Tarvitaanko holhontaa?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

bobotti kirjoitti:
jari siren kirjoitti:On tämä uskomaton mesta, tämä yksikin viitailee sielä sun täällä että minä olisin jotenkin sekaisin:D
Jari? Uskallatkos pistää itsestäsi äänestyksen pystyyn että oletko jotenkin sekaisin? ? ;D
Riitänee että itse tiedän.
Sinuna en kuitenkaan moista kyselisi.
Mutta onko siis mahdotonta olla menemättä henkilöön ja keskustella aiheesta hohouksen tarve.
Voisitte kinastella ilkan kanssa yksityis viesteillä ja antaa niinden keskustella joiden pää kestää.

Mitä tulee jokelaan en ainakaan itse ole kiinostunut siitä täällä keskustelemaan, vaan se herättää mahdolisuuden pohtia yhteikunnan tarvetta holhota ihmisiä, eihän lakejakaan tarvitaisi jos jokaiselle olisi sisään kasvanut terve oikean ja väärän tunne lisättynä tarpeella toimia niin.

Toinen asia on myös siinä olisiko moderaatorin tarpeelista puutua erään suoriin henkilöön meneviin herjoihin kun hänellä ei ole näköjään ymmärystä itsellää siitä mikä on sopivaa ja mikä ei?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
IlkkaS.

Viesti Kirjoittaja IlkkaS. »

Aivan sama, Jari ja Kari. Mutta avauksen agendan huomioiden, tällä foorumilla: älkää lytätkö "aloittelevaa digikuvaajaa", ei kuvissa ja galleriassakaan. Jos tai kun tälläkin foorumilla turpiin vedetään, ei syy- ja seuraussuhteita tai osavaikuttimia voi tietää. Tällä foorumilla pyörii alaikäisiä, jotka eivät tiedä kehen tai mihin uskoa. Äläkä, Jari, avaa topicia noin makaaberisti briljeeraten.

Se on prkle kortin 5/fps täyteen ampuva runkokin parempi.
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

IlkkaS. kirjoitti:
Sisälukutaitoni kenties heikentynyt, mutta lukenet ensimmäisen postauksesi tähän ketjuun.
Lueppa itse se uudestaan.

Valitan, en ole koskaan ollut radioamatööri, joten saat vierestä muistella aivan omiasi.
Ok - pyydän anteeksi tässä väärinkäsitystä.
Saat itse määrätä ne.
Kerro osoite, postitan peilin, palauta se ja lienen tietävämpi.
Eiköhän se peilintarve siellä ole paljon kipeämpi. ;)
Siitä tuskin syntyy asiallista keskustelua jos Pentti Linkola ja Hitler pääsevät vauhtiin. He olivat ne parit päätekijät tässäkin asiassa.
Nyt, kiitos, tarkennat. Kytketkö tai liitätkö minut mainitsemiisi tahoihin?
En liitä vaan kritisoin Jokelan surmista keskustelemista josta mainitsit että Jari haluaisi keskustella. Kamerafoorumi eli harrastefoorumi ei ole sovelias paikka sellaiselle poliittiselle keskustelulle.
ps: miten viinan kotiinkuljetus nyt tähäm sitten myös liittyy?
Viinoistasi en tiedä. Mutta soisin toivovani, että jos tai kun tällä keskustelufoorumilla joku taho valokuvaamisesta kysyy, käytät tietämyksesi ja viisautesi kykyjesi mukaiseen kysyjän opastamiseen.
Vielä kerran - miten se Jarin esillenostama viinan kotiinkuljetus tähän liityy?
Valokuvaus on laji, joka voi tehdä kadehdittavia sankareita, ketään vahingoittamatta. Topicin eli avauksen kontekstin huomioiden ymmärtänet keskittyä ikäisesi tavoin.
Olen jo ohittanut sen "vakavan" iän - sori - nyt ei piisaa muutakuin hjuumoria! ;D
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
bobotti

IlkkaS. kirjoitti:Aivan sama, Jari ja Kari. Mutta avauksen agendan huomioiden, tällä foorumilla: älkää lytätkö "aloittelevaa digikuvaajaa", ei kuvissa ja galleriassakaan. Jos tai kun tälläkin foorumilla turpiin vedetään, ei syy- ja seuraussuhteita tai osavaikuttimia voi tietää. Tällä foorumilla pyörii alaikäisiä, jotka eivät tiedä kehen tai mihin uskoa. Äläkä, Jari, avaa topicia noin makaaberisti briljeeraten.

Se on prkle kortin 5/fps täyteen ampuva runkokin parempi.
Oletkos ansaitsemassa täällä sädekehää? ;D Ja saat muuten perustella tuon väittämäsi minusta. Katso vielä allekirjoituksenikin jos olet sisälukutaitoinen.

ps *eikäs täsä mnnä nyt ihan tyyopillisellä Jartsan kaavalla eli etiketit on muodollisesti hoidettu?* ;)
IlkkaS.

bobotti kirjoitti:Olen jo ohittanut sen "vakavan" iän - sori - nyt ei piisaa muutakuin hjuumoria! ;D
Jannut, hei, me kaikki kolme olemme yli nelikymppisiä. Josko keskittyisimme siihen, että voimme auttaa valokuvauksesta kiinnostuneita nuoria?

