Fuji s7000 käyttäjien mielipiteitä ko. kamerasta

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
attevain

Fuji s7000 käyttäjien mielipiteitä ko. kamerasta

Viesti Kirjoittaja attevain »

Hei

Te, joilla on Fujifilm s 7000z kamera, voisitteko kertoa omien kokemuksienne, omien kuvaussessioiden ja käytön perusteella kyseisen kameran hyvistä ja huonoista ominaisuuksista, varmaan auttaisi monia ( kuten minua ) tekemään päätöstä ostaa tai jättää ostamatta kyseinen kamera. Toki vertailut ja testit auttaa, mutta käyttäjien mielipide on minusta se mikä kertoo toden kamerasta.

Kiitos
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jussa1

Viesti Kirjoittaja jussa1 »

no kyllä minulla ainakin on ihan hyvät kokemukset. en tiedä kuinka kokenut kuvaaja olet, mutta itselleni (aloittelija) on ainakin näin alusi ollu riittävästi ominaisuuksia ja saa tukevan otteen kuvaukseen. kuvan lataamisessa isolla megapikseli koolla cf kortille menee vähän aikaa, mutta minun kortit onkin sandisc:in kortteja joita täällä ainakin on moitittu juuri hitaudestaan. nyt onkin ostos listalla 256 xd kortti.
Hepa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Mulla on ollu kyseinen kamera muutaman viikon ja olen ollut tosi tyytyväinen, itelläni on ollu hiukan vaikeuksia saada vakaita kuvia, kameran keveyden takia, mutta luulen sen korjaantuvan pienellä harjoituksella, sillä olen aikaisemmin käyttänyt painoltaan raskaampia kameroita..

Väreihin olen ollut tosi tyytyväinen ja makro jolla voi kuvata sentin päästä on kyllä yllättänyt.Liikkuvan kohteen kuvaamista en ole vielä päässy kokeilemaan.

Nopeudessakaan ei ole valittamista, mielestäni kuva tallentuu kortille ihan kivalla nopeudella ja laukaisian viivekkin tuntuu olevan olematon koulun casioon verrattuna.
Leikkonen

Viesti Kirjoittaja Leikkonen »

Kelpo kamera. Videokuvan laatu hämmästyttävän hyvä.

Käyttöjärjestelmä ja hallintapainikkeet aluksi hieman oudosti ryhmitellyt, mutta harjaantuminen auttaa asiaa. Muuten todella mukava käteen.
Alin herkkyys 200 ISO on turhan korkea, jos kuvataan esim auringon paisteessa lumisissa olosuhteissa. Samoin suurin herkkyys voisi olla esim 1600 ISO (kohinasta huolimatta).

Jossain yksilöissä (kuten minulla) on sellainen valmistusvika (jonka takuu kyllä korjaa), että mm Sandiskin kortin kanssa kamera purkaa akut itsekseen. Tämä vika ilmenee sarjanumeroltaan 6000.. vanhemmissa kameroissa(valömistettu ennen joulukuun 15 päivää 2003). Mm dpreview.comin sivuston uutisosastolsa on tästä maininta (katso tammikuun 2004 alkupuolelta).

Suosittelen kuitenkin vilpittömästi. (Ja osta netin kautta Euroopasta)
attevain

Leikkonen kirjoitti:Alin herkkyys 200 ISO on turhan korkea, jos kuvataan esim auringon paisteessa lumisissa olosuhteissa.
" polttaako " valkoinen pahastikkin puhki vai onko niin et vaikka kuva ylikirkas niin pystyy helposti korjata photarissa?

Verkkokauppa myy yllättävän edullisesti ko. kameraa ja kun saan 22% pois alvin merkeissä niin ei taida kannattaa sakemanneja kiusata ( sieltä toisaalta verkkokauppa.comkin taitaa vempaimensa tilata)

Tuo "noise" kuva vertailuissa vetää mielen sekaisin mutta kuitenkin foorumeissa käyttäjät ei pidä sitä niin suurena ongelmana...( ? ). Tuo Fujin hinta verrattuna esim. kilpailijoihin( minolta, nikon, canon ) on sen verran kilpailukykyinen et antaa helposti "noisen" anteeksi ja käteen jäävällä välirahalla saa vielä muuta kivaa esim. suuremman muistikortin ja vaikka vaimolle uudet stringit ja kukkakimpun kun on taas tullut tuhlattua ( pitänee ostaa koko kukkakauppa et saa tyytyväiseksi):D.
Leikkonen

Ihan sama kuin liian herkällä filmillä eli että polttaa puhki. Mutta toisaalta toi valotuksen nopein pää helpottaa asiaa.

Edelleen suosittelen! Itse tutkin kaikki nettilehtien testit ja muut tarjolla olevat informaatiot. Tosin minulle yksi keskeinen valintaperuste oli tuo korkealaatuinen videokuva. Pystyn käyttämään kameraa still -kuviin ja toisaalta hakemaan urheiluvalmennuksessa tärkeää suorituspuhtautta.

Itsellani vastakkain oli Minolta A1 ja Fuji7000, ja valinta peustui nimenomaan tuohon videokuvaan.

Surffaile ihmeessä nettilehtien testien väilillä ja käy (jos mahdollista) hypistelemässä kameraa kaupassa!
attevain

Kyllä Fujin vaakakuppi alkaa painamaan vahvasti, että taidan laittaa tilauksen vetämään. Kalliiksihan tämä tulee kun yritäjä käyttää kaiken työ-aikansa netissä testien yms. lukemiseen ja kuvien vertailuun :D

Kiitos kaikille
Leikkonen

Niin ja sitten kun vielä muistaa, että hyviä kuvia tulee vain hyvällä kameralla!

Ehkä tässä vekotinhulluudessa on päässyt asian ydin eli kuvaaminen unohtunaan ;-))
P.B

En ostaisi S7000 sta.

Viesti Kirjoittaja P.B »

Itselläni on ollut S602 joka oli erittäin mukava kamera...
valitettavasti se kuoli tapaturmaisesti.

Noissa 7000:sen kuvissa näyttää olevan paljon enemmän kohinaa ym. ilmeisesti liikaa pikseleitä ja vielä vähän väärällä tavalla hankittuja !
Ei tuo 12 milj. int. pikseliä tossa oikein vakuuta...kyllä 6.2 interpoloitua oli jo tarpeeksi tuohon kameraan ja jälki oli aivan toinen jopa erittäin hyvä.

Todellisuudessahan tuo pikselienvälinen suhde on 6.3 milj. (S7000) vs 3.3 milj. (S602 tai S5000).

Jos nyt olisin Fujia ostamassa niin vaaka kääntyisi ehdottomasti tuosta sarjasta Fuji Finepix S20 Pro:n puoleen !!!

Esitelty 5 tammikuuta 2004 hieman ennen PMA:ta !

Sarjakuvaus 4.5 kuvaa sek. / 10 kuvaa
Firewire liitäntä
Parempi softa ym. ym.

Tossa linkki, lue lisää....

http://www.dpreview.com/news/0402/04020 ... s20pro.asp

... mielenkiintoinen uutuus Fujilta !

Mutta jos pikselit ovat pääasia unohda tämä kamera...

;-)
Vastaa Viestiin