Mieleisesi kuvauskohde?

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
tuumo

Mieleisesi kuvauskohde?

Viesti Kirjoittaja tuumo »

Mikä on itsellesi mielekkäin kuvauskohde? Siis jonka kuvaamisesta pidät. Esimerkiksi auringonlaskut, linnut, kasvit.

Itselläni on hyönteiset, auringonlaskut, luonto, hylätyt paikat kuten vanhat talot, vesi liikkeessä, kasvit.
Eläimet ovat turhan vaikeita minulle.

En nyt tiedä onko tämä "sovelias" tälle alueelle kun en ole pahemmin ennen kirjoitellut tänne.
Toivottavasti ei tule lukkoa. :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kt11175

Viesti Kirjoittaja kt11175 »

Villiä luontoa ja siihen liittyviä elukoita eri vuorokauden aikoina haluaisin kuvata, jahka täältä kesällä tuonne kotipaikkakunnale Rovaniemele pääsen käymhän. Sillävälin on tyytyminen paikallisiin harakoihin ja variksiin:D Koiraa tulee kuvattua koirapuistoissa aika lailla. Joskus saa mitä erikoisimpia hypähdyksiä ja asentoja vangittua.

edit: joo tuo kotona värkkäily on tietysti yks juttu!
Viimeksi muokannut kt11175, Maalis 31, 2004 21 : 00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
alashan pääsee aina, paitsi kissa puusta
-Z1-
http://koti.mbnet.fi/kjii/Kuvia-Z1/index.html
Mazaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mazaa »

Varmaa eniten tulee kuvattua perus maisemia. Sitten on tullut harrastettua tota yökuvausta. Kesällä ois tietty tarkotus kuvata kaiken maailman ötököitä ja muutenki 100x enemmän (hope so:)
Sit tietty ku ei aina ulos jaksa lähtee tulee kokeiltuu erinäisii tesmailuja himassa, hanat, macro, esineet jne jne...
tuumo

Viesti Kirjoittaja tuumo »

Noh, ite vois lisätä kanssa ton kotona värkkäilyn. Ens kesänä olis tarkotus mennä kuvaamaan muurahaiskekoa. Jos sais hienoja makrokuvia.
paulas

Viesti Kirjoittaja paulas »

Olen ensinnäkin sellainen "kissanristiäiskuvaaja" eli kamera on aina käytössä, jos vähänkään jotain arjesta poikkeavaa tapahtuu. Tai ei tarvitse olla kovinkaan poikkeavaa, riittää, kun sattuu kohdalle suopea kuvattava (mikä ei aina oman perheen parissa ole itsestään selvää). Kuvaan mielelläni myös ihmisiä arjessa, siis tuttuja. Digikameran myötä on entistä enemmän tullut kuvattua myös arkea.

Toinen mielenkiinnon kohteeni ovat kasvit, eläimetkin, jos pokkarilla "kiinni" saan. Sitten tietysti maisemat. Sitten minulla on erilaisia projekteja, kuten piha ympäri vuoden tai jonkin rakennuksen edistyminen, mitä nyt sattu olemaan meneillään.
kt11175

tuumo kirjoitti:Noh, ite vois lisätä kanssa ton kotona värkkäilyn. Ens kesänä olis tarkotus mennä kuvaamaan muurahaiskekoa. Jos sais hienoja makrokuvia.
hyvä idea! Vois olla hieno sellanen kuva, missä murkku on "vettä" heittämässä:DDD
-Z1-
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

paulas kirjoitti:Olen ensinnäkin sellainen "kissanristiäiskuvaaja" eli kamera on aina käytössä, jos vähänkään jotain arjesta poikkeavaa tapahtuu. Tai ei tarvitse olla kovinkaan poikkeavaa, riittää, kun sattuu kohdalle suopea kuvattava (mikä ei aina oman perheen parissa ole itsestään selvää). Kuvaan mielelläni myös ihmisiä arjessa, siis tuttuja. Digikameran myötä on entistä enemmän tullut kuvattua myös arkea.

Toinen mielenkiinnon kohteeni ovat kasvit, eläimetkin, jos pokkarilla "kiinni" saan. Sitten tietysti maisemat. Sitten minulla on erilaisia projekteja, kuten piha ympäri vuoden tai jonkin rakennuksen edistyminen, mitä nyt sattu olemaan meneillään.

Melko yksiin käy kuvattavat :) Tosin tavallisella kameralla ei enää raaskinut kuvata ihan arkea kun joutui maksamaan joka napinpainalluksesta. Monta kertaa on tullut lähdettyä jossain käymään, vaikka kaupassa ja kännykkä on jäänyt kotiin ,mutta kamera on mukana :D

Mökillä paskahuussin rakentamisesta on reilut 200 kuvaa ja laiturista varmaan saman verran :p

Sepe
--
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

seppot kirjoitti:
paulas kirjoitti:Olen ensinnäkin sellainen "kissanristiäiskuvaaja" eli kamera on aina käytössä, jos vähänkään jotain arjesta poikkeavaa tapahtuu. Tai ei tarvitse olla kovinkaan poikkeavaa, riittää, kun sattuu kohdalle suopea kuvattava (mikä ei aina oman perheen parissa ole itsestään selvää). Kuvaan mielelläni myös ihmisiä arjessa, siis tuttuja. Digikameran myötä on entistä enemmän tullut kuvattua myös arkea.

Melko yksiin käy kuvattavat :)
Samoin itselläkin. Kissanristiäisiä ja vakavampia tapahtumia tulee kuvattua aika usein. Välillä vaan stressaa se, kun suku pitää minua "hovikuvaajana" ja saatan olla ainoa ihminen esim hautajaisissa jolla on kamera mukana.

