Valokuvanäyttely
-
Valokuvanäyttely
Menkää välillä katsomaan valokuvia älkääkä aina väitelkö niistä pikseleistä ;-)
Nuorten kuvaajien teoksia Vapriikissa ja Kaapelilla
Tampereen Vapriikissa ja Helsingin Kaapelitehtaan Puristamossa on kevään aikana esillä nuorten valokuvaajien työnäytteitä. Yhteiset taivaat, jaetut horisontit -näyttely on Valokuvauksen opiskelijat -yhdistyksen jäsennäyttely. Edellinen näyttely oli vuonna 2001. Mukana on 22 kuvaajan töitä.
Näyttely on esillä museokeskus Vapriikissa 12. huhtikuuta saakka. Kaapelitehtaalla näyttely avautuu 17. huhtikuuta ja päättyy 2. toukokuuta. (STT)
Nuorten kuvaajien teoksia Vapriikissa ja Kaapelilla
Tampereen Vapriikissa ja Helsingin Kaapelitehtaan Puristamossa on kevään aikana esillä nuorten valokuvaajien työnäytteitä. Yhteiset taivaat, jaetut horisontit -näyttely on Valokuvauksen opiskelijat -yhdistyksen jäsennäyttely. Edellinen näyttely oli vuonna 2001. Mukana on 22 kuvaajan töitä.
Näyttely on esillä museokeskus Vapriikissa 12. huhtikuuta saakka. Kaapelitehtaalla näyttely avautuu 17. huhtikuuta ja päättyy 2. toukokuuta. (STT)
-
Jos Helsinkiin nyt on ylipäätään pakko mennä, niin Helmut Newtonin näyttely kannattaa käydä katsastamassa Helsingin Taidehallilla. Itse sain hyvän aasinsillan katsastaa näyttely kun kävimme tyttöystävän kanssa venemessuilla. Näyttely on auki enää muutaman päivän. Molemmat pidimme näyttelystä. Olisin ehkä odottanut itse "räväkämpää" otetta.
-
- Viesti:
Newtonin näyttely oli todellinen pettymys. Minä yleensä katselen taide- ja valokuvanäyttelyissä kuvien lisäksi ihmisiä. Esim Kiasmassa ihmiset ovat lähes aina "virkeitä", iloisia, miettiviä, hämmästyneitä, tai mitä tahansa, mutta heidän ilmeensä on aktiivinen. Samoin muinoin Leibowitzin ja yoko onon näyttelyissä. Newtonin näyttelyssä ensin ihmettelin niitä kuvia. Minusta niissä ei ollut mitään ihmeellistä. Sitten kun katselin muita ihmisiä, huomasin heidän "tylsistyneen" ilmeensä. Ihmiset olivat yleensä ilmeettömiä. Kaikki kulkivat väsyneen näköisenä kuvan edestä seuraavan kohdalle. Ei se newton tuntunut muitakaan kovasti innostavan.
Mikä se olikaan se tokiolainen "eroottinen" kuvaaja? Se näyttely oli joskus vuosi sitten Tennispalatsin siellä näyttelytilassa. Siellä kuului koko ajan kikatuksia, supatusta, huudahduksia ja ties mitä. Se vaikutti ihmisiin. Kävin siellä kahteen kertaan ja toisella kerralla yritin katsella, mitkä kuvat eniten ihmisiä kiinnostivat. Sekin muuten oli yllätys....
Mikä se olikaan se tokiolainen "eroottinen" kuvaaja? Se näyttely oli joskus vuosi sitten Tennispalatsin siellä näyttelytilassa. Siellä kuului koko ajan kikatuksia, supatusta, huudahduksia ja ties mitä. Se vaikutti ihmisiin. Kävin siellä kahteen kertaan ja toisella kerralla yritin katsella, mitkä kuvat eniten ihmisiä kiinnostivat. Sekin muuten oli yllätys....
-
- Site Admin
- Viesti:
Minäkin suosittelen Christer Srömholmin näyttelyä. Käykää ihmeessä katsomassa tämä hieno näyttely!OskuK kirjoitti:Helsingissä on muutenkin parhaillaan suorastaan historiallisen paljon valokuvanäyttelyitä tyrkyllä: itse suosittelen ehdottomasti Valokuvataiteen museon Christer Srömholmin näyttelyä. Vetää nöyräksi.
http://www.fmp.fi/fmp_fi/index.htm
Armi Hölttö
www.digicamera.net
www.digicamera.net
-
-
kävin viime viikonloppuna katsomassa newtonin, ströholmin ja rheimsin näyttelyt. pidin eniten rheimsin kuvista, tuoreita ja räävittömän iskeviä. kaikki näyttelyt olivat kyllä käynnin väärttejä.
newtonia tässä haukuttiin, kyllä hän maine ehkä on vähän liioiteltu, mutta hänen kuvat ovat helposti lähestyttäviä ja, no, hyviä. ströholmia en aiemmin ollut nähnyt, mutta laaja ja hieno näyttely helsinkiin on saatu. itse kuvailin pitkään mustavalkofilmille ja jotenkin kävi mielessä että pitäisi taas aloittaa.
vielä jäi yksi, lauantaina pitää mennä meilahteen katsomaan se jenkki-mimmi, sherman
http://www.taidemuseo.hel.fi/suomi/meil ... image.html
newtonia tässä haukuttiin, kyllä hän maine ehkä on vähän liioiteltu, mutta hänen kuvat ovat helposti lähestyttäviä ja, no, hyviä. ströholmia en aiemmin ollut nähnyt, mutta laaja ja hieno näyttely helsinkiin on saatu. itse kuvailin pitkään mustavalkofilmille ja jotenkin kävi mielessä että pitäisi taas aloittaa.
vielä jäi yksi, lauantaina pitää mennä meilahteen katsomaan se jenkki-mimmi, sherman
http://www.taidemuseo.hel.fi/suomi/meil ... image.html
seppo raami