Arvioikaa hintaa
-
Arvioikaa hintaa
Morjens!
Voisiko joku ystävällinen hintatietoinen kaveri arvioida seuraavien laitteiden (vähän käytettyjen) käypää arvoa?!... Suunnilleen.
Mamiya RB 67 SD -runko
Mamiya KL 3.5/127L -optiikka
Normaali studiojalusta (merkki arvoitus)
Jos saisi jotain "osviittaa" näiden käytettyjen kamojen könttäsummasta, olisin kiitollinen. Olisivat mahdollisesti tulossa vaihtokaupassa, mutta pitäisi vähän tietää arvoa...
Voisiko joku ystävällinen hintatietoinen kaveri arvioida seuraavien laitteiden (vähän käytettyjen) käypää arvoa?!... Suunnilleen.
Mamiya RB 67 SD -runko
Mamiya KL 3.5/127L -optiikka
Normaali studiojalusta (merkki arvoitus)
Jos saisi jotain "osviittaa" näiden käytettyjen kamojen könttäsummasta, olisin kiitollinen. Olisivat mahdollisesti tulossa vaihtokaupassa, mutta pitäisi vähän tietää arvoa...
-
En pysty auttamaan hinta-arvioinnissa, mutta oletko googlettanut/hakenut eBaysta? Sikäläistä hintatasoa mielestäni ei suoraan voi pitää verrannollisena suolensisäisiin... anteeksi suomensisäisiin hintoihin, koska kuluttajasuoja on hieman parempi, kun liikutaan "munaanko sinut julkisesti vai tuleeko serkkupoika käymään kylässä?" -alueella.
Ainakin itse olen halukas maksamaan kotomaan kaupasta enemmän kuin jostain entschuldigungdasswirnocheinmalsössättiin-myyjältä.
Ainakin itse olen halukas maksamaan kotomaan kaupasta enemmän kuin jostain entschuldigungdasswirnocheinmalsössättiin-myyjältä.
-
- Viesti:
Ensinnäkään en itse ostaisi RB:tä, vaan RZ:an.
Ko. paketin hinta, jalustaa lukuunottamatta vois pyöriä jossain 4-500€ pinnassa. Riippuu montako perää ja onko mittaprismaa, kahvaa, tai moottoria.
Hyvä vehje muotokuvauksiin ja studiotyöskentelyyn ja jollain sovitteella saa järkeävsti digiperänkin kiinni. Tietenkin croppikerroin tekee hallaa sen jlk.
Ko. paketin hinta, jalustaa lukuunottamatta vois pyöriä jossain 4-500€ pinnassa. Riippuu montako perää ja onko mittaprismaa, kahvaa, tai moottoria.
Hyvä vehje muotokuvauksiin ja studiotyöskentelyyn ja jollain sovitteella saa järkeävsti digiperänkin kiinni. Tietenkin croppikerroin tekee hallaa sen jlk.
-
- Viesti:
Minä taas ostaisin RB:n, koska siinä ei ole sähköosia. Toisin sanoen ikuinen vehje.Tipe kirjoitti:Ensinnäkään en itse ostaisi RB:tä, vaan RZ:an.
-
- Viesti:
Sama juttu. Oon todella tyytyväinen RB:hin, vaikken sitä oo aikoihin enää käyttänytkään.OOpa kirjoitti:Minä taas ostaisin RB:n, koska siinä ei ole sähköosia. Toisin sanoen ikuinen vehje.Tipe kirjoitti:Ensinnäkään en itse ostaisi RB:tä, vaan RZ:an.
-
- Viesti:
RB:tä kyttäsin tässä, mutta erinäköisten kuluerien jälkeen budjetti riitti vaan 1000s:ään. Sellainen pitäisi huomenna saapua. Kunhan vaan on Mamiya.Hannu KH kirjoitti:Sama juttu. Oon todella tyytyväinen RB:hin, vaikken sitä oo aikoihin enää käyttänytkään.OOpa kirjoitti:Minä taas ostaisin RB:n, koska siinä ei ole sähköosia. Toisin sanoen ikuinen vehje.Tipe kirjoitti:Ensinnäkään en itse ostaisi RB:tä, vaan RZ:an.
Asiaan: Tuo SD taitaa olla uusin malli RB-sarjasta? Runko (pro s)+optiikka+kuilu+kasetti hinnat pyöri omien havantoiden mukaan 400-700e hujakoilla. Mittaava prisma on joku 50-100e ja kasetit parikymppiä.
