Canon Ixus 800 IS "kuoret"

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Pyllerö

Canon Ixus 800 IS "kuoret"

Viesti Kirjoittaja Pyllerö »

Kamera pääsi tippumaan lattialle (suojapussissa).
Nyt etukansi on jonkinverran raollaan...
Löytyiskö kyseiseen malliin "räjäytyskuvaa"?
Tai onko kukaan aukaissut kyseistä kameraa?
Kiinnostaisi tietää kuinka paljon pikku osia sieltä tipahtaa jos kannen aukaisee...
Sen verran olen tutkinut että toisessa päädyssä on 2 ruuvia ja pohjassa 1, jotka pitävät etukantta paikallaan.
Kamera on uusi mutta ei viitsisi lähettää huoltoon tuon takia ja tuskin menisi takuuseen kun on selvä kolaus tapahtunut.
Muuten kamera tuntuu toimivan ok, lähinnä kosmeetinen haitta tuo rako ja pääseehän sieltä pöly ja muut roskat sisään.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Pyllerö

yhä ylös yrittää.....

Eikö kellään tietoa/kokemuksia?
velkaup

Ei tipu...

Viesti Kirjoittaja velkaup »

Ei sieltä tipu pikkuosia. Avaaminen on kuitenkin riski, sen varmaan tiedätkin!

Veli-Matti
jantolon

Viesti Kirjoittaja jantolon »

Jaaps, eipä löytynyt netistä äkikseltään Ixus 800 IS:n räjäytyskuvaa, mutta olisiko tuo kuoriltaan suht samanlainen kuin ilman vakaajaa oleva Ixus 700:

PS_SD500_ixus700.pdf

Ixus 800 myydään jenkeissä SD700 IS -nimellä, joten tuollakin perusteella voisit tietysti vielä haeskella (omiin silmiini ei sattunut).
IlkkaS.

Re: Canon Ixus 800 IS "kuoret"

Viesti Kirjoittaja IlkkaS. »

Pyllerö kirjoitti:Nyt etukansi on jonkinverran raollaan...
Löytyiskö kyseiseen malliin "räjäytyskuvaa"?
. . .

Sen verran olen tutkinut että toisessa päädyssä on 2 ruuvia ja pohjassa 1, jotka pitävät etukantta paikallaan.
Laita kamera pöydälle selälleen ja löysää nuo ruuvit. Ota kamerasta kaksin käsin kiinni ja yritä painaa kuoria yhteen. Jos kuoriosat eivät napsahda paikalleen, yritä vielä kevyesti "muljaamalla": älä käytä suurta voimaa. Jos sinulla ei ole riittävän pieni- ja teräväkärkisiä ns. hienomekaniikkameisseleitä, älä pilaa ruuveja liian isokärkisellä ruuvimeisselillä.

Kuten velkaupkin totesi: älä pura kuoria/kameraa, jos et ole ehdottoman varma, mitä teet. Hienomekaaniset ja sähkölaitteet usein on koottu siten, että kasatessa menee suuhun tumppu tai tupakki. Varsinkin, jos kuorista pullahti pikkuosia. Minultakin kerran jäi kasaamatta minoltan pikkupokkarin salama, koska purkuvaiheessa se yksinkertaisesti räjähti pitkin pöytää kaikkine jousineen, kuulineen sun muineen.

Jos et saa kuorta paikalleen em. ohjeilla, ensiavuksi teippaa kuorien rako umpeen sähköteipillä tms. hyväliimaisella ja elastisella erkalla. Tai vaikka sitten maalarinteipillä. Tuo teippaus siksi, ettei kameran sisään pääsisi rojua.

Jos et itse saa kuoria paikalleen, lähetä kamera vaikkapa velkaupille tai minulle (olen 35 vuotta korjannut vermeitä liikennevastaanottimista digikameroihin). 99-prosenttisesti korjaus on sujunut minulta menestyksekkäämmin kuin tuon pikku-Minoltan kohdalla.
Pyllerö

juu, riskihän se on varmasti avata...
alunperin kuori oli pahemmin raollaan ja sisältä puski jokin metallinen pieni "klipsi" tavallaan rungon päällä.
Sen sain väännettyä sisään kun raotti kuorta hieman enemmän.
Kuori menee kyllä täysin kiinni kun sitä puristaa mutta ponnahtaa sitten raolleen kun irrottaa otteen.
Tuo "klipsi" voi tietenkin olla jotenkin väärässä kolossa tms.

Täytyy miettiä tuota avaamista vielä...

Edit.Katsoin tuota 700:sen pommikuvaa, näyttä suhteellisen samalta.
Ei hirveästi ole pikku rojua ainakaan kuvan mukaan...
Vastaa Viestiin