Hei,
Minulla on kaksi näyttöä kiinni samassa Radeon 9200 näytönohjaimessa. En kuitenkaan pysty kalibroimaan kumpaakin näyttöä Adobe Gammalla. En saa gammaa säädetyksi ns. kakkosnäytölleni. Miten saisin myös kakkosnäyttöni kalibroitua vastaamaan ensisijaista näyttöä? Yritin vaihtaa oletusmonitoria toiseksi, mutta sekään ei antanut minun muuttaa näytön gamma-asetuksia. Voiko kukaan neuvoa apua tarvitsevaa?
Terveisin,
Patrik Jansson
kahden näytön kalibrointi
-
-
Re: kahden näytön kalibrointi
Mahdoton operaatio Windows ympäristössä, ilman kahta näytönohjainta. Ompi käyttöjärjestelmän vika.patej kirjoitti:Hei,
Minulla on kaksi näyttöä kiinni samassa Radeon 9200 näytönohjaimessa. En kuitenkaan pysty kalibroimaan kumpaakin näyttöä Adobe Gammalla. En saa gammaa säädetyksi ns. kakkosnäytölleni. Miten saisin myös kakkosnäyttöni kalibroitua vastaamaan ensisijaista näyttöä? Yritin vaihtaa oletusmonitoria toiseksi, mutta sekään ei antanut minun muuttaa näytön gamma-asetuksia. Voiko kukaan neuvoa apua tarvitsevaa?
Macissä onnistuu yhdelläkin.
-
- Viesti:
Onnistuu kyllä, tai riippuu näytönohjaimen ajureista. Itse pystyn siin säätämään molempia näyttöjä erikseen näytönohjaimen säädöistä. Toinen ongelma on kuitenkin tullut vastaan: vaikka kalibroin molemmat näytöt niin hyvin kun pystyn, ne näyttävät (aina!) hieman erilaisilta. Ei tuo sinäänsä häiritse koska toinen näyttö on vain ps paleteille yms, mutta kuitenkin ..