Tarvitaanko holhontaa?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

DC.netissä on holhontaa. Täällä on pakko olla. Sitä sanotaan moderoinniksi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
make58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja make58 »

jari siren kirjoitti:No esim. turvavyö pakko on holhontaa ja suhteelisen yleisesti tätä Suomea kutsutaan holhousyhteikunaksi?
Ja jokainen joka on perehtynyt psykologiaan edes hiukan tietää että ainakin osaa ihmistä pitää suojella itseltää ja esimerkiksi mopo kypärä ja autontuvavyö pakko on perusteltua.
Sellaiset asiat missä lailla suojellaan ihmistä itseltään katsotaan kuuluvaksi holhoukseen, esim. alkoholin myyntiajat ja jakelu yms.
Turvavyöpakolla kai kuitenkin lopulta ajatellaan sairaanhoitokustannuksia. Jos ilman turvavyötä ajavat joutuisivat kustantamaan hoitokulunsa itse, niin pakkoa ei olisi. Eikä tarvittaisi.

Alkoholin myyntiajoilla suojellaan ymmärtääkseni enemmän lähiympäristöä. Joskus 70-80 luvulla Alkosta sai ostaa vain tietyn määrän mietoja / väkeviä kerralla. Sitä olisi voinut kutsua holhoukseksi. Nyt voi ostaa kerralla sen verran, että riittää vielä aamuyhdeksään...
Make
kannoni

Viesti Kirjoittaja kannoni »

Laita ihmislapsen kouraan ase taikka viinapullo,sitä ei voi millään holhouksella estää mitä kulloinenki tyyppi niillä keksii.
rnyholm

Viesti Kirjoittaja rnyholm »

adapteri kirjoitti:DC.netissä on holhontaa. Täällä on pakko olla. Sitä sanotaan moderoinniksi.
Moderointi helpottuisi, jos kiellettäisiin nimimerkkien käyttö. Jokainen joutuisi rekisteröimään nimimerkkinsä uudelleen kuten fotosidan.se:ssä tehtiin. Nimimerkit jäivät eloon, mutta henkilöiden omat nimet tulivat julkiseksi. Tämä vaikuttaa kirjoittamisen tasoon hyvin paljon. Omalla nimellä tulee kahteen kertaan mietittyä mitä kirjoittaa verrattuna anonymiteetin takaa kirjoitettuna.

DC net kestää kyllä sellaisen siivoamisen.
SamiN

Viesti Kirjoittaja SamiN »

rnyholm kirjoitti:
adapteri kirjoitti:DC.netissä on holhontaa. Täällä on pakko olla. Sitä sanotaan moderoinniksi.
Moderointi helpottuisi, jos kiellettäisiin nimimerkkien käyttö. Jokainen joutuisi rekisteröimään nimimerkkinsä uudelleen kuten fotosidan.se:ssä tehtiin. Nimimerkit jäivät eloon, mutta henkilöiden omat nimet tulivat julkiseksi. Tämä vaikuttaa kirjoittamisen tasoon hyvin paljon. Omalla nimellä tulee kahteen kertaan mietittyä mitä kirjoittaa verrattuna anonymiteetin takaa kirjoitettuna.

DC net kestää kyllä sellaisen siivoamisen.
No ei tod. auta asiaa... jos jossain toisaalla on vähemmän p*skan jauhantaa ja enemmän oikeita nimiä niin et voi sitä yleistää.

Johan täällä(kin) on todistettu useaan otteeseen että aikuisten oikeat ihmiset aikuisten oikeilla nimillään jaksaa - *sensuroitu* - toisilleen, vuodesta toiseen.
Where facts are few, experts are many. -- Donald R. Gannon
sourander
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sourander »

Mun miälest on tyhmää ku leikin leegoille ni äiti tulee aina käskyttää! Vähän välii se on käskees mua syömää, aamupuurolle tai iltapesulle, pisulle ja nukkumaan :((

Oon kyllästyny tähä ja nyt nousen barrakuudille! Otetaaks jooko laserpyssyt mukaan ja mennää eduskuntatalon pihalle miälenosoitukseen, pliis jooko? NII JA ÄLKÄÄ KERTOKO ÄITEILLE, NE EI YMMÄRRÄ MEITÄ!

Ja sit sen verran viäl et koitetaan olla keskenää tappelematta! Meil menee aina tappeluks :(

t: AnonymousHippi-the_most_realest_photographer

----------------------------------------------------
1DsMk35 (äiti osti :D:DD)
16GB Sandisk for ultra-small-dicked men
Powermac G5 (kiitti isi!!!!!)
Ja sit ihan pirust ÄLLIÄ! Tajuutteks, sanaleikki :DD
nokku

Viesti Kirjoittaja nokku »

rnyholm kirjoitti: Moderointi helpottuisi, jos kiellettäisiin nimimerkkien käyttö. Nimimerkit jäivät eloon, mutta henkilöiden omat nimet tulivat julkiseksi. Tämä vaikuttaa kirjoittamisen tasoon hyvin paljon. Omalla nimellä tulee kahteen kertaan mietittyä mitä kirjoittaa verrattuna anonymiteetin takaa kirjoitettuna.
HAHAHAHAHAHAHAHA..:D Päivän paras..instant classic.
rnyholm

saltikov kirjoitti:
Miten ajatteli tarkistaa henkilö tiedot?
Fotosidan.se sisältää eri tason jäsennyyksiä. Ilmainen, pronssinen, hopeinen ja kultainen jäsenyys. Nämä ensimmäistä lukuunottamatta ovat maksullisia. Maksullinen antaa sinulle oikeuksia eri tasoilla. Ilmaisia ei voi kontrolloida, mutta maksullisia kylläkin. Minä en vastustaisi vaikka pitäisi maksaa DC netin jäsenyydestä.
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

rnyholm kirjoitti:Minä en vastustaisi vaikka pitäisi maksaa DC netin jäsenyydestä.

