Valokuvakirjan hinnoittelu
-
Valokuvakirjan hinnoittelu
Miten paljon valokuvakirja saa maksaa?
ps. harmi kun ainoa tapa jolla itsellä valokuvaajana mahdollisuus toteuttaa on hinnaltaan sen oloinen ettei tosiaankaan ihan halvalla voi myydä kun vertaa niihin mitä katsoin suomalaisen sivulla...
ps. harmi kun ainoa tapa jolla itsellä valokuvaajana mahdollisuus toteuttaa on hinnaltaan sen oloinen ettei tosiaankaan ihan halvalla voi myydä kun vertaa niihin mitä katsoin suomalaisen sivulla...
-
- Viesti:
Re: Valokuvakirjan hinnoittelu
Riippuu. Paksu ja laadukas teos vaikka satasen, jos kuvat ovat sellaisia joita todella haluan katsoa. Huonolle paperille painettu, ohut ja tylsiä kuvia sisältävä voisi olla ilmainen (ja silti se ärsyttäisi).JPQ kirjoitti:Miten paljon valokuvakirja saa maksaa?
Mutta oikeilla jäljillä olet siinä, että jos vaikka teet esim. IFIn tarjoaman kuvakirjan, on hinta jo sitä luokkaa, että ainakaan voittoa et voi sillä kääriä. Esim. 50 sivun IFI-kirjasta voisin maksaa keskimäärin vaikka noin 15 euroa. Ainut mahdollisesti voittoa tuottava tapa on painattaa jokusen sadan kappaleen sarja ja myydä kaikki.
-Markus
Fotoni.org
Fotoni.org
-
Niin paljon kuin olisit valokuvakirjasta valmis maksamaan. Kävely kirjakaupassa tosiaan auttaa päättämään mitä ostaa/ostaisi.JPQ kirjoitti:Miten paljon valokuvakirja saa maksaa?
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Site Admin
- Viesti:
Miten olisi tämä suomalainen valokuvakirja (ei ole kalliimpaa suomalaista sattunut eteen):
http://www.luova.fi/shop/product_details.php?p=44
Lisäys: lieneekö myös painavin suomalainen valokuvakirja, painoa on 2950 grammaa.
http://www.luova.fi/shop/product_details.php?p=44
Lisäys: lieneekö myös painavin suomalainen valokuvakirja, painoa on 2950 grammaa.
Viimeksi muokannut MattiH, Elo 09, 2007 18 : 18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
-
Miksei voi myydä halvalla? Suomi on vapaa maa ja kirjakauppojen hinnat eivät pakota sinua...JPQ kirjoitti:Miten paljon valokuvakirja saa maksaa?
Itse asiassa sinun varmaan olisi pakko myydä halvalla, sillä kirjakauppoihin otetaan mielellään tunnettujen kuvaajien kirjoja, joilla on jotain toivoa myynnistä ja joille iso kustantaja antaa ikäänkuin markkinatakuun.
Matti Vuori
-
- Site Admin
- Viesti:
-
Mä olen luontokuvaaja joten en tajua tuollaisia kirjoja tai siis oleMattiH kirjoitti:Noita tylsiä kuvia voi katsoa ensi keskiviikosta alkaen Lasipalatsinaukiolla. Tai sitten Taidemuseo Tennispalatsin Oi maamme! -näyttelyssä, jossa tältä kuvaajalta ei ole kuin jokunen valokuva.JPQ kirjoitti:Hurja hinta kirjalla vieläpä noin tylsällä...
niistä kiinnostunut.
-
- Viesti:
Sama tilanne itsellä. Siis JOS kirjan tekisin (johon en näe ainakaan vielä mitään syytä).JPQ kirjoitti:PS. se ei tule omalla kohtaa mitenkään kyseeseen että teen vaikkapa 100kpl erän digipainossa.
Yksi varteenotettava vaihtoehto on tulostuttaa sivut digipainossa/kopiopalvelussa ja sitoa kirja itse. Aivan yksinkertaisimman liimaselän tekeminen ei ole hankalaa, mutta aikaa tuohon toki kuluu. Ja ehkä joudut kaikesta huolimatta turvautumaan ammattilaisen palveluihin esim. sivujen leikkaamisessa (eli valmiin kirjan särmäämisessä). Kannattaa tutustua paikallisen kansalaisopiston tms. tarjontaan, josko heillä olisi kirjansidontakurssi alkamassa. Itse aion tehdä jossain välissä näin.
Itse tekemällä laatu voi olla hyvällä mäihällä jopa parempaa, kuin halvimman mahdollisen digipainon kirjassa. Myös kuvien laadun voit päättää itse valitsemalla tulostupaikan. Joskin oikeiksi valokuviksi teettämällä hinta pompsahtaa yleensä aika suolaiseksi... Eikä joka toisen sivun "Kodak photo paper"-tekstit välttämättä anna järin professionaalia kuvaa... :) Minua kirjan sitominen itse kiinnostaa ja tekemällä valokuvakirjan saisi mukavasti kaksi kärpästä samalla iskulla. Ja kirjaa myydessä voisit mainostaa sitä käsin tehtynä, joka tuntuu olevan kovin arvossaan nykyään.
Ei muuta, kuin askartelemaan!
-Markus
Fotoni.org
Fotoni.org