Mistä EF 50m/1.8?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
OsLe
Viesti:

Mistä EF 50m/1.8?

Viesti Kirjoittaja OsLe »

Kaikki kamerakaupat myyvät ei oota, ainakin helsingissä!
Mikä on ettei tehtaat puske noita tarvikkeita tarpeeksi. Onko suurilla kamera valmistajilla jokin salaliitto käynnissä???
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
PeSa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PeSa »

Sanoisin, että digijärkkäreiden raju lisääntyminen yllätti objektiiviosaston kyseisellä valmistajalla ;)) Saattoi olla, että uusien digijärkkäreiden ostajissa olikin ennakoitua enemmän uuskäyttäjiä ilman aiempaa EF- kalustoa.

Pena
wagner
Viesti:

Re: Mistä EF 50m/1.8?

Viesti Kirjoittaja wagner »

OsLe kirjoitti:Kaikki kamerakaupat myyvät ei oota, ainakin helsingissä!
Mikä on ettei tehtaat puske noita tarvikkeita tarpeeksi. Onko suurilla kamera valmistajilla jokin salaliitto käynnissä???
Heh, joo. Ongelmana on se, että tosta tulee 80mm lasi digijärkkärillä. Passaa mainiosti mm. muotokuvaukseen ja tuolla hinnalla on kysyntä varsin kova.

AC-Fotosta tilattuna meni 10 päivää niille saada lasi, ja siihen sitten se postimatka tänne, eli 7 päivää päälle. Sieltä saat ainakin, mutta noin halpaa ei kannattane ainoastaan tilata sieltä. Muuten tulee postikulujen osuus turhan suureksi laskun loppusummasta.
.Wagner

Balnea, vina, Venus corrumpunt corpora nostra. Sed vitam faciunt bvV.
OskuK

Re: Mistä EF 50m/1.8?

Viesti Kirjoittaja OskuK »

OsLe kirjoitti: Onko suurilla kameravalmistajilla jokin salaliitto käynnissä???
On.
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

Stockmannilta löytyy kyseisiä laseja....stadin stokkalta.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
wagner
Viesti:

jperala kirjoitti:Stockmannilta löytyy kyseisiä laseja....stadin stokkalta.
Löytyykö? Hitto. Kolmisen viikkoa sitten oli vaan sitä 50/1.4:sta hyllyssä ja todella suolainen hinta kyljessä. Mutta onhan se toki Stockmann.
.Wagner

PeSa
Viesti:

wagner kirjoitti:Kolmisen viikkoa sitten oli vaan sitä 50/1.4:sta hyllyssä ja todella suolainen hinta kyljessä. Mutta onhan se toki Stockmann.
Mikä on suolainen hinta tuolle pötkylälle?

Pena
wagner
Viesti:

PeSa kirjoitti:
wagner kirjoitti:Kolmisen viikkoa sitten oli vaan sitä 50/1.4:sta hyllyssä ja todella suolainen hinta kyljessä. Mutta onhan se toki Stockmann.

Pena
Jos nyt oikein muistan, niin hinta oli jossan 530 euron kieppeissä Stockalla. Jos siis muistan oikein.
.Wagner

PeSa
Viesti:

Totta, alle 450e voisi olla kohtuu Suomihinta....

Pena
PekkaM

Viesti Kirjoittaja PekkaM »

PeSa kirjoitti:

Pena
Se oli joku 540€, kun itse kävin katsomassa. Ostin sitten Technikdirektiltä noin 340€ hintaan ei-oo:n, jonka kerkesin valitettavasti jo maksamaankin.

Elikkä: Saksasta tilatessa KANNATTAA erikseen kysyä saatavuus. Vaikka sivuilla olisikin ko. laite, ei niitä välttämättä ole yrityksestä huolimatta kuukausiin liikkeessä nähty.
jruots
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jruots »

PekkaM kirjoitti:Se oli joku 540€, kun itse kävin katsomassa. Ostin sitten Technikdirektiltä noin 340€ hintaan ei-oo:n, jonka kerkesin valitettavasti jo maksamaankin.

