosittelivat tilaamaan Amerikasta kun on niin paljon halvempaa!
Eli alv tulee kaikelle, myös rahtikuluille. On tuotteita, jotka kuuluvat tullisuspension piiriin, ts. niistä ei kanneta tullia (mm. ohjelmistot ainakin cd-levyllä, sekä digitaalikamerat ja -rungot), useimmista tuotteista tulli kuitenkin kannetaan (mm. objektiivit).
Eikä parane unohtaa, että jos esim. UPS toimii kuriirina, he veloittavat tullauksesta 11.50e (jos haluaisit tullata itse, tarvitset valtakirjan UPS:tä, ja se kustantaa 57e).
-
Olen samaa mieltä, omaa aikaa ei kannata tuhlata juoksemalla tullipostissa, tosin jos tilauksen arvo ylittää $1000, pitää verot maksaa etukäteen, ihan vain tiedoksi.OOpa kirjoitti: UPS:n tullaus toimii lisäksi nopeasti ja ainakin itse olen saanut laskun vasta jälkikäteen. Mielellään maksaa reilu kympin siitä, että joku huolehtii asianmukaisesti asian.
A.Miller
-
Hyvin toimii Adoraman palvelu.
Tilasin tuotteet 8.4, joita ei ollut varastossa.
Ilmoittivat tilauksen tulleen perille ja arvion, että tuotteet saapuisivat noin viikon kahden sisään.
Perjantaina tuli Paypalilta sähköpostiin ilmoitus, että veloitus tehty.
Veloittavat tiliä silloin, kun kamat lähtee.
Lauantaina soitti UPS:n mies ja sanoi, että jos maksat etukäteen
verot ja tullin, ei lähetystä tarvitse pysäyttää.
Lähetti laskun sähköpostitse, maksoin ja lähetin kuitin copy-pastena hänelle ja tänään tuli paketti töihin.
Summa oli yli 1000 dollaria ja sen vuoksi tuo etukäteismaksu.
Siellä ne nyt linssit ja hilut makaavat pöydällä ja odottavat kameraa, jota ei näy ei kuulu, Saksassa ei näköjään tätä
karvahattujärkkäriä 450d saada ensinkään kaupan hyllylle asti.
Olen kysynytkin jo asiasta perjantaina ja äsken uudelleen, mahtaiskohan saada joskus vastauksenkin?
Joka tapauksessa Adorama toimi todella loistavasti.
Tilasin tuotteet 8.4, joita ei ollut varastossa.
Ilmoittivat tilauksen tulleen perille ja arvion, että tuotteet saapuisivat noin viikon kahden sisään.
Perjantaina tuli Paypalilta sähköpostiin ilmoitus, että veloitus tehty.
Veloittavat tiliä silloin, kun kamat lähtee.
Lauantaina soitti UPS:n mies ja sanoi, että jos maksat etukäteen
verot ja tullin, ei lähetystä tarvitse pysäyttää.
Lähetti laskun sähköpostitse, maksoin ja lähetin kuitin copy-pastena hänelle ja tänään tuli paketti töihin.
Summa oli yli 1000 dollaria ja sen vuoksi tuo etukäteismaksu.
Siellä ne nyt linssit ja hilut makaavat pöydällä ja odottavat kameraa, jota ei näy ei kuulu, Saksassa ei näköjään tätä
karvahattujärkkäriä 450d saada ensinkään kaupan hyllylle asti.
Olen kysynytkin jo asiasta perjantaina ja äsken uudelleen, mahtaiskohan saada joskus vastauksenkin?
Joka tapauksessa Adorama toimi todella loistavasti.