mitä varten uv suoja?

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
mouse

mitä varten uv suoja?

Viesti Kirjoittaja mouse »

olen ihmetelly että mitä vaten ihmiset hankkii uv suojalinsseja?
uv valoa vastaan? joo mut siis käytännössä. miten / mihin sitä käytetään? minkälaine tulos?
A70 -> Z1 -> 350D -> Alpha 200
http://www.flickr.com/photos/artopiiparinen/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Yleensä suojaamaan objektiivin etulinssiä.
mouse

Viesti Kirjoittaja mouse »

miltä? valolta?
A70 -> Z1 -> 350D -> Alpha 200
http://www.flickr.com/photos/artopiiparinen/
nupa

Viesti Kirjoittaja nupa »

Minä ainakin hankin sen suojaamaan linssiä pölyltä ja muultakin lialta. Helpompi on puhdistaa itse UV-linssi, kuin kameran/objektin kiinteä linssi.

Ja jos jostain syystä linssiin tulee naarmu, niin edullisemmaksi tulee ostaa uusi UV-linssi, kuin vaihtaa kameran/objektin kiinteä linssi. :)
htc

Viesti Kirjoittaja htc »

Kun se elämä meitä ohjailee pääsääntöisesti siten, että kun tarvetta linssin kuuraamiseen on, EI KOSKAAN ole asianmukaisia "hygieniatarvikkeita" mukana. Silloin hikinen paidanhelma, ketsuppinen kravatti tai pinttyneen nahkahanskan etusorni ovat ainoita tarkoitukseen soveltuvia. Viidenkympin uuveetä on ihan eri huoletonta hieroa pinnassaan olevan hiekan kera, kuin tonnin linssiä.

Tänä digiaikana muuta riemua siitä ei taida olla, vaan eikös tuossakin ole jo jotain?
- htc -
OskuK

Re: mitä varten uv suoja?

Viesti Kirjoittaja OskuK »

mouse kirjoitti:olen ihmetelly että mitä vaten ihmiset hankkii uv suojalinsseja?
trjleen otaen seoon sudin eiä linsi ;-)
htc

Viesti Kirjoittaja htc »

OskuK kirjoitti:trjleen otaen seoon sudin eiä linsi ;-)
Tuossa on otetta! Kuten luemme, käytettävissä olevat varat ovat tarkkaan siella missä pitääkin, eli kameroissa. Näppiksestä puolet out of order, vaan tosifotaria tuo ei häiritse, niin kauan kun parikin näppylää ja skriini futaa. YES!!!
- htc -
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

htc kirjoitti:
OskuK kirjoitti:trjleen otaen seoon sudin eiä linsi ;-)
Tuossa on otetta! Kuten luemme, käytettävissä olevat varat ovat tarkkaan siella missä pitääkin, eli kameroissa. Näppiksestä puolet out of order, vaan tosifotaria tuo ei häiritse, niin kauan kun parikin näppylää ja skriini futaa. YES!!!
Miten ihmeessä OskuK käyttää tuota photosoppia, kun ei noin vähillä kirjaimilla voi tehä autolevelssiä eikä curvesia?
Vastaa Viestiin