Elikkä: Saksasta tilatessa KANNATTAA erikseen kysyä saatavuus. Vaikka sivuilla olisikin ko. laite, ei niitä välttämättä ole yrityksestä huolimatta kuukausiin liikkeessä nähty.
Tuokin olisi melkein kannattanut ostaa Akibasta. Itse hain tuon suoraan hyllystä ja hinta näyttää nyt olevan 390€. Eipä juuri halvemmaksi tule saksasta tilata kun postikulut lisätään hintaan.

Minä olen ostanut kaikki objektiivit tuolta ja aina olen ne saanut korkeintaan päivän viiveellä tilauksesta. Viime torstaina hain Canonin 17-40 f/4L:n suoraan hyllystä ja hinta oli suurinpiirtein sama kuin saksan hinta+postikulut.
PekkaM

Viesti Kirjoittaja PekkaM »

jruots kirjoitti:Tuokin olisi melkein kannattanut ostaa Akibasta. Itse hain tuon suoraan hyllystä ja hinta näyttää nyt olevan 390€. Eipä juuri halvemmaksi tule saksasta tilata kun postikulut lisätään hintaan.

Minä olen ostanut kaikki objektiivit tuolta ja aina olen ne saanut korkeintaan päivän viiveellä tilauksesta. Viime torstaina hain Canonin 17-40 f/4L:n suoraan hyllystä ja hinta oli suurinpiirtein sama kuin saksan hinta+postikulut.
Olisi kannattanut, kun olisin arvannut... Maksaisikohan tuo TD rahat takaisin jos pyytäisi...

Tilasin viimeviikolla Canonin 70-200 f/4L:n itse Akibasta, arvelivat tuollaista viikkoa-kahta maksimissaan. Saa nyt nähdä, on vähän optimismi kateissa näissä asioissa, mutta toivotaan. f/2.8 olisi ollut hyllyssä, mutta en pystynyt perustelemaan itselleni sen hintaista peliä.
jiii

Viesti Kirjoittaja jiii »

Itse olen tuota 50m/1.8 odotellut kohta kaksi kuukautta tuosta lähi liikkeestä, sanoivat että saadaan liikkeeseen joskus toukokuussa.Alunperin lupasivat toimittaa alle kahdessa viikossa. Oli kuulemma kuusi muutakin odottamassa.
wagner
Viesti:

PekkaM kirjoitti:Elikkä: Saksasta tilatessa KANNATTAA erikseen kysyä saatavuus. Vaikka sivuilla olisikin ko. laite, ei niitä välttämättä ole yrityksestä huolimatta kuukausiin liikkeessä nähty.
Jep. Tosin kavereidenki kautta saatujen havaintojen perusteella noissakin on sitten eroja. Kun siis tiedustelee saatavuutta. Pakko todeta, että omalla kohdalla AC-Foto ei taaskaan pettänyt. Kertoivat kysellessäni toimitusajan heille ja se piti.

Posti sitten saikkasi täällä. On muuten uskomattoman hankalaa Munkkivuoressa asioida postissa jos ei satu olemaan pakettikorttia mukana (yrittää siis saada paketti ulos sillä seurantakoodilla ja henkkareilla ...

Samaa ongelmaa ei ollut mm. Lauttasaaressa.
.Wagner

henkkaesp

Viesti Kirjoittaja henkkaesp »

Minulta löytyisi Canon EF 50/1.8 obtiikka tarpeettomana. Täytti 3.3.04 tasan vuoden.
Marko

Viesti Kirjoittaja Marko »

Jos jostain löydät käytetyn sekä hyväkuntoisen, niin suosittelen heti ostamaan pois. Hinta-laatusuhde on erittäin hyvä.
jukkapvk

Viesti Kirjoittaja jukkapvk »

Marko kirjoitti:Jos jostain löydät käytetyn sekä hyväkuntoisen, niin suosittelen heti ostamaan pois. Hinta-laatusuhde on erittäin hyvä.
Eilen kävin stadin stokkalla ja ainakin vitriinissä sellainen siellä oli. Hinta oli se ovh. 149,-
Vastaa Viestiin