Canon Powershot A570 is vai A710 is ???

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
hapa

Viesti Kirjoittaja hapa »

No nyt kävi sillälailla, että eilen huusin ebay:sta (UK) uuden S3 IS:n. Siellä on powerseller DigiGood (http://stores.ebay.co.uk/DigiGood), joka myy suoraan ja huudattaa monenlaisia kameroita sopuhintaan. Mulle tuli S3 IS + 2 GB SD kortti ja minipod jalka. Hintaa koko lystille posteineen vakuutettuna (209.49 GBP) 318 euroa.
Nyt odotan kuumeisesti "kustin polkemista" jotta saan kameran käsiini. Luulisin että tämä S3 IS on ainakin "hieman" parempi kuin nykyinen A70:nen.
'\\\|///
{ o..o}
_\ ~ /____000o_____________
| Canon Powershot A70=>S3 IS |
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Jome

Viesti Kirjoittaja Jome »

Painiskelin samassa tilanteessa äskettäin - mitäs A70:n jälkeen? Koko pitäisi olla pieni, kestää menoa, saada monenlaisia hyviä kuvia, emännälle helppokäyttöinen, jne. tälläsiä mahdottomia yhdistelmiä tuli esille...

Siispä, pamautin Olympus 770SW + Canon 400D + pari putkea, jalan, laukun ja vähän herkkuja päälle! Päivääkään en ole katunut, kahden kameran ratkaisu tuntuu parhaalta mahdolliselta vaikka rahaahan se syö... Muttei tarvitse tyytyä kompromisseihin tärkeimmissä ominaisuuksissa.
koskelam

Viesti Kirjoittaja koskelam »

Itsekin mietin seuraajaa A70:lle näistä kahdesta kamerasta. A570:n oisin ostanut, mutta Gigantti valitti eioota. Kävelin toiseen kauppaan ja ostin A710 IS:n, olihan siinä parempi zoomikin.

Kamera on ihan hyvä, mutta silti on hieman pettynyt olo ja suurin syy siihen on tuo salaman latautumisajan viive. A70:ssä tätä ongelmaa ei ollut tai oli, mutta se kesti 3 sekuntia kun taas A710:ssä se kestää lähemmäs 10 sekuntia.

Juhlissa kuvasin saapuvia vieraita, ja eihän siinä kerennyt millään kaikkia kuvaamaan, kun salama latasi aina sen 10 sekuntia.
Masaman

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Pitkään olen viivytellyt tässä seuraajan ostamista A70:selle. Nyt on kuviin alkanut ilmaantua vaaka juovia ja värit välissä vääristyneet eli nyt on aika ostaa uusi.

Itsekkin arvoin nuiden A710 ja A570 välillä. Päädyin sitten tuohon 500 sarjalaiseen koska se on uusi malli ja nopeammalla salamalla.
Tico

Viesti Kirjoittaja Tico »

Kertokaahan lisää kokemuksia noista kameroista jotka ovat hankkineet jomman kumman.
Nyt ollaan ittele hankkimassa jompaa kumpaa kameraa muttei ossaa päättää kumman ostaa. Alkaa oleen aika antiikkia tuo hyvin palvellut A40 joten nyt uuden vuoro olis jo :D
Ei kuitenkaan raski vielä hankkia tuota EOS400...
Canon EOS 550
Tico

Viesti Kirjoittaja Tico »

Olipa hyvä tuuri kun ei enää saanukkaan näitä malleja. Taitaa tilaukseen lähteä SX100 IS :D
Canon EOS 550
rokokoo

Viesti Kirjoittaja rokokoo »

Itselläni on ollut A570 jokusen päivän ja tyytyväinen olen ollut. Varsinkin videokuvan laatu on loistavaa, ja kamerassa riittää säätöjä kiitettävästi. Ainoa miinus tulee zoomista, joka voisi olla hieman "tarkempi", eli turhan isot liikkeet siinä mielestäni.
hapa

Viesti Kirjoittaja hapa »

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen S3 IS kamerran A70:sen jälkeen. Olen huomannut että hyvä zoomi (12* myös videota kuvatessa) on tosi kätevä :-) Joskus kun oikein hätäseen kuvaa automaattiasetuksella, niin kamera herjaa että nosta salama, mutta jos ei itse käsin nosta salamaa, niin kuvaus herkemmällä ISO arvolla => kohinaa kuvaan. Mutta tähän alkaa pikkuhijaa tottua ja napsauttaa salaman ylös aina kun kamera sitä pyytää.

Ja kuten aiemmin olen jo maininnut, niin omasta mielestäni ainoa miinus kamerassani on suurempi koko (ei ihan taskuun mahdu), kun hankintahinnankin sain kohdalleen ulkomailta tilatessa...
'\\\|///
{ o..o}
_\ ~ /____000o_____________
| Canon Powershot A70=>S3 IS |
jantolon

Viesti Kirjoittaja jantolon »

Tico kirjoitti:Olipa hyvä tuuri kun ei enää saanukkaan näitä malleja. Taitaa tilaukseen lähteä SX100 IS :D
Hmm... mitenhän tuota SX100:sta on tarkoitus käyttää? Ei näyttäisi olevan minkäänlaista etsintä, ei optista eikä elektronista.

Näyttöä voi olla hiukan hankala tiirailla, mikäli kameran tukee omaan kehoonsa, sillä se ei käänny mihinkään suuntaan. Toki joku muu kuin oma keho tukena mahdollistaisi näytön katselun.

Hirvittää vain ajatella kädet ojossa näytöltä kuvaavia aloittelijoita ihmettelemässä kuinka kuvat tärähtävät herkemmin kuin vanhalla Fuji-san-san -kertakäyttökameralla...
Slx

Viesti Kirjoittaja Slx »

Itsellä ollut 710is vuoden verran muuten olen ollut tyytyväinen mutta yksi asia häiritsee.

Kun nauhoittaa videota niin ei pysty käyttämään optista zoomausta. Olisikohan ohjelmapäivityksellä mahdollista saada kyseinen optinen zoomaus mukaan videoihin? digitaalinen zoomaus toimii mutta mielestäni sillä ei tee mitään.
Ei mahtunu

Viesti Kirjoittaja Ei mahtunu »

Xiph kirjoitti:Mihin nuo ISO800 ja ISO1600 on muka tarkoitettu?
Nehän nyt ovat pelkkiä mainosmiesten juttuja... Ei niitä ole tarkoitettukaan oikeasti käytettäväksi.
Vastaa Viestiin