D80 ja merkkillinen rahina.
-
D80 ja merkkillinen rahina.
Ostin tuossa perjantaina otsikon mukaisen kameran ja olen sillä nyt jonkin aikaa kuvaillut sisällä. Tänään pistin merkille erikoisen äänen, joka kuuluu kun runkoa jonkin verran heiluttaa.
Ääni ei ole niin iso, mutta selkeä kuitenkin. Ääntä voisi kuvailla hiekanmuruiksi, joskin pikaisella vilkaisulla ei linssinkiinnitysaukosta mitään tullut, enkä usko että uudessa kamerassa hiekkaa olisi.
Digijärkkäreistä minulla ei ole aikaisempaa kokemusta. Kysymykseni onkin siis, pitäisikö äänestä huolestua vai onko tämä ääni sitten ihan normaalia?
Ääni ei ole niin iso, mutta selkeä kuitenkin. Ääntä voisi kuvailla hiekanmuruiksi, joskin pikaisella vilkaisulla ei linssinkiinnitysaukosta mitään tullut, enkä usko että uudessa kamerassa hiekkaa olisi.
Digijärkkäreistä minulla ei ole aikaisempaa kokemusta. Kysymykseni onkin siis, pitäisikö äänestä huolestua vai onko tämä ääni sitten ihan normaalia?
-
Yarr kirjoitti:Ostin tuossa perjantaina otsikon mukaisen kameran ja olen sillä nyt jonkin aikaa kuvaillut sisällä. Tänään pistin merkille erikoisen äänen, joka kuuluu kun runkoa jonkin verran heiluttaa.
:-Dfocality kirjoitti:sinuna veisin takas ja pyytäisin uuden.
Ps. Voiko tähän enään mitään sanoa järkevämpää tai lisätä?
-
- Viesti:
Re: D80 ja merkkillinen rahina.
Omassani oli ihan vastaava ilmiö. Selityksenä taisi olla kameran orientaatiosensorin toteutus.Yarr kirjoitti:Ostin tuossa perjantaina otsikon mukaisen kameran ja olen sillä nyt jonkin aikaa kuvaillut sisällä. Tänään pistin merkille erikoisen äänen, joka kuuluu kun runkoa jonkin verran heiluttaa.
-
-
- Viesti:
Re: D80 ja merkkillinen rahina.
Taitaa aika monessa olla tuo vastaava ilmiö, eikä todellakaan ole vaarallinen. :)b.ass kirjoitti:Omassani oli ihan vastaava ilmiö. Selityksenä taisi olla kameran orientaatiosensorin toteutus.Yarr kirjoitti:Ostin tuossa perjantaina otsikon mukaisen kameran ja olen sillä nyt jonkin aikaa kuvaillut sisällä. Tänään pistin merkille erikoisen äänen, joka kuuluu kun runkoa jonkin verran heiluttaa.
Kyllähän jokainen erikoinen ääni uudessa kamerassa pistää hieman varpaisilleen, kun ei kaikkia asioita vielä tiedä. Eipä tämäkään mikään "turha" kysymys ollut, vaikka kahlaamalla sen täältä foorumiltakin olisi löytänyt - vaikkei ihan tuolla hakusanalla.
Nyt kun rahinan syy selvinnyt, kuvailemaan välillä. Ja ilman muuta onnea uuden kameran hankinnan johdosta. :)
-
- Viesti:
Täältä pitäisi siis myöskin viedä pari vuotta vanha täysin toimiva D70s takaisin kauppaan, kyseisen rahinan vuoksi.focality kirjoitti:itse törmään asentosensoreihin viikoittain työssäni. ihmettelenkin miks sen sensorin pitäis pitää kyseistä kolina/rohinaa/metelii ellei se oo rikki. ite veisin se kameran takas kauppaan.
Onko muita kohtalotovereita? :)
-
-
-
- Viesti:
-
Jess ... täytyykin purkaa kaupat!!!!Sneak kirjoitti:Palauta liikkeeseen... ;)bobotti kirjoitti:Ärsyttävä yksityiskohta - hyvä että huomautite minulle sellaisenkin olemassaolosta! ;)
ps: moniko edes muuten tarvitsee oikeasti tuota asentoanturia kamerassaan? D200:ssa se ei ollu minulla koskaan päällä. Melkein yksi turha kilke lisää kamerassa. Olisi sekin euro käytetty ajastetun ohjelmoitavan kuvauksen lisäämiseen D80:een.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
Tuohan on aivan loistava anturi. Ainakin itse harrastan myös pystykuvien ottamista, niin eipä tarvitse tietokoneella käännellä noita kuvia enää mitenkään, kun jo siirrossa käännetään oikeaan asentoon.bobotti kirjoitti: ps: moniko edes muuten tarvitsee oikeasti tuota asentoanturia kamerassaan? D200:ssa se ei ollu minulla koskaan päällä. Melkein yksi turha kilke lisää kamerassa. Olisi sekin euro käytetty ajastetun ohjelmoitavan kuvauksen lisäämiseen D80:een.
-
Loistava ominaisuus, kamerassa ei tarvitse olla käännetty mutta tietokoneella on jo hyvä olla oikein päin. :-)Henksu kirjoitti:Tuohan on aivan loistava anturi. Ainakin itse harrastan myös pystykuvien ottamista, niin eipä tarvitse tietokoneella käännellä noita kuvia enää mitenkään, kun jo siirrossa käännetään oikeaan asentoon.bobotti kirjoitti: ps: moniko edes muuten tarvitsee oikeasti tuota asentoanturia kamerassaan? D200:ssa se ei ollu minulla koskaan päällä. Melkein yksi turha kilke lisää kamerassa. Olisi sekin euro käytetty ajastetun ohjelmoitavan kuvauksen lisäämiseen D80:een.
-
- Viesti: