"Paras" kuvauslehti?

Kirjat/lehdet, näyttelyt, TV-ohjelmat, messut, kurssit, opiskelu ...
Jari-Matti

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti »

akrooks kirjoitti:…webbisivujen…
http://www.rawlehti.com/index.php?optio ... e&Itemid=1

(Ilmestyy 18.10, painos 5000, irtomyynti: Akateeminen kirjakauppa, suuurimmat R-kioskit, eri museot, Kiasma)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

Jari-Matti kirjoitti:
akrooks kirjoitti:…webbisivujen…
http://www.rawlehti.com/index.php?optio ... e&Itemid=1

(Ilmestyy 18.10, painos 5000, irtomyynti: Akateeminen kirjakauppa, suuurimmat R-kioskit, eri museot, Kiasma)
Piti ottaa tuo avajaistarjous tuosta, katsoataan onko siitä mihinkään.
Alpha A

Viesti Kirjoittaja Alpha A »

Aihe käsittelee parasta kuvauslehteä. Aloittelijana en parhaimmista lehdistä tiedä, mutta olen ostanut jo muutamia englantilaisia lehtiä. Lähinnä Practical Photography ja Digital Camera World. Molemmat lehdet ovat lähes toistensa kopioita, mutta juuri sopivia minulle. Molemmat käsittelevät sopivasti kuvaustekniikkää, "näin kehität sitä ja tätä"-osiota, laitetestejä ja -tietoa sekä esittelee sopiva määrä lukijoiden kuvia, joista saa hyvin inspiraatiota.

Nyt onkin harkinnassa jomman kumman tilaus vuodeksi. Toinen kustantaa 56£(DCW 13 lehteä/vuosi) ja toinen 60£(PP 12 lehteä/vuosi), eli ei suurta eroa lehtien välillä. Digital Camera World taitaa ehkä ihan karvan verran enemmän mielyttää. Täytyy ostaa parit irtonumerot vielä ja sitten päättää. Tämä on oikeastaan se huono puoli, koska asun pienemmässä kunnassa, jossa ei ole isoa kauppaa tai R-kioskia, jossa näintä myydään. Ovatko nämä lehdet teille, jotka olette valokuvausta pidemmän aikaa harrastanut, jo ajan hukkaa? Minulle ei sinänsä väliä, koska aloittelija tässä ollaan muutenkin :) Kysynpähän muuten vaan teidän mielipidettä näistä lehdistä.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Alpha A kirjoitti: Ovatko nämä lehdet teille, jotka olette valokuvausta pidemmän aikaa harrastanut, jo ajan hukkaa? Minulle ei sinänsä väliä, koska aloittelija tässä ollaan muutenkin :) Kysynpähän muuten vaan teidän mielipidettä näistä lehdistä.
Ei ajanhukkaa, mutta kertakäyttöviihdettä :) Veikkaan että vuoden päästä haluat jo eteenpäin.
--------
Aves!
Alpha A

Ratkaisu taisi löytyä noiden kahden välillä. Digital Camera Worldin mukana tulee tilaajalahjana Lowepron Orion Trekker II -reppu. Olen havitellut kyseistä reppua muutenkin. Juuri sopiva päiväretkille. Reppuun saa sisällytettyä minun pienen kamerakaluston ja ylätaskuun henkilökohtaset tavarat. Harmi, että jalustaa ei saa kiinnitettyä. Jalustan mukana tosin tuli oma kantopussi. Kyllä, tämä taisi iskeä naulan arkkuun tässä asiassa. Tämä lehti taitaa mennä tilaukseen :)
poy

Viesti Kirjoittaja poy »

Kamera lehteä olen joskus tilannut, ja siinä on se asia mitä juuri valokuvaukselta odotankin. Jotain muita suomenkilesiä olen joskus ostanut ja todennut ne aika surkeiksi. Englanninkielisiäkin on tullut ostettua, mutta niissä painopiste on yleensä mainostaminen.
Tuomas P

Viesti Kirjoittaja Tuomas P »

Alpha A kirjoitti:Ratkaisu taisi löytyä noiden kahden välillä. Digital Camera Worldin mukana tulee tilaajalahjana Lowepron Orion Trekker II -reppu. Olen havitellut kyseistä reppua muutenkin. Juuri sopiva päiväretkille. Reppuun saa sisällytettyä minun pienen kamerakaluston ja ylätaskuun henkilökohtaset tavarat. Harmi, että jalustaa ei saa kiinnitettyä. Jalustan mukana tosin tuli oma kantopussi. Kyllä, tämä taisi iskeä naulan arkkuun tässä asiassa. Tämä lehti taitaa mennä tilaukseen :)
Tuleeko tilaajalahja Suomeen? Monissa ulkomaisissa lehdissä tilaajalahjoja ei toimiteta ulkomaille.
Alpha A

Tuomas P kirjoitti:Tuleeko tilaajalahja Suomeen? Monissa ulkomaisissa lehdissä tilaajalahjoja ei toimiteta ulkomaille.
Ei tullut ei :( Yritin tilata, mutta siellä tosiaan oli, että tilauslahjaa ei toimiteta suomeen. Pettymys, mutta ei voi mitään. En tilannut vielä, mutta katselen uudestaan syksyllä. Samoin kuin reppuakin :D
niq

Viesti Kirjoittaja niq »

Satunnaisesti on tullut ostettua irtonumeroita seuraavista lehdistä: Digital Photography, Practical Photography, Photography Monthly, Kamera, DigiKuva.

