D80 ja Metz Mecablitz 60 CT-1
-
D80 ja Metz Mecablitz 60 CT-1
Eli uskaltaako kytkeä kameraan? Vai pitäisikö siihen laittaa jotain kameran ja salaman "väliin". Vai voiko kytkeä ollenkaan.
Salama on vanha, mutta toimiva, ollut kiinni Canonin filmijärkkärissä.
Salama siis löyty kevätsiivouksen yhteydessä, ja olis mukava, jos sen sais taas käyttöön.
Salama on vanha, mutta toimiva, ollut kiinni Canonin filmijärkkärissä.
Salama siis löyty kevätsiivouksen yhteydessä, ja olis mukava, jos sen sais taas käyttöön.
-
Eihän se pieni salama ole.
Tässä iltapäivällä siivoillessa löytyi vielä toinenkin salama: Metz Mecablitz 45 CT-1. Pikaisen googletuksen perusteella voltit taitaa olla vähän liian kovat D80:lle. Rupesin kuitenkin miettimään, että saisiko salaman pelittämään, jos salaman kytkisi salamasovitteeseen, jonka kytkisi orjakennoon, ja kameran oman salaman laittaisi commander modeen?
Edit: Metzin nettisivujen mukaan salaman voltit on liian suuret, mikäli sarjanumero on 534000 tai pienempi. Ja mun salamanhan sarjanumero on 360034.
Tässä iltapäivällä siivoillessa löytyi vielä toinenkin salama: Metz Mecablitz 45 CT-1. Pikaisen googletuksen perusteella voltit taitaa olla vähän liian kovat D80:lle. Rupesin kuitenkin miettimään, että saisiko salaman pelittämään, jos salaman kytkisi salamasovitteeseen, jonka kytkisi orjakennoon, ja kameran oman salaman laittaisi commander modeen?
Edit: Metzin nettisivujen mukaan salaman voltit on liian suuret, mikäli sarjanumero on 534000 tai pienempi. Ja mun salamanhan sarjanumero on 360034.
-
Toimii tavallisen orjakennon kanssa kun laitat kameran oman salaman manuaalille. Noita kameran salamakenkään laitettavia palikoita on myös sellaisia mitkä suojaavat kameran ylijännitteeltä. Taitaa tämä Weinin safe sync olla semmoinen palikka.
--
-
-
- Viesti:
Ainakin mun nuijan automatiikka hakkaa Canonin E-TTL:n mennentullen tarkkuudessa.OskuK kirjoitti:Haarukoimaan..eikö salaman automatiikka pelitä?Fixx kirjoitti:Mulla on D70 ja Metz 45 CT-1. Ostin eBAysta orjakennon ja hyvinhän tämä pelittää. Valotuksen joutuu haarukoimaan paikoilleen ensin. Commander-mode ei tietenkään toimi tässä.
-
-
? Salaman automatiikka päälle, valitset automatiikan aukkoalueen, asetat kameraasi täsmäysajan ja äsken valitsemasi aukon. Kyllä pitäisi salaman automatiikan hoitaa homman kotiin. Tietysti; jos salaman mittari ei osoita kohteeseen, niin ongelmia tulee.Fixx kirjoitti:Kun salama ja runko ei puhu toiselleen kuin täsmäyksen verran, joutuu aukkoa hakemaan. Ja kun salamaa pitää erillään kamerasta (yleensä jossain ihan sivussa) valotuksen kyllä joutuu tarkistamaan erikseen. Sitten kun sen saa kohdalleen, koko session voi tietysti paiskoa samoilla arvoilla.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"