Tarvitaanko holhontaa?
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Turvavyöpakolla kai kuitenkin lopulta ajatellaan sairaanhoitokustannuksia. Jos ilman turvavyötä ajavat joutuisivat kustantamaan hoitokulunsa itse, niin pakkoa ei olisi. Eikä tarvittaisi.jari siren kirjoitti:No esim. turvavyö pakko on holhontaa ja suhteelisen yleisesti tätä Suomea kutsutaan holhousyhteikunaksi?
Ja jokainen joka on perehtynyt psykologiaan edes hiukan tietää että ainakin osaa ihmistä pitää suojella itseltää ja esimerkiksi mopo kypärä ja autontuvavyö pakko on perusteltua.
Sellaiset asiat missä lailla suojellaan ihmistä itseltään katsotaan kuuluvaksi holhoukseen, esim. alkoholin myyntiajat ja jakelu yms.
Alkoholin myyntiajoilla suojellaan ymmärtääkseni enemmän lähiympäristöä. Joskus 70-80 luvulla Alkosta sai ostaa vain tietyn määrän mietoja / väkeviä kerralla. Sitä olisi voinut kutsua holhoukseksi. Nyt voi ostaa kerralla sen verran, että riittää vielä aamuyhdeksään...
Make
-
Moderointi helpottuisi, jos kiellettäisiin nimimerkkien käyttö. Jokainen joutuisi rekisteröimään nimimerkkinsä uudelleen kuten fotosidan.se:ssä tehtiin. Nimimerkit jäivät eloon, mutta henkilöiden omat nimet tulivat julkiseksi. Tämä vaikuttaa kirjoittamisen tasoon hyvin paljon. Omalla nimellä tulee kahteen kertaan mietittyä mitä kirjoittaa verrattuna anonymiteetin takaa kirjoitettuna.adapteri kirjoitti:DC.netissä on holhontaa. Täällä on pakko olla. Sitä sanotaan moderoinniksi.
DC net kestää kyllä sellaisen siivoamisen.
-
No ei tod. auta asiaa... jos jossain toisaalla on vähemmän p*skan jauhantaa ja enemmän oikeita nimiä niin et voi sitä yleistää.rnyholm kirjoitti:Moderointi helpottuisi, jos kiellettäisiin nimimerkkien käyttö. Jokainen joutuisi rekisteröimään nimimerkkinsä uudelleen kuten fotosidan.se:ssä tehtiin. Nimimerkit jäivät eloon, mutta henkilöiden omat nimet tulivat julkiseksi. Tämä vaikuttaa kirjoittamisen tasoon hyvin paljon. Omalla nimellä tulee kahteen kertaan mietittyä mitä kirjoittaa verrattuna anonymiteetin takaa kirjoitettuna.adapteri kirjoitti:DC.netissä on holhontaa. Täällä on pakko olla. Sitä sanotaan moderoinniksi.
DC net kestää kyllä sellaisen siivoamisen.
Johan täällä(kin) on todistettu useaan otteeseen että aikuisten oikeat ihmiset aikuisten oikeilla nimillään jaksaa - *sensuroitu* - toisilleen, vuodesta toiseen.
Where facts are few, experts are many. -- Donald R. Gannon
-
- Viesti:
Mun miälest on tyhmää ku leikin leegoille ni äiti tulee aina käskyttää! Vähän välii se on käskees mua syömää, aamupuurolle tai iltapesulle, pisulle ja nukkumaan :((
Oon kyllästyny tähä ja nyt nousen barrakuudille! Otetaaks jooko laserpyssyt mukaan ja mennää eduskuntatalon pihalle miälenosoitukseen, pliis jooko? NII JA ÄLKÄÄ KERTOKO ÄITEILLE, NE EI YMMÄRRÄ MEITÄ!
