osuuskunta?

Printterit, skannerit, online-tulostukset
raamise

osuuskunta?

Viesti Kirjoittaja raamise »

gallerialinkeissä Laite kertoo esimerkkien kera kokemuksistaan filmien skannauksessa. tällainen laite olisi mukava saada käyttöön, on nimittäin meikäläisellä pahvilaatikollinen mustavalkofilmiä, josta arviolta 1% on tehty kuviksi. hinta vaan hirvittää, hyvä laite pitäisi olla, mutta mistä rahat? (tyhmä kysymys, joskin retooriseksi tarkoitettu).

koska en ole varmasti ainut tällaisessa tilanteessa, tuli vain mieleen, että pitäisikö pistää osuuskunta pystyyn ja ostaa kimppaan kunnon skanneri. tai olisiko joku tällainen systeemi jo olemassa?

vuokraskanneri olisi myös ratkaisu, mutta haulla löytyneet pari kyselyä eivät ole saaneet vastauksia.
seppo raami
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

Itsellänikin on muutamia satoja dioja joista ainakin parhaat pitäisi saada digitaaliseen muotoon. Olen siirtynyt puhtaasti digitaaliseen kuvaukseen, joten varsinaisesti en ole kiinnostunut tuollaisesta osuuskunnasta, kun diojen määrä ei enää kasva, mutta olisin kyllä erittäin kiinnostunut vuokraamaan laitetta kohtuulliseen summaan (n:50e) noin viikoksi jos hankinta toteutuu.

Esimerkiksi [Epson Perfection 4870 Photo] voisi olla ihan pätevä vaihtoehto. Sopisi isommankin filmin käyttäjille. Hinta suomessa alle 500e.
ahz
Viesti:

Re: osuuskunta?

Viesti Kirjoittaja ahz »

Kuulostaa ihan kehityskelpoiselta ajatukselta.
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

mä voin skannailla dioja pientä korvausta vastaan ;)
tai jotain sellasta.
luola

Viesti Kirjoittaja luola »

Tarttukaapa nyt laitteen tarjoukseen. Hymiöhän siinä oli, mutta mikäli hän kuitenkin olisi moiseen valmis, niin siinähän se teille hieno ratkaisu olisi.
Kunhan muistatte, että skanneri myöskin kuluu, ja että tuo skannaus lie varsin työvoittoista hommaa.
( Lue: korvaus kohdalleen)
lm
raamise

Viesti Kirjoittaja raamise »

skannauksen teettäminen toisella onnistuu, jos arkisto on järjestyksestä niin että voi poimia skannattava diat tai negat. minulla näin ei ole laita. järjestelyn ja luetteloinnin joutuu limittämän skannauksen kanssa, näin ainakin luulen.

skanneriprojekti on minulla jäänyt muiden hommien takia taka-alalle, mutta kiinnostaa kyllä yhä. pitäisi perehtyä tekniikkaan sen verran että tietäisi, minkä tason laitetta lähteä etsimään.

tuosta työvaltaisuudesta, kuinka nopeasti skannaa pätkittyä mustavalkofilmiä?
seppo raami
Fixx

Viesti Kirjoittaja Fixx »

Herätetäänpä tätä säiettä henkiin...

Itsellänikin on ollut mielessä skanneriosuuskunnan perustaminen. Käytetty Minolta Multi Pro maksaa tällä hetkellä tuolla 1500-2000 euron kieppeissä. Käyttöä itselläni olisi laitteelle siinä muutamana päivänä kuukaudessa (no, arkistoa jos tosissaan lähtisi skannamaan niin menisihän siinä... mutta jotain muutakin pitää elämässä olla kuin skannausta :-) ...esimerkiksi valokuvausta. Ne ovat siis noita Mamiya 7:lla otettuja taidepläjäyksiä, jotka pitäis saada digitoitua, jonkin verran on myös 6X9 pikkupalkilla kuvattua materiaalia.
Sijainti on Espoo-Helsinki.

Osuuskunnalle sopisi tietysti myös Epson 4000 -tulostimen jakaminen, siinä on vaan ihan eri kuljettaminen käyttäjille kuin pienessä Minoltassa...
kaptah

Viesti Kirjoittaja kaptah »

Vastaa Viestiin