Hyvä PixelDuck! Olet näköjään nyt sisäistänyt valovoiman muuttumisen telejatkeen myötä. Ainakin tuo 2,8 > 5,6 on ihan oikein!!PixelDuck kirjoitti:Olisikohan muuten tuollainen 70-200 mm f/2.8L IS USM hyvä yleis teleksi ja siihen sitten 2x jatke. Valovoimaksihan tulee silloin f/5.6?
Tuo yhdistelmä on TOSI HYVÄ. Itselläni on juuri sellainen käytössä. 70-200/2,8 IS on erinomainen valovoimainen objektiivi moneen käyttöön; muotokuvaukseen, maisemiin, urheiluun jne..
Ja sen kuvanvakaaja on todella tehokas. Itse olen räpsinyt sillä käsivaralta teräviä kuvia 200 mm asennossa (EOS-10D muuttaa sen 320 mm:ksi) 1/15 s suljinajalla!
Telejatkeen kanssa tuo linssi käy hyvin jopa lintukuvaukseen. Tosin piirto ei jatkeen kanssa (400 mm asento) ole niin hyvä kuin esim. EF 100-400 IS:llä 400 mm asennossa. Mutta minulle ainakin on piirto riittänyt ja minä olen kriittinen.
Ja 70-200 IS:n lyhin tarkennusetäisyys, 1,4 m, mahdollistaa telejatkeen ja 10D:n kanssa jopa hienot makrokuvat ilman mitään lisävarusteita!
Osta pois PixelDuck 70-200 IS + 2X jos vain rahaa löytyy. Mutta suosittelen vain sillä ehdolla, että olet nyt varmasti oppinut himmenninaukot!
- Spege -