Olen ostamassa digikameraa ja vertaillut hieman eri kameroita. Todennäköisesti päädyn joko Canonin A75 tai A80 malliin johtuen lähinnä siitä, että minulla on kokemusta(hyvin vähän) ainoastaan canonin kameroista.
Yksi asia kuitenkin mietityttää, nimittäin kameran soveltuvuus urheilukuvaukseen. On erittäin ärsyttävää kuvata esimerkiksi kamppailulajeja, jos ottelutilanteesta näpätty kuva on pari sekunttia jäljessä ja tilanne on jo ohi. Onko kameroiden hitaus väistämätön paha, jonka kanssa on vain eletävä vai löytyykö jostain kamera jossa viivettä ei ole? Kameran tulisi myös kuulua suurinpiirtein samaan hintaluokkaan kuin nuo yllä mainitut.
Kiitos jo etukäteen
Muutama kysysmys
-
Re: Muutama kysysmys
No ei se viive nyt noin paha ole, jos on mahdollista tarkentaa kamera etukäteen oikealle etäisyydelle ja valaistusolosuhteet ym. eivät muutu ratkaisevasti. Hyvässä valaistuksessa ja suurimmalla aukolla kuvattaessa pokkarillakin onnistuu...jotenkuten!protozoa kirjoitti:Yksi asia kuitenkin mietityttää, nimittäin kameran soveltuvuus urheilukuvaukseen. On erittäin ärsyttävää kuvata esimerkiksi kamppailulajeja, jos ottelutilanteesta näpätty kuva on pari sekunttia jäljessä ja tilanne on jo ohi. Onko kameroiden hitaus väistämätön paha, jonka kanssa on vain eletävä vai löytyykö jostain kamera jossa viivettä ei ole?
-
G5 on Canonin, että oiskohan ollu Minoltan Z1 tai Z2, koska ne on aika nopeita? Puhdasta arvailua. Oon muuten aika varma, että tuolla Z2:lla, jos millä pokkarilla on madollisuudet onnistua urheilukuvauksessa.
—Timo
—Timo
Quot capita, tot sensus.
Nikon Coolpix 2500 > Sony DSC-F717 > Olympus C-5060WZ > Nikon Coolpix 5400 > Nikon D70 > Nikon Coolpix 8400 > Nikon D60 > Nikon D300
Nikon Coolpix 2500 > Sony DSC-F717 > Olympus C-5060WZ > Nikon Coolpix 5400 > Nikon D70 > Nikon Coolpix 8400 > Nikon D60 > Nikon D300
-
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=6322
Tuoll keskustelua kameroista.
Tuoll keskustelua kameroista.