Fuji S6500fd
-
Terve!
Kuvailin eilen ja tänään pari akkusatsia, ja mun 6500 FD toimi seuraavanlaisesti.
Ensimmäisenä varoituksena akkujen loppumisesta tuli etsinkuvan vasempaan yläreunaan pieni punainen symboli joka esittää vajaata akkua
Kuvasin siitä huolimatta noin 10 - 15 kuvaa, tämän jälkeen keskelle etsinkuvaa tuli suurempi punainen vajaan akun symboli, jonka jälkeen kamera sammahti.
Tuohon akkujen erilaiseen lopahtamiseen vaikuttaa varmasti myös akkujen tyyppi, ikä, varaustila jne.
terv. Ari
Kuvailin eilen ja tänään pari akkusatsia, ja mun 6500 FD toimi seuraavanlaisesti.
Ensimmäisenä varoituksena akkujen loppumisesta tuli etsinkuvan vasempaan yläreunaan pieni punainen symboli joka esittää vajaata akkua
Kuvasin siitä huolimatta noin 10 - 15 kuvaa, tämän jälkeen keskelle etsinkuvaa tuli suurempi punainen vajaan akun symboli, jonka jälkeen kamera sammahti.
Tuohon akkujen erilaiseen lopahtamiseen vaikuttaa varmasti myös akkujen tyyppi, ikä, varaustila jne.
terv. Ari
"hyvää tuloo, vaikka tavallista yrittää"
-
-
Lue manuaali ja opettele kuvaamaan:
http://www.pikseli.fi/digifaq/
Jos tämäkään ei auta ja kameralla ei yksinkertaisesti saa tarkkoja kuvia niin silloin se voi olla rikki. Voisit koittaa ladata nettiin nähtäville pari kuvaa, että näkisi mitä niissä on vikana.
http://www.pikseli.fi/digifaq/
Jos tämäkään ei auta ja kameralla ei yksinkertaisesti saa tarkkoja kuvia niin silloin se voi olla rikki. Voisit koittaa ladata nettiin nähtäville pari kuvaa, että näkisi mitä niissä on vikana.
-
En tiedä, mutta paikka josta omani tilasin, näyttää edelleen samaa 320€ hintaa.Jurgeeni kirjoitti:Mikäs on ku oli hinnat vähän pompsahtanu? Pixmaniassa 285€->293€ ja verkkokaupassa n.305€->350€.
http://www.setit.fi/product_info.php?cP ... ts_id=1377
-
Nyt on vastaus vähän myöhässä, mutta vastataan nyt silti. SET-IT:stä ei suomenkielistä ohjekirjaa saanut, mutta itse olen ainakin pärjännyt hyvin tuolla englanninkielisellä. Mukana taisi tulla myös toinen, olikohan saksankielinen ohjekirja.Jurgeeni kirjoitti:Tuleeko tuolta Set-IT:stä suomenkielistä ohjekirjaa kameran mukana?
-
Voihan sitä pyytää. Eri asia sitten toimittavatko. Nämä käyttöohjeettomat kamerathan on jotain muuta reittiä tuotu Suomeen, kuin maahantuojan tuomana. Joko ostettu ulkomailta tai myyjäliike on itse tuonut tms. Silloin ei "virallisella" maahantuojalla ole mitään velvoitetta toimittaa käyttöohjetta. Suomessa myytävässä tuotteessahan pitää toki lain mukaan olla suomenkielinen käyttöohje..TTH1 kirjoitti:Eikös maahantuojalta voi pyytää suomenkielisen ohjekirjan.
-
Se ei ole asiakkaan asia alkaa kyselemään käyttöohjekirjoja maahantuojalta. Suomessa myytävissä tuotteissa pitää olla suomen ja ruotsinkielinen ohjekirja, mikäli käyttö vaatii ohjekirjan. Näin sanoo kuluttajansuojalaki. http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/ ... de=readdoc
(hyi kun oli pitkä linkki)
Itse nyt tilasin tuon kameran www.tietokonekauppa.fi ja jännässä odotan kameran saapumista, kun ei missään lukenut ohjekirjasta mitään. Jos mukana ei ole suomenkielistä ohjekirjaa niin en kyllä sitä ala itse maahantuojalta kyseleen vaan se on myyjän tehtävä.
(hyi kun oli pitkä linkki)
Itse nyt tilasin tuon kameran www.tietokonekauppa.fi ja jännässä odotan kameran saapumista, kun ei missään lukenut ohjekirjasta mitään. Jos mukana ei ole suomenkielistä ohjekirjaa niin en kyllä sitä ala itse maahantuojalta kyseleen vaan se on myyjän tehtävä.
-
Verkkokaupasta saatava käyttöohje on paljon suppeampi kuin englanninkielinen manuaali, eikä sillä pääse kunnolla alkuun kuitenkaan. Se oli pdf-tiedostona netissä ainakin vielä kuukausi sitten, laitan linkin jos löydän.