Ja nyt poistun tästä keskustelusta, koska tätä kolmiottelua voisi ja on turha jatkaa vaikka sinne maailman tappiin.
bobotti

IlkkaS. kirjoitti:
Ja nyt poistun tästä keskustelusta, koska tätä kolmiottelua voisi ja on turha jatkaa vaikka sinne maailman tappiin.
Niin mutta miksi yleensä tulit ketjuun , koska Jartsan laajalle levitetystä aloitus-aihepiiristä oli taatusti ennakoitavissa vastaavantasoista "keskustelua" mitä nyt tällähetkellä tehdään. Tässähän mennään vain Jartsan tahdeilla ja etiketeillä eteenpäin.
jari siren
Viesti:

Jokos olisi joku saanut härötä riitävästi ja jollain täysipäisellä olisi jotain sanottavaa itse aiheeseen.
Holhoamisen tarve on siten mielenkiintoista että tuskin promille selaista myöntäisi tarvitsevan, mutta tilastolisesti kymmenet prosentit sitä näyttää tarvitsevan.
IlkkaS.

bobotti kirjoitti:Niin mutta miksi yleensä tulit ketjuun , koska Jartsan laajalle levitetystä aloitus-aihepiiristä oli taatusti ennakoitavissa vastaavantasoista "keskustelua" mitä nyt tällähetkellä tehdään.
Koska vielä esitit kysymyksesi suoraan minulle, vastaan.

Myönnän, että aivan vastaprovokatoorisesti. Ainoastaan nähdäkseni, onko tämän foorumin "aikuisilla" kykyä nähdä muuta kuin oma egonsa.
jari siren
Viesti:

Onko tosiaan niin että kaikea sanomaani pidetään joidenkin taholta pvosoimisena tai jopa jonnain egoiluna.
Minusta olisi ollut mielenkiintoista puhua asioista lähtien holhonnan tarpeesta, siis perus kysymyksenä tarvitaanko holhontaa.
Minusta kysyn asiallisesti ironia muodossa ketään erikseen syylistämättä asiaa.
Toisaalta tässä ketjussa kävi hyvin selväksi tämän foorumin ongelmat ja miksi älylistä keskustelua ei täällä yksinkertaisesti voi syntyä.
Kiitos anteeksi ja näkemiin
bobotti

IlkkaS. kirjoitti:
bobotti kirjoitti:Niin mutta miksi yleensä tulit ketjuun , koska Jartsan laajalle levitetystä aloitus-aihepiiristä oli taatusti ennakoitavissa vastaavantasoista "keskustelua" mitä nyt tällähetkellä tehdään.
Koska vielä esitit kysymyksesi suoraan minulle, vastaan.

Myönnän, että aivan vastaprovokatoorisesti. Ainoastaan nähdäkseni, onko tämän foorumin "aikuisilla" kykyä nähdä muuta kuin oma egonsa.
Jos näkee pelkästään oman egonsa niin ei taatusti tule nettiin sillä silloin saataa joku pahuksen bobotti hypätä verbaalisesti kimpuun ja ego saa pahoja tahroja itseensä. Eiköhän kaikki "nettihullut" ole enenmän tai vähemmän vaihtamassa ajatuksia tai kehittämässä keskustelu- ja kirjoitustaitojaan täällä. Toisinsanonen kehittämässä itseään. Mitäs luulet , että löytyykö mistään sukupolvea joka olisi näin paljon tuottanut kirjallisesti ilmaistua materiaalia per henkilö kuin nyt nettiaikana tuotetaan? Onhan teksttareille jo kehittymässä oma kielensäkkin. Mitä muuta tämä on kuin mielen rikastumista ---> kääntöpuolena tietty on että harvat radikaalit kohtaavat toisensa ja radikalisoituvat lisää.
bobotti

jari siren kirjoitti: Minusta olisi ollut mielenkiintoista puhua asioista lähtien holhonnan tarpeesta, siis perus kysymyksenä tarvitaanko holhontaa.
Nykyinen holhousyhteiskunta on synnyttänyt extremeduudsonit eli mitä se hyödyttää ylipaapoa kun ne kaadettava raja-aidat kumminkin haetaan jos muuten niin väkisin.
Toisaalta tässä ketjussa kävi hyvin selväksi tämän foorumin ongelmat ja miksi älylistä keskustelua ei täällä yksinkertaisesti voi syntyä.
Älyllisen keskustelun aloitus ei ole hehtaarilaukaus kitetytettynä muutamaan lauseeseen. Ja mahtaako joku Jokelan tapaus poliittis-sosiologisena asiana edes kuulua kamerafoorumille? Siinä jos jossain on todella herkkä ja räjähdysvalmis aihe , joka blokkaa muuten suht sopusointuisesti kulkeneen kuvaus ja kalustokeskustelun kun vihamiehet löytävät toisensa.. Kukaan ei voi OIKEASTI sanoa , että vihaa jotakuta senvuoksi että se omistaa Canonin/Nikonin/tms kun itsellä on Nikon/Canon.
SamiN

