E1- pärjääkö sillä?

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
kubo
Viesti:

E1- pärjääkö sillä?

Viesti Kirjoittaja kubo »

Kuvaan itse E300:lla,
mutta hiukan kiehtoo tuo E1. Mahtaako se olla järkevä investointi, kun uusien mallien ominaisuudet ajavat sen ohi.

Olen vain kuullut hurjasti kehuja E-ykkäsen materiaaleista, anatomiasta, katu-uskottavuudesta ja työn laadusta. Mahtaako hehut olla friikkien subjektiivisia näkemyksiä?

Onko siis järki-investointi, vai odottelenko E3:sta?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rnyholm

Re: E1- pärjääkö sillä?

Viesti Kirjoittaja rnyholm »

kubo kirjoitti:Kuvaan itse E300:lla,
mutta hiukan kiehtoo tuo E1. Onko siis järki-investointi, vai odottelenko E3:sta?
Vertaile näiden kahden kameran välillä. Mielestäni rungon ostaminen ei ole milloinkaan järki-investointi. Objektiivit ovat, mutta ei runko.
trauma

Viesti Kirjoittaja trauma »

On järki-investointi. Piste. Sen verran edullinenkin että voit sitten myöhemmin luopua tuosta E-300:sta ja pitää E-1:n kakkosrunkona E-3:n kanssa.
paulas

Viesti Kirjoittaja paulas »

Nykyisin E-1:tä saa niin edullisesti käytettynä, että et putoa korkealta, vaikka sen hankkisitkin. Itse omistan sekä E-1:n että vastikään hankkimani E-510:n, joten E-300:aan en osaa sitä verrata.

Mielestäni E-1:n vahvuuksia ovat juuri nuo mainitsemasi eli hyvä käytetettävyys ja huolellinen työ. Kaikki vimpaimet, kuten muistikortti- ja akkukotelo, ovat huolella tehtyjä ja kestäviä. Kuvanlaadussakaan ei ole moittimista, jos ei tarvitse suuria herkkyyksiä - ISO 800 alkaa olla jo käytettävyyksien rajoilla, ainakin, jos yhtään valottaa ali.

Hankin E-510:n juuri vähäisemmän kohinan ja vakaajan vuoksi. Vaikka olen tyytyväien tähän uuteen runkoon, E-1:stä kaipaan tuota huolellista muotoilua ja ehkä sen hiljaisuutta. Ei E-510:ään ole huolimattomasti tehty, mutta E-1 on jämäkämpi. No, E-1 on edelleen minulla ja kuvasin sillä mm. viikon etelän reissun äskettäin. Kun valoa oli riittävästi, ei ollut mitään hätää.
HannuS

Viesti Kirjoittaja HannuS »

E-1 on luontokuvaajan paras kirkkovenekamera. Itse kuvaan sillä häät, hautajaiset, metsäkeikat, melonta- ja venereissut säässä kuin säässä. Rankoissa oloissa se kulkee vedenaslaiskotelossa olevan Olympus C-7070WZ:n parina nokallaan ZD 50-200 mm telezoomi. Uintireissulla jätän sen kuitenkin rannalle.
ks2422

Viesti Kirjoittaja ks2422 »

Hyvin pärjää. Kohisee isoilla ISOILLA mutta sen kanssa pärjää. Täytyy vielä sanoa että picasan kohinan poisto toimii erinomaisesti E-1:sen kuvien kanssa
hemppa

Jos pikselit riittää niin kyllä riittää.

Viesti Kirjoittaja hemppa »

Olen aika ranttu kameran tunnun suhteen, siis miten hyvältä ja tukevalta se tuntuu käteen. Itselläni on E1 ja valitsin sen mineomaan siksi kun se on tukeva ja erinoamaista laatua. Se ei narissut kädessä kuten Canonin ja Nikonin vastaavat, sen paino teki siitä oikean tuntuisen. Sen etsinkin on selkeästi parempi kuin E300 ja E501 jonka etsin oli minulle pettymys, aika pieni.
En varmaankaan tottuisi uudempiin malleihin, poikkeuksena tietty E3 tai saman sarjan Nikon. Nyt koekauppaan omaani ja jos kaupat syntyy hankin E3:en. Minulle kamera on ollut mieluisa, elämää, häitä ja hautajaisia joissa hiljaisesta kamerasta on hyötyä ja tieto siitä ettei se petä.
Heimo Turunen
maarit y-p

Viesti Kirjoittaja maarit y-p »

ks2422 kirjoitti:Täytyy vielä sanoa että picasan kohinan poisto toimii erinomaisesti E-1:sen kuvien kanssa
??! Mistä tällaisen löytää? Itselläni on v.2.7.0 enkä vielä löytänyt kohinan poistoa.
t. Maarit
Vastaa Viestiin