Minä voisin vastailla kysymyksiin jos siitä maksettaisiin minulle.
rnyholm

-EeKe- kirjoitti: Minä voisin vastailla kysymyksiin jos siitä maksettaisiin minulle.
Lähetä ystävällinen pyyntö moderaattorille että pääset itse moderaattoriksi. Olen lukenut kuinka sinä Eeke olet vastannut maksutta kysymyksiin aikaisemmin. Mistä moinen ahneus iski? Jonkin kameravalmistajan uusi malli?
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

rnyholm kirjoitti: Mistä moinen ahneus iski?
sosiologit ovat kyllä aika pitkälti yhtämieltä siitä , että ahneus on luonollista ja altruismissakin on pitkälti kyse tarpeen tyydyttämisestä.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
rnyholm

bobotti kirjoitti:altruismissakin on pitkälti kyse tarpeen tyydyttämisestä.
Altruismi (lat.) tarkoittaa muiden ihmisten auttamista pyyteettömästi ilman oman edun tavoittelua. Tarkemmin eettisenä oppina altruismi tarkoittaa, että yksilöllä on velvollisuus auttaa muita usein jopa itsensä kustannuksella.

Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Altruismi
bobotti

rnyholm kirjoitti:
bobotti kirjoitti:altruismissakin on pitkälti kyse tarpeen tyydyttämisestä.
Altruismi (lat.) tarkoittaa muiden ihmisten auttamista pyyteettömästi ilman oman edun tavoittelua. Tarkemmin eettisenä oppina altruismi tarkoittaa, että yksilöllä on velvollisuus auttaa muita usein jopa itsensä kustannuksella.

Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Altruismi
Tässä altruismissahan toistuu oivasti tämän maailman paradoksi. Linkistäsi "Vastakohtana egoismi." Ja sitten kuitenkin kun linkistäsi lukee eteenpäin niin kaikki on loppujenlopuksi tulkittavissa egoismiksi eli vähintään oman geenipoolin eteenpäinviemiseksi jos ei aivan suoraan omanedun tavoitteluksi.

- Sukulaisvalinta
- Vastavuoroinen altruismi
- Yhteisöön kuuluminen parantaa yhteisön jäsenien kelpoisuutta
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Tarvitaan, jossain määrin. Tapauksista riippuen, mielestäni.

Kapa
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Sama vanha kaava jatkuu:(
Itse aiheeseen ei ole juuri otettu kantaa, mutta persoonastani ja sanavalinoista on keskusteltu, muun nippeli väännön yhteydessä.
Yleisesti minusta siis tiukoja sääntöjä ja holhousta tarvitaan ja kuten taas on nähty niin hulluja on muuallakin kuin jenkilässä.

Miten sitten yhteiskunnan tai yhteisöjen pitäisi suojautua moisia vastaan?
Olen jonkun verran katsonut discoveryä ja mtv-faktaa uutuuden viehetyksestä ja yksi asia on hämästyttänyt kovasti, siis se vaikka jenkilässä rangastuksena voi tulla 10 kertaa elinkautinen, lisättynä kolmella kuolemantuomiolla yhdelle henkilölle, niin rikoksiin sillä ei ole juuri vaikutusta.

Edittiä holhonna ja sääntöjen noudattamisen valvontaa siis tarvitaa micro ja macro tasoilla, niin yhteikunassa kuin tälläisessä pienessä netti höpö höpö foorumissa, aina on niitä jotka ei sisäisesti ymmärä käytäytyä.
rnyholm

saltikov kirjoitti: Slektiivitä lainaamista - autatko muiden tiedonnälkää vai pönkitätkö egeoa?
En tiennyt mitä sana tarkoitti ja ajattelin että joku toinen myös ihmettelee mitä tuo sana tarkoittaa.
bobotti

jari siren kirjoitti: Olen jonkun verran katsonut discoveryä ja mtv-faktaa uutuuden viehetyksestä ja yksi asia on hämästyttänyt kovasti, siis se vaikka jenkilässä rangastuksena voi tulla 10 kertaa elinkautinen, lisättynä kolmella kuolemantuomiolla yhdelle henkilölle, niin rikoksiin sillä ei ole juuri vaikutusta.
Ei voi verrata.

Jos jenkkilän kalatainen oikea monikultuurimaa jossa yhdessä isossa kaupungissa on n 100 vahvaa eri ala- ja rotukultuuria sijaitsisi jossainpäin Euroopaa niin Euroopassa olisi etniset puhdistukset ja sodat alta aikayksikön käynissä. Katso vaikka miten kävi Bosniassa. Miten kävi Euroopan juutalaisten jota koko Eurooppa lahtasi 400 vuoden ajan? Entäpä joku Belgia joka on ilmiriidassa ja mahdollisesti jakautumassa Flanderiksi ja Valoniaksi? Italian mafiasta ei voi edes EU tasolla puhua vaan todetaan että on pakko tehdä yhteistyötä ja toisaalla samaanaikaan puidaan Siemenssin suhteellisen pieniä lahjussotkuja. Jenkki on pafka , mutta eurooppa on siitä vielä alaspäin.
Vastaa Viestiin