Capture One LT vai Rebel

Kuvankäsittelyä, mitä vain
kohan

Capture One LT vai Rebel

Viesti Kirjoittaja kohan »

Mikä ero näillä kahdella versiolla on muu kuin hinta?
Onhan suuri ero tämän ja CameraRaw 2.1 välillä. Mistä te olette tätä ohjelmaa tilanneet?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ArtoH

Re: Capture One LT vai Rebel

Viesti Kirjoittaja ArtoH »

kohan kirjoitti:Mikä ero näillä kahdella versiolla on muu kuin hinta?
http://www.c1dslr.com/upload/c1_feature_02-01.pdf

Tuostahan nuo erot hyvin selviävät. Voit itse miettiä, ovatko ne lisähinnan arvoisia.
Tim

Viesti Kirjoittaja Tim »

Olen käyttänyt C1 Rebel versiota muutaman kuukauden enkä muuta ole kaivannut harrastajakäytössä. Rajaus, valkotasapaino, väriasetukset ja terävöinti hoituvat tosi nopeasti luokkaa minuutti/kuva kun rutiini on syntynyt. Päivän kuvaussaaliin (50-100 kuvaa) purkaa iltapuhteena ilman suurempaa hellasäröä. Photoshoppiin olen koskenut vain jos horisontti on vinossa tai kuva muuten liian vääristynyt. Työnkulku ja eräajo taustalla ovat ylivoimaisia. Ostin vielä Magnen profiilit ($25) joista käytän vain HiSat profiilia, kuvaaminen kun on enimmäkseen "perhe eri asennoissa ulkona ja sisällä" ja tykkään HiSatin antamasta ihonväristä.
kohan

Saako C1 korjattua CA:ta kun minulla on yksi huonompi laajakulma jossa pitäisi punasista ja cyania korjata?
Tim

Viesti Kirjoittaja Tim »

C1 Rebel versiossa ei ole kanavakohtaista korjausta, jos tätä tarkoitat. Histogrammi näyttää eri kanavat mutta ainoastaan summakäyrää pääsee vääntelemään.
kohan

Tarkoitin tässä samanlaista optiikan taittovirheen korjausta kuin CameraRaw 2.1 on.
Käytän hyt rinnakkain C1 ja CameraRaw muunninta. Haluaisin käyttää kaikissa kuvissa C1:tä mutta tietyillä optiikoilla joudun käyttämään Adoben CameraRaw:ta
C1 jälki on parempi kuin CameraRaw:n
Vastaa Viestiin