Näistä omat suosikkini on ensimmäiset kaksi mainittua. Varsinkin näin "aloittelijana" - tai ehkä paremminkin tiedonjanoisena ihmisenä - olen niistä eniten käytännöllisiä vinkkejä ja inspiroivia kuvia löytänyt. Photography Monthly ei noiden jälkeen oikein vakuuttanut mm. mielestäni heikkotasoisen "lukijoiden kuvat" osion takia.

Kamera-lehden ostin suurin odotuksin ja jouduin hieman pettymään lehden tasoon, enkä sitä suosittelisi oikeastaan kenellekkään. Niin paljon paremmin samat asiat kerrotaan muualla jos vaan englantia edes auttavasti ymmärtää.

Digikuva, joka on suunnattu enemmänkin vasta-alkajille, jää kyllä vastaisuudessa hyllyyn :-|
Whig

Viesti Kirjoittaja Whig »

akrooks kirjoitti:Onkos täällä moni tilannut/aikoo tilata/aikoo lukea/aikoo selata ilmaiseksi lehtihyllyllä lokakuussa ensimmäisen kerran ilmestyvän Raw-lehden? Ainakin webbisivujen kuvauksen perusteella vaikuttaa erittäin tervetulleelta lisältä kotimaisten alan lehtien tarjontaan.
Kameraseuran kokouksessa kaveri esitteli tuota lehteä ja pakkohan se oli kokeeksi tilata =) Tiedä sitten onko siinä mitään minulle mutta pitänee antaa sillekkin lehdelle mahdollisuus.

Yleensä tulee luettua Luontokuvaa ja silloin joskus, kun sitä vielä löytyi niin Outdoor Photographyä.
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
Robaldor

Viesti Kirjoittaja Robaldor »

Itse tilasin just Brittiläisen Photography Monthly lehden, sopii itselleni mainiosti. Sopiva sekoitus kuvia,vinkkejä ja arvosteluja. RAW lehteä tuli selailtua mutta taitaa olla enempi aikuiseen makuun.
almodovar

Viesti Kirjoittaja almodovar »

bse kirjoitti: American Photo, 15 euroa / vuosi (6 lehteä)
http://www.popphoto.com/
https://www.neodata.com/hfmus/apht/gift-subscribe.shtml
Tilasin syksyllä tuon American Photon. Hinnaksi kotiin kuljetettuna 20$ / 6 numeroa. Kaupan päälle 2 numeroa, kun maksoi luottokortilla - vaikka eipä mulla maksun suhteen vaihtoehtoja olisikaan ollut. Eli hinnaksi tuli 2,5$ numero, kun lehti maksaa Suomessa irtonumerona 7,5€. Hyvältä vaikuttaa lehti. Tässä lehdessä ei käytännön ohjeita ole vaan enemmän valokuvauksen "pohdintaa" ja valokuvaajien esittelyjä. Suosittelen!
ernestiii

Kamera

Viesti Kirjoittaja ernestiii »

En oo varma parhaasta mutta kamera&pikseli tulee kotiin. Välillä asiaa ja välillä ei.
lahtarovic

Viesti Kirjoittaja lahtarovic »

Ihan vaan jos jotain kiinnostaa, niin Ziniolla on muutama kamera/kuvauslehti valikoimissa. Ei kait mitään "pro"-lehtiä, mutta kummiskin.

Kumpi on muuten parempi, Digital Camera World vai What Digital Camera?
shit happens.
Jukka N
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka N »

lahtarovic kirjoitti:Kumpi on muuten parempi, Digital Camera World vai What Digital Camera?
Ottamatta kantaa kumpi on parempi/paskempi, niin ainakin minun mielestäni tuo What Digital Camera on aika heikko tekele muutamien selattujen numeroiden perusteella.
oh6jih
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oh6jih »

Uusin RAW taikka nykyään Photo RAW tuli ostettua irtonumerona ja seuraavana päivänä laitoin lehden tilaukseen. Vähän vaihtelua kukkamakroihin ja kamerakohinavertailuihin.
gobbe

Viesti Kirjoittaja gobbe »

Itseltänikin pisteet PhotoRaw:lle. Kahden irtonumeron perusteella tilaukseen.
koopees

Viesti Kirjoittaja koopees »

Sama täällä, Photo RAW vaikuttaisi olevan valokuvauksen ykköslehti Suomessa nyt - ihan näin subjektiivisesti arvioiden. Jos siis dokumentaarinen kuvaus ja lehtikuvaus kiinnostaa.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Pitäisköhän selata tuo kakkonen. Ensimmäinen oli kyllä aika kökkö, mikä tosin voi riittää Suomen parhaaksi.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Pforsgar

Viesti Kirjoittaja Pforsgar »

Silvershotz, B&W, Photoicon ovat omat suosikit ulkolaisista, kotimaisista uppoaa omalla tavallaan molemmat.

Jos kyseiset lehdet jo ketjussa mainittu, niin sori. En jaksanut kahlata läpi koko ketjua.
t. Peter Forsgård

www.peterforsgard.com
valokuvaaja.kotisivukone.com
peter@peterforsgard.com
Twitter: JPeterF
Vastaa Viestiin