D200 - akkujen toimivuus ja akkukaffa
-
D200 - akkujen toimivuus ja akkukaffa
Tiedä taas mistä tuulee , mutta akkukaffa + D200:lla olen paukutellut sellaisia kuvamääriä joita Nikon likimain lupaileekin lähtevän akuista irti. n. 800 kuvaa NEF comp + jpeg std , VR , Menua , LCD:n zoomailua ja vasta toinen akku hyytyi menossa. Tiedä sitten johtuuko akun hyvä kesto siitä , että paukutin viikon aikana +4000 kuvaa jolloin aktiiviset kemikaalit eivät ole ehtineet rauhoittua eli kiteytyä suuremiksi klöntsiksi. Mahtaako kahvan sisällä olla vielä elektroniikka joka osaa herutella viimeisetkin Ah:t liki lopusta akusta? Jokatapauksessa kaffan kanssa lämpimässä liikuttaessa tulee muistikorttikapasiteetti eteen eikä akkujen kesto sillä 13 gt:n täyttämiseen kuluu yllättävän vähän virtaskaa.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
Jos vain kuvaa eikä katsele näyttöä niin akku kestää keikalla huomattavasti pidempään. VR:n vaikutusta en osaa loppujen lopuksi arvioida vaikka tästä on esitetty näkemyksiä että kuluttaisi akkua runsaasti. Minulla ainakin tarvikeakku kestää hieman pidempään kuin Nikonin oma.
Lämmin sää vaikuttaa myöskin. Helmikuussa ei pääse samoihin lukemiin, ei edes lähelle ;-)
Vaikea uskoa että kahvassa olisi muuta suurempaa logiikkaa kuin akkujen käytön järjestys, käytetään ensin toinen sitten toinen.
Lämmin sää vaikuttaa myöskin. Helmikuussa ei pääse samoihin lukemiin, ei edes lähelle ;-)
Vaikea uskoa että kahvassa olisi muuta suurempaa logiikkaa kuin akkujen käytön järjestys, käytetään ensin toinen sitten toinen.
-
Jos kahvan akut käytetään peräjälkeen, niin silloinhan asia ei muutu miksikään, 1+1=2.jarit kirjoitti:Vaikea uskoa että kahvassa olisi muuta suurempaa logiikkaa kuin akkujen käytön järjestys, käytetään ensin toinen sitten toinen.
Mutta jos kahvan akut on kytketty rinnan, niin silloin ne tosiaankin saatavat teoriassa kestää vähän pidempään kuin 2 kertaisesti. Johtuu siitä, että purkuvirta on akkua kohden puolittuu. Purkuvirran nouseminen tunnetusti pienentää akun tehollista kapaa, virran pieneneminen taas lisää sitä.
Niin, onko ne akut siellä kahvassa rinnan, vai miten, kytkettynä?
-
Re: D200 - akkujen toimivuus ja akkukaffa
On siis ihmetyksen aihe, että kamera toimii siten kuin valmistaja lupaakin...bobotti kirjoitti:Tiedä taas mistä tuulee , mutta akkukaffa + D200:lla olen paukutellut sellaisia kuvamääriä joita Nikon likimain lupaileekin lähtevän akuista irti.
Matti Vuori