Olen kuvannut 710:llä n. puoli vuotta ja napsinut pitkälti toistatuhatta kuvaa.
1)Huomasin hiljattain videoklipsiä ottaessa, että kamerassa on pakkausmahdollisuus ko toiminnolle, joka näyttäisi lisäävän kuvausaikaa. Olenkohan ymmärtänyt asian oikein ja kärsiikö pakatessa kuvan laatu?
2) Tällä foorumilla käytiin hiljan keskustelua myös CHDK-hack ista, jonka avulla voisi saada mm. raw kuvausmahdollisuuden ko kameramalliin. Minulle jäi epäselväksi, miten ko. ominaisuuden käytännössä voisi kameraan saada?
A710is videokuvaus ja CHDK-hack
-
http://scratchpad.wikia.com/wiki/CHDK/FAQ2) Tällä foorumilla käytiin hiljan keskustelua myös CHDK-hack
-
-
Eipä ole ensikäden tietoa kuin CHDK:n käyttämisestä S3 IS:ssä, mutta toimintaperiaatteeltaan homma toimii siten, että softa tarttuu kameran muistissa niihin kohtiin, missä mitäkin mielenkiintoista on tallennettuna. Esim. jos tiedetään RAW-puskurin muistiosoite, ei ole kovin suuri ongelma ottaa puskuria välistä talteen muistikortille ennen kuin se tuhotaan JPEG:n muodostamisen jälkeen... Sama homma esim. polttovälin ilmaisuun yms., nuo kuitenkin on jossain jokaisen kameran muistissa jo vähintään exif-datan tallennusta varten.
CHDK:ssa on muistidumppaus, jolla voi yrittää metsästää mielenkiintoista tavaraa, en tuotakaan tosin ole kokeillut itse...
CHDK:ssa on muistidumppaus, jolla voi yrittää metsästää mielenkiintoista tavaraa, en tuotakaan tosin ole kokeillut itse...