Sony (DSC-V1) akkujen ja Memorystickien saatavuus

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
jmunukka

Sony (DSC-V1) akkujen ja Memorystickien saatavuus

Viesti Kirjoittaja jmunukka »

Heti DSC-V1:n hankinnan jälkeen tuli eteen isomman Memorystickin ja vara-akun ostaminen. Tämä näyttäisikin olevan helpommin sanottu kuin tehty:

Soitto n. kymmeneen Memorystick Pro 256 MB:tä valikoimissaan pitävään liikkeeseen tuotti vain eioota - maahantuojaltakin näyttäisi nämä olevan lopussa.

Digitarvikkeelta tilaamani tarvikkeakku puolestaan ei suostunut toimimaan DSC-V1:ssäni (ilmeisesti InfoLithium -koodaus vanhempi eikä näin ollen yhteensopiva), ja senkin joutui palauttamaan.

Siispä: Onko kellään viimeaikaisten ostokokemusten perusteella tiedossa, löytyykö jostain (mielellään reilusti alle sadan euron hintaan) Memorystick Pro 256 MB -muisteja hyllystä, ja mistä kannattaa etsiä toimivia DSC-V1 -akkuja?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hannu73

Viesti Kirjoittaja hannu73 »

Tämmönen löyty digitarvike.fi kaupasta. Tulossa siis ilmeisesti on sopivaa akkua. Minua itseänikin kiinnostaisi V1 tarvikerakkujen saatavuus. Jos ja kun on saatavilla edullisia, voinen vasta silloin myös itselleni V1:n hankkia. Alkuperäisen hinnan olen nähnyt jossain olevan 70 euroa ja tuo alhaalla olevan hinta olisi vain 32 euroa.

"
Sony NP-FC10 / NP-FC11 yhteensopiva InfoLithium akku

Huom! Seuraavissa malleissa tämä akku ei toimi: Sony DSC-V1

Kapasiteetti: 650 mAh Sopii mm. kameroihin:

DSC-F77 DSC-FX77 DSC-P10 DSC-P2 DSC-P3 DSC-P5 DSC-P7 DSC-P8 DSC-P9
Mitattu: -----------
Jännite: 3.7 V V
Mitat: 55.2x22x11.7 mm
Valmistettu: 10 / 2003

HUOM. kun tilaat akun, ilmoita lisätiedoissa mihin kameraan akku tulee. Uusien Sony DSC-V1 kameroiden kanssa on ollut yhteensopivuusongelmia. Varastoomme on kuitenkin tulossa uutta mallia, jonka pitäisi käydä myös uusiin V1 -kameroihin.
"
Still Life
Nihilisti

Rahalla saa ja hevosella pääsee

Viesti Kirjoittaja Nihilisti »

En tiedä mistä saa ja mitä, mutta rahalla ainakin olen itse saanut. Ostin joku tovi sitten 256MB Pro kortin, eikä saatavuudessa ollut mitään ongelmia, tosin maksoin siitä 139€. Mielelläni olisin itsekkin ostanut tuon alle satasella, mutta ei vaan mistään tuntunut saavan. Kakkosakkukin tuli jo kameran mukana (eri kamera, mutta sama akku). Mielestäni toimivia Sonyn alkuperäisakkujakin löytyy, tai olisi ainakin silloin löytynyt kun olin itse ostamassa niitä.

Jälkiviisaan huomasin vaan että olis pitäny ostaa kerralla 512MB:n kortti, kun tuo video tuppaa olemaan ihan kohtuullista... No ehkä sitten giganen seuraavaksi, jos joskun hinta tulisi hankintarajan alle.
Vastaa Viestiin