Tuolla Olympus- foorumilla oli puhetta Camedia Master-ohjelmasta. Teen mielelläni sukulaisten ja ystävien iloksi (kiusaksi?..) kortteja merkkipäiviksi omista kuvatiedostoistani. Olen tähän mennessä käyttänyt em. Camedia Masterin korttipohjia, mutta nyt ne alkavat olla jo loppuun kaluttuja. En viitsisi kiduttaa sukulaisiani aina samanmallisilla korteilla, vaikka kuvat vaihtuisivatkin.
Siis onko vinkkejä hyvistä, mielellään ilmaisista ohjelmista korttien tekoon? En kaipaisi mitään makeita kruusauksia, vaan lähinnä hyviä asetteluja useammalle kuvallekin samaan korttiin. Olen Camedia Masterin lisäksi jonkin kerran hyödyntänyt mikropaketin mukana tullutta Picture It! –ohjelmaa, mutta sen korttipolitiikka ei oikein ole auennut. Ehkä jollekin muulle on?
Kortit omista kuvatiedostoista
-
Minulla on kylla melko kunnollinenkin kuvankäsittelyohjelma, Photoshop Elements 2, jota käytän kuvankäsittelyyn ja jolla toki voisin tehdä korttejakin ja olen joitakin tehnytkin. Ehkä voisin opetella silläkin lisää korttien ym. vastaavien tekoa. Mukava lisä kuitenkin olisi joku ohjelma tai sen osa, jossa olisi aika valmiita asetteuluja.