Ja sit sen verran viäl et koitetaan olla keskenää tappelematta! Meil menee aina tappeluks :(
t: AnonymousHippi-the_most_realest_photographer
----------------------------------------------------
1DsMk35 (äiti osti :D:DD)
16GB Sandisk for ultra-small-dicked men
Powermac G5 (kiitti isi!!!!!)
Ja sit ihan pirust ÄLLIÄ! Tajuutteks, sanaleikki :DD
Oon kyllästyny tähä ja nyt nousen barrakuudille! Otetaaks jooko laserpyssyt mukaan ja mennää eduskuntatalon pihalle miälenosoitukseen, pliis jooko? NII JA ÄLKÄÄ KERTOKO ÄITEILLE, NE EI YMMÄRRÄ MEITÄ!
Ja sit sen verran viäl et koitetaan olla keskenää tappelematta! Meil menee aina tappeluks :(
t: AnonymousHippi-the_most_realest_photographer
----------------------------------------------------
1DsMk35 (äiti osti :D:DD)
16GB Sandisk for ultra-small-dicked men
Powermac G5 (kiitti isi!!!!!)
Ja sit ihan pirust ÄLLIÄ! Tajuutteks, sanaleikki :DD
-
HAHAHAHAHAHAHAHA..:D Päivän paras..instant classic.rnyholm kirjoitti: Moderointi helpottuisi, jos kiellettäisiin nimimerkkien käyttö. Nimimerkit jäivät eloon, mutta henkilöiden omat nimet tulivat julkiseksi. Tämä vaikuttaa kirjoittamisen tasoon hyvin paljon. Omalla nimellä tulee kahteen kertaan mietittyä mitä kirjoittaa verrattuna anonymiteetin takaa kirjoitettuna.
-
Fotosidan.se sisältää eri tason jäsennyyksiä. Ilmainen, pronssinen, hopeinen ja kultainen jäsenyys. Nämä ensimmäistä lukuunottamatta ovat maksullisia. Maksullinen antaa sinulle oikeuksia eri tasoilla. Ilmaisia ei voi kontrolloida, mutta maksullisia kylläkin. Minä en vastustaisi vaikka pitäisi maksaa DC netin jäsenyydestä.saltikov kirjoitti:
Miten ajatteli tarkistaa henkilö tiedot?
-
Lähetä ystävällinen pyyntö moderaattorille että pääset itse moderaattoriksi. Olen lukenut kuinka sinä Eeke olet vastannut maksutta kysymyksiin aikaisemmin. Mistä moinen ahneus iski? Jonkin kameravalmistajan uusi malli?-EeKe- kirjoitti: Minä voisin vastailla kysymyksiin jos siitä maksettaisiin minulle.
-
-
Altruismi (lat.) tarkoittaa muiden ihmisten auttamista pyyteettömästi ilman oman edun tavoittelua. Tarkemmin eettisenä oppina altruismi tarkoittaa, että yksilöllä on velvollisuus auttaa muita usein jopa itsensä kustannuksella.bobotti kirjoitti:altruismissakin on pitkälti kyse tarpeen tyydyttämisestä.
Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Altruismi
-
Tässä altruismissahan toistuu oivasti tämän maailman paradoksi. Linkistäsi "Vastakohtana egoismi." Ja sitten kuitenkin kun linkistäsi lukee eteenpäin niin kaikki on loppujenlopuksi tulkittavissa egoismiksi eli vähintään oman geenipoolin eteenpäinviemiseksi jos ei aivan suoraan omanedun tavoitteluksi.rnyholm kirjoitti:Altruismi (lat.) tarkoittaa muiden ihmisten auttamista pyyteettömästi ilman oman edun tavoittelua. Tarkemmin eettisenä oppina altruismi tarkoittaa, että yksilöllä on velvollisuus auttaa muita usein jopa itsensä kustannuksella.bobotti kirjoitti:altruismissakin on pitkälti kyse tarpeen tyydyttämisestä.
Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Altruismi
- Sukulaisvalinta
- Vastavuoroinen altruismi
- Yhteisöön kuuluminen parantaa yhteisön jäsenien kelpoisuutta
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
- Viesti:
Sama vanha kaava jatkuu:(
Itse aiheeseen ei ole juuri otettu kantaa, mutta persoonastani ja sanavalinoista on keskusteltu, muun nippeli väännön yhteydessä.
Yleisesti minusta siis tiukoja sääntöjä ja holhousta tarvitaan ja kuten taas on nähty niin hulluja on muuallakin kuin jenkilässä.
Miten sitten yhteiskunnan tai yhteisöjen pitäisi suojautua moisia vastaan?
Olen jonkun verran katsonut discoveryä ja mtv-faktaa uutuuden viehetyksestä ja yksi asia on hämästyttänyt kovasti, siis se vaikka jenkilässä rangastuksena voi tulla 10 kertaa elinkautinen, lisättynä kolmella kuolemantuomiolla yhdelle henkilölle, niin rikoksiin sillä ei ole juuri vaikutusta.
Edittiä holhonna ja sääntöjen noudattamisen valvontaa siis tarvitaa micro ja macro tasoilla, niin yhteikunassa kuin tälläisessä pienessä netti höpö höpö foorumissa, aina on niitä jotka ei sisäisesti ymmärä käytäytyä.
Itse aiheeseen ei ole juuri otettu kantaa, mutta persoonastani ja sanavalinoista on keskusteltu, muun nippeli väännön yhteydessä.
Yleisesti minusta siis tiukoja sääntöjä ja holhousta tarvitaan ja kuten taas on nähty niin hulluja on muuallakin kuin jenkilässä.
Miten sitten yhteiskunnan tai yhteisöjen pitäisi suojautua moisia vastaan?
Olen jonkun verran katsonut discoveryä ja mtv-faktaa uutuuden viehetyksestä ja yksi asia on hämästyttänyt kovasti, siis se vaikka jenkilässä rangastuksena voi tulla 10 kertaa elinkautinen, lisättynä kolmella kuolemantuomiolla yhdelle henkilölle, niin rikoksiin sillä ei ole juuri vaikutusta.
Edittiä holhonna ja sääntöjen noudattamisen valvontaa siis tarvitaa micro ja macro tasoilla, niin yhteikunassa kuin tälläisessä pienessä netti höpö höpö foorumissa, aina on niitä jotka ei sisäisesti ymmärä käytäytyä.
http://jarisiren.1g.fi/kuvat/
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
Ei voi verrata.jari siren kirjoitti: Olen jonkun verran katsonut discoveryä ja mtv-faktaa uutuuden viehetyksestä ja yksi asia on hämästyttänyt kovasti, siis se vaikka jenkilässä rangastuksena voi tulla 10 kertaa elinkautinen, lisättynä kolmella kuolemantuomiolla yhdelle henkilölle, niin rikoksiin sillä ei ole juuri vaikutusta.
Jos jenkkilän kalatainen oikea monikultuurimaa jossa yhdessä isossa kaupungissa on n 100 vahvaa eri ala- ja rotukultuuria sijaitsisi jossainpäin Euroopaa niin Euroopassa olisi etniset puhdistukset ja sodat alta aikayksikön käynissä. Katso vaikka miten kävi Bosniassa. Miten kävi Euroopan juutalaisten jota koko Eurooppa lahtasi 400 vuoden ajan? Entäpä joku Belgia joka on ilmiriidassa ja mahdollisesti jakautumassa Flanderiksi ja Valoniaksi? Italian mafiasta ei voi edes EU tasolla puhua vaan todetaan että on pakko tehdä yhteistyötä ja toisaalla samaanaikaan puidaan Siemenssin suhteellisen pieniä lahjussotkuja. Jenkki on pafka , mutta eurooppa on siitä vielä alaspäin.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D