Viesti Kirjoittaja SamiN »

jari siren kirjoitti:Onko tosiaan niin että kaikea sanomaani pidetään joidenkin taholta pvosoimisena tai jopa jonnain egoiluna.
Minusta olisi ollut mielenkiintoista puhua asioista lähtien holhonnan tarpeesta, siis perus kysymyksenä tarvitaanko holhontaa.
Minusta kysyn asiallisesti ironia muodossa ketään erikseen syylistämättä asiaa.
En nyt oikein ymmärrä. Haluat aloittaa keskusteluketjun viidestä aiheesta yhdessä topikissa viitsimättä edes itse aloittaa _keskustelua kertomalla omat mielipiteesi kysymyksiin. Kuulostaa pareminkin kysely-ikäisen jorinoilta.
Ja kyllä, minä pidän tällaisia provoina.

Tapasi keskustella täällä on tullut tutuksi, joten otin sen kommentissani huomioon ;)
Where facts are few, experts are many. -- Donald R. Gannon
jari siren
Viesti:

Onko tosiaan näin vaikeaa?
Yliarvioinko näin pahasti teidät hyvät valokuvaaja veljet?
Edit olen syvästi järkyttynyt, toivotavasti olette sika humalassa.
SamiN

Viesti Kirjoittaja SamiN »

Kohta.. :)
Where facts are few, experts are many. -- Donald R. Gannon
kannoni

Viesti Kirjoittaja kannoni »

Tän foorumin lukeminen on parasta viihdettä perjantai-iltaan.
Joillaki on vaan kyky saada toisten sormet näpyttään kiihkeeseen tahtiin,jatka samaan malliin jartsa,tykkään susta vaikka hetero olenkii:)
kattimat

Re: Tarvitaanko holhontaa?

Viesti Kirjoittaja kattimat »

jari siren kirjoitti:Tarvitseeko valokuvausta lailla rajoitaa?
Jos vaikka kuvaaminen ja julkaiseminen olisi täysin vapaata, niin näkyisikö netissä kotirauhaa rikkovia tai ihmisiä halventavasti esitäviä kuvia?
Mä luulen, että mikäli tälle oikeudelle asetettaisiin ikäraja (esim. 18 vuotta) ja pidettäisiin yhteisesti huolta siitä, että se syöpyisi alkoholioikeuden tavoin pienten ihmisten mieliin, niin kaduilla pyörisi henkkarit ojossa yhtä paljon kuva-makeja kuin viina-viluja.

Ja lampputolpissa näkyisi chaplinviiksisiä ihmisiä. Ja koulujen vanhempainillat olisi jännempiä.

..

Mutta tää bassotaajuuksilla lymyävä ajatus on vähän liian iso mulle. Mieli on vähän muna-kana -vaiheessa, olisiko ensin hyvä olla kotona vai maailmassa vai toisinpäin.
jari siren
Viesti:

Ok autetaan vähän, ei siis ole kyse viidestä eri aiheesta vaan yhdestä, eli siitä että pitääkö ihmisiä holhota?
Mielestäni rankasti karrikoidessa ilmaisen oman myöntävän kantati?

Estääkö ihmisten oma harkinta esim. julkaisemasta salaa otetua alostonkuvaa? Varmasti suurin osa meistä jätäisi sen julkaisematta, mutta on niitäkin jotka sen julkaisisivat jos sitä ei lailla ole kieletty.

Varmasti 300kmh kaupungissa saa kaikki tajuamaan että se on vaaralista, silti x% juuri kortin saaneista miehistä vaarantaa oman ja muiden hengen vakavalla kaahaamisella.

Pitäisikö ihmisille myöntää aseenkantolupia kaupalisen aseseuran jäsenyyden perusteella?
Seq
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Seq »

Kaikkia joskus, toisia enemmän.
make58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja make58 »

Aloittajan otsikon ja itse tekstin välillä on ristiriita.

Rajoitukset, säännöt, lait, asetukset jne. eivät ole holhontaa.
Niitä tarvitaan esimerkiksi yleisen turvallisuuden ja viihtyvyyden ylläpitämiseen.
Holhoamista taas tarvitaan eri syistä. Kaikki eivät osaa tai pysty huolehtimaan itsestään. (Tai sitten eivät välitä yhteisitä säännöistä ja olisivat siitä syystä holhouksen tarpeessa?)
Make
jari siren
Viesti:

No esim. turvavyö pakko on holhontaa ja suhteelisen yleisesti tätä Suomea kutsutaan holhousyhteikunaksi?
Ja jokainen joka on perehtynyt psykologiaan edes hiukan tietää että ainakin osaa ihmistä pitää suojella itseltää ja esimerkiksi mopo kypärä ja autontuvavyö pakko on perusteltua.
Sellaiset asiat missä lailla suojellaan ihmistä itseltään katsotaan kuuluvaksi holhoukseen, esim. alkoholin myyntiajat ja jakelu yms.
Vastaa Viestiin