Noh, pieniä suorituspaineitahan tuo tuottaa, mutta kunnialla olen onneksi vielä selvinnyt. *koputtaa puuta*
Wolfheart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Kaksi on ylitse muiden: luonto ja erilaiset amerikkalaisia autoja kattavat tapahtumat.

Luonnossa auringonlaskut, maisemat, kukat yms. Ensi kesää odotan kovasti kun pääsee ensimmäistä kertaa makrolla kuvaamaan. Eläimistä tulee kuvattua enimmäkseen hevosia (poneja) ja kissoja.

Jenkkiautotapahtumat taas käsittävät Alastaron kiihdytyskisat (paljon kuvattavaa autoista moottoripyöriin!) ja tietysti suomen paras Autonäyttely, eli Pick-Nick. Sitten muita tapahtumia miten sattuu kohdalle osumaan.

Ja tietysti tulee räpsittyä kaikenlaisia 'kokeilullisia juttuja' ja sellaisia 'tallennanpa tämänkin hetken' tyyppisiä räpsyjä aina välillä.
jperala
Viesti:

Kohteet

Viesti Kirjoittaja jperala »

Itse kuvailen kaikkea, ja sitten OffRoad tapahtumia....
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
raamise

Viesti Kirjoittaja raamise »

minulla on viimeaikoina tullut otettua paljon kuvia aidoista. aiempia ja osin nykyisiä aiheita ovat varjot, peilit, roskat, vesi, kuormalavat, jne. pimeäkuvissa voi olla mitä vain aiheita. joskus kuvaan ihmisiä mutta harvemmin, eläimiä yritän olla kuvaamatta. ihmisikuvissa ei yleensä ole muita elementtejä ja muissa aiheissa ei ole ihmisiä.

sitten on pakolliset sosiaaliset kuvaamiset, mutta en osaa ajatella niitä vakavasti. näitäkin kuvia tulee muuten vuosien mittaan paljon.
seppo raami
gramdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gramdel »

Lähes pelkästään ihmisiä nykyään noin vakavammassa mielessä. Enimmäkseen studiossa mutta jonkin verran dokumentoivempaakin kuvausta. Kannan kyllä jotain kameraa lähes aina, eli paljon muutakin tarttuu filmille/kennolle.

/---
ap
artur
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

Oma 9kk vanha tytär
Leht1n

Viesti Kirjoittaja Leht1n »

Katselen ympärilleni ja haen ympäristöstä visioita. Monenlaista on tullut kuvattua, mutta makroilusta ja erikoisten kuvakulmien käytöstä pidän erityisesti. Lisäksi mulla on joku kumma fetissi kuvata "ihmisen tuottamia ns. symmetrisiä objekteja" pelkistettyä luonnon maisemaa vasten...menikö ohi?

Kamera on oikeastaan aina mukana.

—Timo
Quot capita, tot sensus.
Nikon Coolpix 2500 > Sony DSC-F717 > Olympus C-5060WZ > Nikon Coolpix 5400 > Nikon D70 > Nikon Coolpix 8400 > Nikon D60 > Nikon D300
mahei74

Mitäkö kuvaan mieluiten...

Viesti Kirjoittaja mahei74 »

Kyllä vinttikoirat ja niitten kisat on se kaikista mukavin ja varmaan haastavin kuvattava. Harmi vaan että aiemmissa digikameroissa on ollut ~ sekunnin laukaisuviive. Mutta tän vuoden ekat kisat oli jo ja FinePix s5000 on astetta parempi vehjes kuin FinePix 2400z...
Marko

Jos mikään ei toimi, lue käyttöohje - jos mikään ei vieläkään toimi, hae isompi vasara
kt11175

pistähän mahei74 näytille niitä koirakuvia! Tossa mun linkissä on muutama afgaanikuva, jos kiinnostaa kattoa.
-Z1-
mahei74

Vinttikoirakuvia

Viesti Kirjoittaja mahei74 »

Tässäpä näitä kun pyydettiin

http://www.kuvamirja.fujikuvat.fi/album ... p?id=45436

Jahka saadaan tcon-17 kameraan kiinni niin sitten jälki paranee (tai huononee???)
Marko

Jos mikään ei toimi, lue käyttöohje - jos mikään ei vieläkään toimi, hae isompi vasara
eeva

Viesti Kirjoittaja eeva »

Minä kuvailen luontoa ja kaupunkia, lähinnä rakennuksia ym. Unelmissa on kuvata ihmisiä, sekä "salaa" että studiossa.

Kukat ja muut vihreät miellyttävät silmää. Kotona kuvailen kaikennäköistä, purkkeja, ruokaa jne.
jukkisv

Viesti Kirjoittaja jukkisv »

Terve,

Monilla tuntuu kuvattavat kohteen olevan vähissä. Ainakin talvella luonnollista kun ulkona kylmää ja markää.

Kevät kuitenkin tulossa ja olen miettinyt miten voisi poiketa muista ja kuvaa jotain uutta. Näihän me kaikki mietimme (?)

Yksi juttu tuli mieleeni:

Ihan keskellä päivää pue jotain TOSIerikoista päällesi. Se voisi olla jotain hauskaa, vaikka peruukki ja tekorintakarvoja tms.

Sitten vaan kamera kaulaan ja räpsikää ihmisten ilmeitä! Ja tietty jos joku haluaisi muodostaa porukan niin tätä tapahtumaa voisi joku reipas sivusta tallentaa..

Idea on vapaasti käytettävissä :-) Kuvia näytille, pliis!

jukkisv
jukkisv

Viesti Kirjoittaja jukkisv »

No, ottaako kukaan haastetta vastaan??

jukkisv
Vastaa Viestiin