Onko joku saanut Canon Ixus V3:n (Twain-ajurit) asennettua Win2000:een (Pro)?
Itse olen kokeillut sekä http://www.canon-europa.com/software/software_downloads/ :stä ladattavaa,
että kameran mukana tulleelta cd:ltä asentaen. Sekä pöytäkoneelle että läppärille. Molemmissa tapauksissa ajuri kyllä asentuu kiltisti ja sanoo lopuksi:
"After closing setup, connect the camera to the computer in PC connection mode with the cable. The rest of the installation will proceed automatically."
Kuitenkin kameran kytkeminen ja käynnistäminen tuo Found New
Hardware -ikkunan, joka pyytää osoittamaan ajurin paikan. Asennushakemiston CAP_S230.inf -tiedosto ei kuitenkaan kelpaa, cd:ltäkään ei asennusohjelma löydä oikeata tiedostoa eikä Microsoftin Windows Updatesta. "Windows was unable to locate a driver". Vaihtoehdoiksi tarjotaan laitteen disablointia tai skippausta.
Mulla on admin-tason oikeudet ja kone on yritetty bootata välissä (=kun asennusohjelma on sitä pyytänyt). Kotikoneelle, jossa on WinXP, kaikki asentui cd:ltä kiltisti.
Ideoita?
--Jarkko
Ixus V3 ja Win2000 -ongelma
-
-
Molemmat (läppäri ja pöytäkone) ovat töistä, joten niissä yleensä on huolehdittu Service Packeista ja muita päivityksistä. Läppäriä ei ole tässä käsillä, mutta pöytäkoneen Control Panelin System-etusivu kertoo versioksi 5.00.2195 ja Service Packiksi 3, jos tämä vastaa peruskysymykseesi. Käyttis on asennettu 12/2002 ja muutenkin kokoonpano on tuoreenpuoleinen.Härkönen kirjoitti:Pakko esittää tämä peruskysymys, onko windows2k päivitetty?
-
Itselläni taas Canon A70 kameran ZoomBrowser ohjelma sulkeutuu alta sekunnissa sen käynnistyksestä. Olen yritellyt asentaa sitä kyllä todella monta kertaa uudestaan mutta kun ei sitten vain toimi. Taitaa Canonin ajurit/ohjelmisto puoli olla hatarasti tehty.
Muutenkin itselläni ei toimi TWAIN ajurit ollenkaan vaan kuvat pitää aina hakea ZoomBrowser ohjelman lisäpalikalla nimeltä Camera Window 4.1 (kuvien lataus kamerasta ohjelma) joka taas vaatii ZoomBroserin toimiakseen, onneksi zoombrowser käynnistyy juuru siksi aikaa että CameraWindows käynnistyy. Ja sitten kun sen ikkunan sulkee niin sen pitäisi avata automaattisesti ZoomBrowserin jollla kuvia voisi sitten katsella. No sepä tietenkin sulkee sen samantien.
Sanon että kyllä on Canoneissa surkea ohjeistus.
Niin ja kayttiksenä Windows 2000 SP2.
Muutenkin itselläni ei toimi TWAIN ajurit ollenkaan vaan kuvat pitää aina hakea ZoomBrowser ohjelman lisäpalikalla nimeltä Camera Window 4.1 (kuvien lataus kamerasta ohjelma) joka taas vaatii ZoomBroserin toimiakseen, onneksi zoombrowser käynnistyy juuru siksi aikaa että CameraWindows käynnistyy. Ja sitten kun sen ikkunan sulkee niin sen pitäisi avata automaattisesti ZoomBrowserin jollla kuvia voisi sitten katsella. No sepä tietenkin sulkee sen samantien.
Sanon että kyllä on Canoneissa surkea ohjeistus.
Niin ja kayttiksenä Windows 2000 SP2.
-
- Viesti: