olympus vai canon?
-
olympus vai canon?
Heip. Olen hankkimassa uutta kameraa ja olen päässyt siihen pisteeseen että painiskelen vaihtoehtojen canon powershot S3IS ja olympus SP 550 UZ välillä. Onko kokemuksia? Haluaisin myös kameran olevan laadukas ja kestävä, joka ei sano sopimustaan irti heti ensi vuonna... Eli kumpi merkki olisi siinäkin suhteessa parempi?
-
-
-
-
mulla on vähän samanlainen ongelma. kiikarissa on tuo 550 olympus (saa 299e) ja sitten canon ps sx100.
kummassakin on hyviä puolia. ensinnäkin meillä on sd-muistikortteja jotka kävis canoniin muttei olympukseen. toisaalta kortteja saa edullisesti ja edellinen kamera voi käyttää edelleen niitä.
sitten pikselimäärät, 7.1 ja 8, ei hirveesti merkitystä? optisissa zoomissa on sitten jo eroa, olympuksessa kun se kiva 18x optinen zoomi laajakuvalla...kummassakin on 1cm makro.
muihin ominaisuuksiin en hirveästi nojaudu, mutta jos joku keksii vielä lisää hyviä pointteja niin kertokoon :)
kummassakin on hyviä puolia. ensinnäkin meillä on sd-muistikortteja jotka kävis canoniin muttei olympukseen. toisaalta kortteja saa edullisesti ja edellinen kamera voi käyttää edelleen niitä.
sitten pikselimäärät, 7.1 ja 8, ei hirveesti merkitystä? optisissa zoomissa on sitten jo eroa, olympuksessa kun se kiva 18x optinen zoomi laajakuvalla...kummassakin on 1cm makro.
muihin ominaisuuksiin en hirveästi nojaudu, mutta jos joku keksii vielä lisää hyviä pointteja niin kertokoon :)
Nikon Coolpix 3200 ja Olympus SP 550-UZ.