Tietokonekauppa.fi:stä ei saa suomenkielistä manuaalia.
edit: tai itse en ainakaan saanut. ehkä ne tilaa tavaraa monesta paikasta.
Tietokonekauppa.fi:stä ei saa suomenkielistä manuaalia.
edit: tai itse en ainakaan saanut. ehkä ne tilaa tavaraa monesta paikasta.
Viimeksi muokannut Vastapaavi, Elo 29, 2007 13 : 02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Mulle kävi senverran hyvä tuuri, että kun kävin ostamassa oman 6500 -kameran verkkokauppa.com/ Pirkkalan myymälästä, niin paketissa olikin sisällä täydellinen suomenkielinen käyttöopas.
Mukava yllätys, varsinkin kun olin varautunut verkkokaupan suppeampaan monisteeseen...
Myyjä totesi siihen että jotkut varastoerät tulee heille Suomen Fujin kautta.
terv. Ari
Mukava yllätys, varsinkin kun olin varautunut verkkokaupan suppeampaan monisteeseen...
Myyjä totesi siihen että jotkut varastoerät tulee heille Suomen Fujin kautta.
terv. Ari
Viimeksi muokannut adrian, Elo 30, 2007 13 : 07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"hyvää tuloo, vaikka tavallista yrittää"
-
Aika jännä juttu, oisko kysynnän laki kun näyttää tosiaan olevan verkkokaupassa hinta noussu. Itse sain omani pari viikkoa sitten hintaan 304 €, nyt 349.
Sisältökin tuntuu vaihtelevan. Jollain siis suomenkielinen ohjekirja, mulla sisältö oli saksankielistä, mutta paketissa oli myös 256 Megan XD-kortti.
Sinänsä ikävä ylläri, kun tilasin 512 kortin kameran mukana kun ei megasia just silloin ollu hyllyssä ja ajattelin megasen ostaa myöhemmin. Oisin toki joutanut alussa kuvaan tolla 256 kortille ja sitten ostaa sen megasen.
Se verkkokaupan suomenkielinen manuaali on kyllä hyvä vitsi. Suppea kuin mikä ja tulee linkki sähköpostiin, printtaa itte. Eipä onneksi mua haittaa, paketissa oli Lontoonkielinen mukana.
Sisältökin tuntuu vaihtelevan. Jollain siis suomenkielinen ohjekirja, mulla sisältö oli saksankielistä, mutta paketissa oli myös 256 Megan XD-kortti.
Sinänsä ikävä ylläri, kun tilasin 512 kortin kameran mukana kun ei megasia just silloin ollu hyllyssä ja ajattelin megasen ostaa myöhemmin. Oisin toki joutanut alussa kuvaan tolla 256 kortille ja sitten ostaa sen megasen.
Se verkkokaupan suomenkielinen manuaali on kyllä hyvä vitsi. Suppea kuin mikä ja tulee linkki sähköpostiin, printtaa itte. Eipä onneksi mua haittaa, paketissa oli Lontoonkielinen mukana.
-
Kohtalotoveri, juuri noin kävi minullakin kortin kanssa ja manuaalista samaa mieltä. no pitää ostaa sitten josku 2 giganen kortti.
snowrakker kirjoitti:Aika jännä juttu, oisko kysynnän laki kun näyttää tosiaan olevan verkkokaupassa hinta noussu. Itse sain omani pari viikkoa sitten hintaan 304 €, nyt 349.
-
Kuviani s6500fd:llä
Ostin kameran verkkokaupasta syyskuussa hinta oli sillon 299€, tyytyväinen olen ollut.
Linkissä on yksi galleriani, jonka kaikki kuvat on otettu ko kameralla. saa kommentoida!
http://huukka.myjalbum.net/
Linkissä on yksi galleriani, jonka kaikki kuvat on otettu ko kameralla. saa kommentoida!
http://huukka.myjalbum.net/
-
Oma S6500fd kerkesi käydä jo huollossa. Kameran näyttöön ilmestyi vaalea pystyviiva joka näkyi myös otetuissa kuvissa. Kun mikään ei tuota viivaa poistanut, lähetin kameran huoltoon ja 2-3 viikon päästä sain kamerani takaisin korjattuna.
Kiitin itseäni siitä että tilasin kameran suomalaisesta liikkeestä, vaikka aluksi suunnittelin tilausta Pixmaniasta. Pixmanian kanssa kun olisi tuo takuuhuolto voinut olla paljon hankalampaa.
Kiitin itseäni siitä että tilasin kameran suomalaisesta liikkeestä, vaikka aluksi suunnittelin tilausta Pixmaniasta. Pixmanian kanssa kun olisi tuo takuuhuolto voinut olla paljon hankalampaa.