Passikuva
-
Passikuva
Terve
Tarvitsisin muutamia passikuvia. Netistä löysin tälläiset ohjeet. http://www.kamera-lehti.fi/jutut/Passik ... mukset.pdf
ja http://www.digicamera.net/vinkit/vinkki_passikuva.htm . Ajattelin ottaa kuvat itse eikä kaytössäni ole kovin kummoisia studio tarpeita. Onko nuo ohjeet/vaatimukset kovinkin tarkkoja? Tai saanko ylipäätään riittävän hyviä passikuvia kotioloissa vai pitääkö lähteä ihan valokuvaamoon?
Tarvitsisin muutamia passikuvia. Netistä löysin tälläiset ohjeet. http://www.kamera-lehti.fi/jutut/Passik ... mukset.pdf
ja http://www.digicamera.net/vinkit/vinkki_passikuva.htm . Ajattelin ottaa kuvat itse eikä kaytössäni ole kovin kummoisia studio tarpeita. Onko nuo ohjeet/vaatimukset kovinkin tarkkoja? Tai saanko ylipäätään riittävän hyviä passikuvia kotioloissa vai pitääkö lähteä ihan valokuvaamoon?
-
- Viesti:
-
Manipuloinnin syvin olemus…
Ohjeen mukaan:-kake- kirjoitti:…osaa tehdä siitä sitten tietokoneella oikean kokoisen…
Ei sen puoleen. Kävin itse äskettäin passikuvassa paikallisessa valokuvaamossa, jossa tarkistin kuvan kameran näytöltä ja mainitsin, että silmänaluset ovat lasien alla kovin tummat. Tyttö totesi: Ei se haittaa, vaalennan niitä Photoshopissa.Kuvan manipulointi/retusointi on kielletty.
PS. Kannataa varmuuden välttämiseksi tsekata myös poliisin omat ohjeet…
-
Re: Manipuloinnin syvin olemus…
Ei kai printtikokoon sovittaminen ole retusointia/manipulointia?Jari-Matti kirjoitti:Ohjeen mukaan:-kake- kirjoitti:…osaa tehdä siitä sitten tietokoneella oikean kokoisen…...Kuvan manipulointi/retusointi on kielletty.
-
Määrittelykysymys. Pitäisi kai kysyä poliisilta.-kake- kirjoitti:Ei kai…
Määrittelyä ja lain kirjainta oleellisempaa oikeassa elämässä lienee kuitenkin se minkä virkailija huomaa kuvaa ja nassua vertaillessaan. Kaikki muu on … jollei nyt sallittua niin ainakin mahdollista…
(Haluaisinpa nähdä sen tyypin, joka osaa käyttää photoshoppia ja avaa siihen oman tai muun rakkaan nassun ja tyytyy muuttamaan vain kokoa…)
-
- Viesti:
Just tein kesällä passikuvat itselleni. Vaimo räppäs kuvan sampsunkin pokkarilla, taustalla oli valkoinen melamiinilevy.
Pikkasen siistin taustaa photoshopissa + laitoin ihon väriprosentit kuntoon. Istutin 9x13cm kokoiseen tiedostoon neljä kuvaa vierekkäin, oikealla pääkoolla ja menin fotoliikkeeseen, jonka kioskista sain itsepalveluna "aidon" valokuvan hintaan 30 senttiä. Päätinkin törsätä ja otin kerralla neljä "arkillista"...
Hyvin meni läpi polliisi-tädille.
Pikkasen siistin taustaa photoshopissa + laitoin ihon väriprosentit kuntoon. Istutin 9x13cm kokoiseen tiedostoon neljä kuvaa vierekkäin, oikealla pääkoolla ja menin fotoliikkeeseen, jonka kioskista sain itsepalveluna "aidon" valokuvan hintaan 30 senttiä. Päätinkin törsätä ja otin kerralla neljä "arkillista"...
Hyvin meni läpi polliisi-tädille.
http://www.prepress.fi, petteri.paananen(miuku)prepress.fi
InDesign CS5 - julkaisun tekijälle (Docendo 2011)
Photoshop CS5 (Docendo 2010)
Suunnittele, toteuta ja julkaise (Docendo 2010)
-
0/Jari-Matti kirjoitti:
(Haluaisinpa nähdä sen tyypin, joka osaa käyttää photoshoppia ja avaa siihen oman tai muun rakkaan nassun ja tyytyy muuttamaan vain kokoa…)
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
2. 0/OskuK kirjoitti:0/Jari-Matti kirjoitti:
ainakin pasikuvahommeleissa...
-
- Viesti:
Osku on tyytyväinen ulkonäköönsä?OskuK kirjoitti:0/Jari-Matti kirjoitti:
Toinen vaihtoehto olisi laiskuus, mikä taas on minulla syynä. Minä en nimittäin viitsi itse ottaa niitä passikuvia.
-
1. olenadapteri kirjoitti:Osku on tyytyväinen ulkonäköönsä?OskuK kirjoitti:0/Jari-Matti kirjoitti:
Toinen vaihtoehto olisi laiskuus, mikä taas on minulla syynä. Minä en nimittäin viitsi itse ottaa niitä passikuvia.
2. olen laiskakin, mutta minulle on myös jäänyt käsitys että kaunistettu passikuva ei sitten kuitenkaan yllättäen muutakaan omaa ulkonäköäni ;-}
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
-
- Viesti:
Oma passikuva meni pari viikkoa sitten läpi.
Salama ylhäältä, heijastin alhaalta, taustana keittiön seina, Photarilla oikeaan kokoon, tulostus halvimmalla musteruiskulla. Ja ilme oli ihan yhtä paha kuin aiemmissakin.
Mustavalkoinenkin muuten kelpaa, ei tarvitse miettiä punaista nenää.
Salama ylhäältä, heijastin alhaalta, taustana keittiön seina, Photarilla oikeaan kokoon, tulostus halvimmalla musteruiskulla. Ja ilme oli ihan yhtä paha kuin aiemmissakin.
Mustavalkoinenkin muuten kelpaa, ei tarvitse miettiä punaista nenää.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
-
-
- Viesti:
Surkeampia passikuvia oon nähny tulevan "ammatti"passikuvaajilta, mitä otin itse (tai no, vaimo otti, minä hoidin jälkikäsittelyn). Olen kuullut tuttavilta, että muutamankin eri kuvaamon kuvat eivät edes ole menneet läpi passihakemuksen vastaanottajalle. Ei se kuvaamo aina takaa hyvää laatua.Tapiol2003 kirjoitti:Anteeksi vaan, mutta on vaikea ymmärtää sitä, että tuhertaa omatekoisten passikuvien kanssa, kun niitä saa kuvaamosta ihan kohtuuhintaan.
Nykyiset passikuvamääräykset ovat sangen tiukat, eikä niitä enää henkilö tarkasta, joten mutu-vaikutus on - ettenkö sanoisi - niukka.
http://www.prepress.fi, petteri.paananen(miuku)prepress.fi