En ole mikään kamerapiirien Lovejoy, mutta tossa jotain arviota... en sitten tiedä miten pahasti meni pieleen? Nimen omaan en vieläkään hahmota RB-sarjan mallien eroja.
-
- Viesti:
Mamia RB tuli markkinoille 1970.
RB ProS tuli vuonna 1974. Valtavasti parannuksia, mm. kaksoisvalotuksen esto, rajausmerkit vaakakuville jne.
RB ProSD on 1991 satoa. Siinä on suurempi objektiivin aukko rungossa joten sillä onnistuu käyttää siftilasia ja 500 APO-objektiivia, ei vinjetoi. 6x8 perän käyttömahdollisuus.
Itte ostin aikoinaan ProS:n muutamalla optiikalla ja II prismalla. Prisma ei oikein oo mistään kotoisin, niinkuin croppi-digillä yrittäisi tarkentaa. Etsinkuva on keskarikameraksi tosi pieni eikä tämmönen puoliksi hämäräsokea tahdo onnistua sillä oikein millään. Kuiluetsin onkin sitten waltava.
Myöhemmin ostin hieman optiikkaa lisää, ja Pro SD:n lisäksi. Eihän sitä töitä uskaltanut tehdä vain yhdellä rungolla. Pro SD oli 3 vuotta vanha ja verollinen hinta 3000 mk Eiriltä, samaan aikaan eräs Helsinkiläinen käytetynkameratavaranliike pyyti vastaavasta melkein tuplaten.
Pro SD oli uuttavastaava, ja ihastus oli taattu.
Hetken aikaa oli edellinen kamera Hasselin 500 C mukamas miljöökamerana......vaikka se oli pienempi ja kevyempi myin sen pois kun en tykännyt siitä yhtään. Aina lähti RB mukaan.
Kun vaihdoin digijärkän Nikonista Canoniin, myin Pro S:n ja SD:kin jäi samalla käyttämättömäksi. Yks filmi sillä on sen jälkeen valotettu,mutta sitäkään ei kehitetty.
RB ProS tuli vuonna 1974. Valtavasti parannuksia, mm. kaksoisvalotuksen esto, rajausmerkit vaakakuville jne.
RB ProSD on 1991 satoa. Siinä on suurempi objektiivin aukko rungossa joten sillä onnistuu käyttää siftilasia ja 500 APO-objektiivia, ei vinjetoi. 6x8 perän käyttömahdollisuus.
Itte ostin aikoinaan ProS:n muutamalla optiikalla ja II prismalla. Prisma ei oikein oo mistään kotoisin, niinkuin croppi-digillä yrittäisi tarkentaa. Etsinkuva on keskarikameraksi tosi pieni eikä tämmönen puoliksi hämäräsokea tahdo onnistua sillä oikein millään. Kuiluetsin onkin sitten waltava.
Myöhemmin ostin hieman optiikkaa lisää, ja Pro SD:n lisäksi. Eihän sitä töitä uskaltanut tehdä vain yhdellä rungolla. Pro SD oli 3 vuotta vanha ja verollinen hinta 3000 mk Eiriltä, samaan aikaan eräs Helsinkiläinen käytetynkameratavaranliike pyyti vastaavasta melkein tuplaten.
Pro SD oli uuttavastaava, ja ihastus oli taattu.
Hetken aikaa oli edellinen kamera Hasselin 500 C mukamas miljöökamerana......vaikka se oli pienempi ja kevyempi myin sen pois kun en tykännyt siitä yhtään. Aina lähti RB mukaan.
Kun vaihdoin digijärkän Nikonista Canoniin, myin Pro S:n ja SD:kin jäi samalla käyttämättömäksi. Yks filmi sillä on sen jälkeen valotettu,mutta sitäkään ei kehitetty.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Täällä lisää asiaa:OOpa kirjoitti:Kiitos Hannu! Täytyy nyt vähän aikaan pärjäillä tuolla m645 1000s -mallilla ja soitella sitten sulle ja hakea se 67, kun alkaa tulla kaipuu suurempaan ruutuun. ;)
http://www.mamiya.com/
Ihan varma SD:n esittelyvuodesta en ole, selviää noilta sivuilta.
RB on jäänyt odottelemaan harrastuksen uutta tulemista, tällä hetkellä ei myynnissä mutta eihän sitä tulevaisuutta tiedä;)
-
- Viesti: