Fuji S6500fd
-
Siis ne nappulat mulla ei ainakaan oo mitenkään kulunu. Tottakai ne heiluu silleen vähän, mutta hyvin toimivat. Ei kyllä mitään muuta kulumia oo tullu mulle muutakun, että objektiivi heiluu vähän, mutta se tais jo heilua uutena eikä se haittaa ollenkaan.
Itselaukaisin kyllä mun mielestä on ihan ok ja toimii ihan hyvin. Sen saa 2 sec ja 10 sec, jos tota nyt tarkotettiin.
Se akkujen luukku ei oo auennu koskaan mulla itestään. Se pitää painaa vaan kunnolla, että se menee kiinni.
Manuaallitarkennus timii jälleen mun mielestä ihan samanlailla etsimellä, kun lcd näytölläkin. Se etsin tosiaan on vaan digitaalinen vai miten se onkaan siitä näkyy kun kamera on päällä ? :D
Kyllä minä suosittelen tota kameraa, tai 9500:sta tai 9600:sta.
Itselaukaisin kyllä mun mielestä on ihan ok ja toimii ihan hyvin. Sen saa 2 sec ja 10 sec, jos tota nyt tarkotettiin.
Se akkujen luukku ei oo auennu koskaan mulla itestään. Se pitää painaa vaan kunnolla, että se menee kiinni.
Manuaallitarkennus timii jälleen mun mielestä ihan samanlailla etsimellä, kun lcd näytölläkin. Se etsin tosiaan on vaan digitaalinen vai miten se onkaan siitä näkyy kun kamera on päällä ? :D
Kyllä minä suosittelen tota kameraa, tai 9500:sta tai 9600:sta.
-
Ei ole mitään ongelmaa ollut näppäinten kanssa. Ei tuo tosin älyttömän kovallä käytöllä ole ollutkaan.Gospelist kirjoitti: Nuolinäppäinten ja menunapin yhdistelmä tuntui vähän lenksuvan, toki napit toimivat. Miten teillä, joilla on kamera jo jonkin aikaa ollut käytössä? Kuluvatko jotkin muut kohdat kamerasta liikaa?
Entä onko kellään käynyt niin, ettei akkukotelo ole kertaakaan avautunut lukitusmekanismin puutteen vuoksi vahingossa? Jos on, eipä tuo vika itseänikään välttämättä niin paljon tulisi häiritsemään.
Joku valitti, että manuaalinen tarkennus toimii huonosti mutta olikos se vika vaan lähinnä huonossa etsimessä eli onnistuuko tarkennus paremmin lcd-näytöltä katsellessa?
Oletteko tottuneet valotuksen korjaukseen, se kun vaatii sen yhden nappulan pohjassa pitämistä? Entäs itselaukaisu, joka myöskään ei ole kovin helposti käytettävissä?
Kuvanvakaimen puutteen kanssa varmasti pystyy myös elämään - vai onko joku kameran omistajista toista mieltä?
Minä valitin manuaalitarkennuksesta. Se on melkein käyttökelvoton molemmilla näytöillä, mutta eipä sitä älyttömästi tarvitse, enkä usko että on sen parempi muissakaan vastaavissa kameroissa.
Valotuksen korjauksen toimintatapakaan ei ole tuottanut mitään vaikeuksia, eikä siinä ole ollut mitään tottumistä kun ei ole aikaisemmissa kameroissa ollut läheskään noin helppoa. Enkä myöskään osaa kuvitella parempaa ratkaisua tuohon. Itselaukaisu tosiaan on aivan liian vaikeassa paikassa. Tai ei se nyt niin vaikeassa paikassa, mutta kun se pitää laittaa aina joka laukaisun jälkeen uusiksi. Se rassaa kyllä. Olisi voinut laittaa vaikka siihen samaan nappiin, mistä saa sarjakuvauksen. Itse ainakin käytän 2s aikalaukaisua paljon enemmän kuin sarjakuvausta.
Patteriluukku ei ole koskaan auennut, enkä kyllä ymmärrä miten tuota kameraa pitää käsitellä että sen saa vahingossa aukeemaan.
Yksi valituksen aihe tulee vielä mieleen. Kuvien katselussa zoomaaminen on älyttömän hidasta ja sen takia on rasittavaa tarkistaa miten tarkennus osui tai tärähtikö kuva.
-
Hei ja kiitos vastauksista!
Mimas, auttaako manuaalitarkennuksessa yhtään se keskellä oleva lähemmäs zoomattu kuvan osa näkemään, onko se ok? Tosin enpä minä nykyisessäkään kamerassa ole sitä juuri koskaan käyttänyt, että tuskin tuo mua uudessakaan kamerassa haittaisi.
Valotuksen korjaus itse asiassa on nykyisessä Olympus C-750:ssä hyvin helppo, kun sivunuolilla ei ole lähikuvaus- ja salamatoimintoja. P-asennossa vaan vasemmalle, kun haluan tummemman kuvan (-1/3 yhdestä painalluksesta) ja päinvastoin. Mulla meni tosi kauan, ennen kuin tajusin, että tuo on noin helppo. Ehkä en lukenut käyttöohjetta aikanaan kunnolla tai sitten se tieto oli jotenkin piilossa... Jossain vaiheessa olin nimittäin tullut painaneeksi oikeaa nuolta ja sitten tuo asento oli käyttökelvoton, kun se ylivalotti säännönmukaisesti kaiken ja piti opetella käyttämään manuaaliasetuksia :D
2 s aikalaukaisua nykyisessä kamerassa taas ei ole, mutta voin kuvitella, että se olisi aika kätevä. Joka tapauksessa se 10 s itselaukaisu oli kyllä Olympuksessa omassa napissaan, joten siinä suhteessa tulisi hieman takapakkia kameran vaihdon myötä...
No joo, kieltämättä jos haluaa varmistaa että on tullut hyvä kuva, niin se ei kovin nopeasti onnistu. Systeemi muutenkin vaatii hieman tottumista, kun nyt se lähemmäs meno onnistuu zoomausnapista. Niin se manuaalinen zoomkin sentään veronsa vaatii, vaikka se muuten hyvä ratkaisu mielestäni onkin. Taitaapa säästää akkujakin jos zoomailee vähänkään enemmän, kun ei ole moottoria virtasyöppönä :)
Monet tuntuvat kuvaavan pehmeällä kuvanlaadulla, kun sanovat että normaali on välillä liian terävä. Vaatiiko kuvat myöhempää muokkausta, itse kun olen sellaiselle todella laiska? Entä jos kuvaa RAW-formaatissa, millaista jälkimuokkausta silloin tarvii, riittääkö pelkkä pakkaaminen pienempään kokoon järkevässä suhteessa?
Oletteko huomanneet varjojen tai yksityiskohtien leikkautumista tai onko kohinanvähennyksen suuruus häirinnyt?
Tosiaan tuo hinta on nyt Verkkokaupassa vähän alle 330. Onko kellään tiedossa, saako jostain luotettavasta kaupasta Helsingistä, Tampereelta tai Etelä-Pohjanmaalta halvemmalla? ;) Olis kuitenkin ihan kiva saada suomenkieliset käyttöohjeet. Tosin amazon.co.uk myy aika edullisesti...
Itselläni on kaksi 256 Mt:n Olympus-xD:tä (ellen ole hukannut toista, kun en sitä juurikaan ole tarvinnut). Kannattaisikohan sijoittaa H-laatuun, onko se yhtään nopeampaa kuin tuo vanha kirjainmerkitön muisti tai uudempi M-muisti, jota se toinen korttini saattaa edustaa?
Entä löytyykö jotain hyviä monikäyttöreppuja, jotka olisivat suht edullisia ja joihin sopisi hyvin tuo kamera siten, että se kuitenkin olisi sieltä tarpeen tullen nopeasti löydettävissä? Nykyinen reppuni on vähänkin täydempänä vähän ehkä hankala noin ison kameran kannalta. Olen niin reppuihmisiä, että olisi vaikea kuvitella liikkuvansa kovin pitkään ilman sitä, ja haluaisin että kamera kulkisi mahdollisimman monessa paikassa mukana, vaikka iso onkin.
Mimas, auttaako manuaalitarkennuksessa yhtään se keskellä oleva lähemmäs zoomattu kuvan osa näkemään, onko se ok? Tosin enpä minä nykyisessäkään kamerassa ole sitä juuri koskaan käyttänyt, että tuskin tuo mua uudessakaan kamerassa haittaisi.
Valotuksen korjaus itse asiassa on nykyisessä Olympus C-750:ssä hyvin helppo, kun sivunuolilla ei ole lähikuvaus- ja salamatoimintoja. P-asennossa vaan vasemmalle, kun haluan tummemman kuvan (-1/3 yhdestä painalluksesta) ja päinvastoin. Mulla meni tosi kauan, ennen kuin tajusin, että tuo on noin helppo. Ehkä en lukenut käyttöohjetta aikanaan kunnolla tai sitten se tieto oli jotenkin piilossa... Jossain vaiheessa olin nimittäin tullut painaneeksi oikeaa nuolta ja sitten tuo asento oli käyttökelvoton, kun se ylivalotti säännönmukaisesti kaiken ja piti opetella käyttämään manuaaliasetuksia :D
2 s aikalaukaisua nykyisessä kamerassa taas ei ole, mutta voin kuvitella, että se olisi aika kätevä. Joka tapauksessa se 10 s itselaukaisu oli kyllä Olympuksessa omassa napissaan, joten siinä suhteessa tulisi hieman takapakkia kameran vaihdon myötä...
No joo, kieltämättä jos haluaa varmistaa että on tullut hyvä kuva, niin se ei kovin nopeasti onnistu. Systeemi muutenkin vaatii hieman tottumista, kun nyt se lähemmäs meno onnistuu zoomausnapista. Niin se manuaalinen zoomkin sentään veronsa vaatii, vaikka se muuten hyvä ratkaisu mielestäni onkin. Taitaapa säästää akkujakin jos zoomailee vähänkään enemmän, kun ei ole moottoria virtasyöppönä :)
Monet tuntuvat kuvaavan pehmeällä kuvanlaadulla, kun sanovat että normaali on välillä liian terävä. Vaatiiko kuvat myöhempää muokkausta, itse kun olen sellaiselle todella laiska? Entä jos kuvaa RAW-formaatissa, millaista jälkimuokkausta silloin tarvii, riittääkö pelkkä pakkaaminen pienempään kokoon järkevässä suhteessa?
Oletteko huomanneet varjojen tai yksityiskohtien leikkautumista tai onko kohinanvähennyksen suuruus häirinnyt?
Tosiaan tuo hinta on nyt Verkkokaupassa vähän alle 330. Onko kellään tiedossa, saako jostain luotettavasta kaupasta Helsingistä, Tampereelta tai Etelä-Pohjanmaalta halvemmalla? ;) Olis kuitenkin ihan kiva saada suomenkieliset käyttöohjeet. Tosin amazon.co.uk myy aika edullisesti...
Itselläni on kaksi 256 Mt:n Olympus-xD:tä (ellen ole hukannut toista, kun en sitä juurikaan ole tarvinnut). Kannattaisikohan sijoittaa H-laatuun, onko se yhtään nopeampaa kuin tuo vanha kirjainmerkitön muisti tai uudempi M-muisti, jota se toinen korttini saattaa edustaa?
Entä löytyykö jotain hyviä monikäyttöreppuja, jotka olisivat suht edullisia ja joihin sopisi hyvin tuo kamera siten, että se kuitenkin olisi sieltä tarpeen tullen nopeasti löydettävissä? Nykyinen reppuni on vähänkin täydempänä vähän ehkä hankala noin ison kameran kannalta. Olen niin reppuihmisiä, että olisi vaikea kuvitella liikkuvansa kovin pitkään ilman sitä, ja haluaisin että kamera kulkisi mahdollisimman monessa paikassa mukana, vaikka iso onkin.
-
No tokihan se suurennettu kohta auttaa, mutta se siis oli jo huomioitu aikaisemmissa kommenteissani. Eli vaikka se on päällä, ei siitä silti mielestäni näe onko tarkennus kohdallaan. Siinä kyllä on semmoset kaaret, jotka muuttuu valkosesta keltaseksi kun on kohdallaan. Lisäksi siinä on tietty se nappi mistä voi tarkentaa vaikka on manuaalitarkennus päällä. Siitä tietysti on hyötyä jos haluaa tehdä valotuksen mittauksen ja tarkennuksen erikseen. Tai jos haluaa harrastaa hyperfokaalia kuvausta.Gospelist kirjoitti: Mimas, auttaako manuaalitarkennuksessa yhtään se keskellä oleva lähemmäs zoomattu kuvan osa näkemään, onko se ok? Tosin enpä minä nykyisessäkään kamerassa ole sitä juuri koskaan käyttänyt, että tuskin tuo mua uudessakaan kamerassa haittaisi.
-
Sori, niin se olit tosiaan sinä joka siitä kerroit. En jaksanut enkä ehtinyt enää lukea niitä viestejä uudestaan.
Mutta nyt on kamera ostettu! Saas nähdä kuinka kauan mulla menee ennen kuin ehdin ja jaksan kaivaa niitä ominaisuuksia käyttöön. Sen ainakin jo huomasin, että hyvin valoisalla säällä osittain auringon suuntaan piti alivalottaa, ettei tullut liian kirkkaita kuvia. Muistaakseni vanhassa Olympuksessani oli pääosin toisinpäin, mutta voin toki olla väärässä.
Mutta nyt on kamera ostettu! Saas nähdä kuinka kauan mulla menee ennen kuin ehdin ja jaksan kaivaa niitä ominaisuuksia käyttöön. Sen ainakin jo huomasin, että hyvin valoisalla säällä osittain auringon suuntaan piti alivalottaa, ettei tullut liian kirkkaita kuvia. Muistaakseni vanhassa Olympuksessani oli pääosin toisinpäin, mutta voin toki olla väärässä.
-
Elikkä oisin täs kanssa hommaamassa tuota kameraa. Mietin kun se ois mun eka digikamera, niin et kannattaako kuvaus alottaa noin hyvällä kameralla. Muiden digikameroilla olen kyllä räpsinyt liiankin monta kuvaa. Entä käytettävyys? Kun sitä olisi hieman vanhepikin ihminen käyttämässä, että osaisiko hänkin jotenkin käyttää tuota kameraa?
-
Ko. kamera on hommattu, ja ainakin muutaman päivän testailulla vaikuttaa loistopeliltä.
Mekaaninen zoomin hallinta on kyllä luksusta verrattuna kilpailijoiden sähköiseen W/T nappuloilla toteutettuun järjestelyyn. Valikot on selkeät ja loogiset vaikkakin englanninkieliset.
terv. Ari & 6500FD
PS1: ilmaisista RAW-editoreista ainakin s7RAW (v 0.4.4x) tuntuu toimivan. Uusin versio ko. ohjelmasta ei jostain syystä tunnistanut .RAF kuvaa, esikatselussa, kuva näkyi mutta se ei auennut. Vanhempi em. versio toimii ok.
PS2. Hommasin kameralle myös laukun.
Tamrac Velocity 6
http://www.tamrac.com/5746.htm
Tuohon mahtuu juuri kamera ja jonkinmoinen laturi + akkuja ja muuta pikkusälää. Pikku miinuksena voisi pitää seikkaa että kameran käyttöohjeelle ei ko. laukussa ole tilaa.
Mekaaninen zoomin hallinta on kyllä luksusta verrattuna kilpailijoiden sähköiseen W/T nappuloilla toteutettuun järjestelyyn. Valikot on selkeät ja loogiset vaikkakin englanninkieliset.
terv. Ari & 6500FD
PS1: ilmaisista RAW-editoreista ainakin s7RAW (v 0.4.4x) tuntuu toimivan. Uusin versio ko. ohjelmasta ei jostain syystä tunnistanut .RAF kuvaa, esikatselussa, kuva näkyi mutta se ei auennut. Vanhempi em. versio toimii ok.
PS2. Hommasin kameralle myös laukun.
Tamrac Velocity 6
http://www.tamrac.com/5746.htm
Tuohon mahtuu juuri kamera ja jonkinmoinen laturi + akkuja ja muuta pikkusälää. Pikku miinuksena voisi pitää seikkaa että kameran käyttöohjeelle ei ko. laukussa ole tilaa.
"hyvää tuloo, vaikka tavallista yrittää"
-
Dpreview on mitannut, katso tuolta.njutta. kirjoitti:Voiko joku mitata kameransa, jotta tietäisin mahtuuko tälläiseen laukkuun?
Tamrac Micro Explorer
sisämitat (L x S x K): 15 x 9 x 15 cm cm
http://www.dpreview.com/reviews/fujifil ... /page2.asp
terv. Ari &6500FD
-
Minulla on kovassa harkinnassa tämä kyseinen kamera. Yksi asia vaan vähän mietityttää. Valmistajan sivuilla yhteensopivuudesta kerrotaan näin:
Yhteensopivuus
Windows 98, ME, 2000, XP ja Mac OS X 10.2.8 -10.3.9
Itselläni on käytössä Mac OS X 10.4.9, valmistaja lupaa yhteensopivuutta tuohon 10.3.9 -versioon asti. Oletan että kamera toimii tässä uudemmassakin järjestelmässä normaalisti, mutta olisi kiva saada vielä varmistava kommentti joltakin joka on toimivuuden todennut käytännössä.
Yhteensopivuus
Windows 98, ME, 2000, XP ja Mac OS X 10.2.8 -10.3.9
Itselläni on käytössä Mac OS X 10.4.9, valmistaja lupaa yhteensopivuutta tuohon 10.3.9 -versioon asti. Oletan että kamera toimii tässä uudemmassakin järjestelmässä normaalisti, mutta olisi kiva saada vielä varmistava kommentti joltakin joka on toimivuuden todennut käytännössä.
-
Pari päivää fd6500 laite ollut nyt käytössä . ehkäpä suurin miinus toistaiseksi tuo melko surkea sarjakuvaustoteutus verrattuna vaikka edelliseen kameraani Canon a610.
Manuaalizoom taas on aivan mahtava eikä kuvanlaadussakaan ole moittimista.
Yksi asia jota en ole saanut selvitettyä itselleni, mihin sitä kyljessä olevaa dc in 6v voi käyttää, voiko sillä ladata akkuja kamerassa ?
Manuaalizoom taas on aivan mahtava eikä kuvanlaadussakaan ole moittimista.
Yksi asia jota en ole saanut selvitettyä itselleni, mihin sitä kyljessä olevaa dc in 6v voi käyttää, voiko sillä ladata akkuja kamerassa ?
-
Kyseiseen tökkeliin voi laittaa lisävarusteena saatavan verkkovirtalaitteen. Ainakin allaoleva linkki toteaa että sillä ei voi ladata kamerassa olevia AA-koon akkujadriver kirjoitti: Yksi asia jota en ole saanut selvitettyä itselleni, mihin sitä kyljessä olevaa dc in 6v voi käyttää, voiko sillä ladata akkuja kamerassa ?
tsekkaa lisää
http://www.fuji.fi/kamerat/lisavarustee ... virtalaite
-
No niin näkyy olevan, suhteellisen turha pistoke siis, kiitos tiedosta.adrian kirjoitti:
Kyseiseen tökkeliin voi laittaa lisävarusteena saatavan verkkovirtalaitteen. Ainakin allaoleva linkki toteaa että sillä ei voi ladata kamerassa olevia AA-koon akkuja
tsekkaa lisää
http://www.fuji.fi/kamerat/lisavarustee ... virtalaite
-
Nyt kameraa kokeiltuani ihmettelin mitä "raksutusta" laitteesta kuuluu. Johtuuko ääni automaatti tarkennuksesta? Saako sitä pois esim. videota kuvattaessa?
// Lisää kysymyksiä. Nyt sisällä kuvatessani huomasin että kuvat eivät ole niin teräviä kuin oletin. Saavatko muut kuvattua täysin teräviä kuvia? Omissa kuvissa yksityiskohdat eivät näy niin hyvin. Kamera myös tuntuu syövän pattereita..
// Lisää kysymyksiä. Nyt sisällä kuvatessani huomasin että kuvat eivät ole niin teräviä kuin oletin. Saavatko muut kuvattua täysin teräviä kuvia? Omissa kuvissa yksityiskohdat eivät näy niin hyvin. Kamera myös tuntuu syövän pattereita..
Viimeksi muokannut njutta., Kesä 13, 2007 19 : 51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
En ole varma mistä se raksutus kuuluu. Joko se on tarkennus tai sitten himmentimen levyt elää omaa elämäänsä. Joka tapauksessa videota kuvattaessa automaattitarkennus on jatkuvalla ja pitää sen verran kovaa ääntä, että se kuuluu selvästi videolla. Tietääkseni sitä ei saa pois päältä, eikä se välttämättä kovin käytännöllistä olisikaan.njutta. kirjoitti:Nyt kameraa kokeiltuani ihmettelin mitä "raksutusta" laitteesta kuuluu. Johtuuko ääni automaatti tarkennuksesta? Saako sitä pois esim. videota kuvattaessa?
-
automaattitarkennus, sen saa pois kun laittaa sen tarkennuksen muistaakseni S asentoon jolloin tarkennus tapahtuu vain laukaisinta painettaessa puoliväliin. Säästää myös akkuja kun ei tarkenna koko ajan kun kameraa heiluttelee.njutta. kirjoitti:Nyt kameraa kokeiltuani ihmettelin mitä "raksutusta" laitteesta kuuluu. Johtuuko ääni automaatti tarkennuksesta? Saako sitä pois esim. videota kuvattaessa?
Videota kuvatesssa en ole huomannut häiriötä, pitääpä testailla paremmin.
-
http://i3.photobucket.com/albums/y77/te ... merkki.jpg
Tuleeko muillakin näin epätarkkoja kuvia jos niitä suurentaa? Varsinkin sisäkuvat näyttävät tuollaisilta niin kuin myös illalla ulkona kuvatut. Vanhalla kameralla kuvia pystyi suurentamaan vaikka kuinka laadun kärsimättä. Tuleeko fujilla tosiaan noin epätarkat kuvat? Kysyn vielä yllä olevien kysymysten lisäksi että millaisilla asetuksilla kuvaatte sisällä?
Tuleeko muillakin näin epätarkkoja kuvia jos niitä suurentaa? Varsinkin sisäkuvat näyttävät tuollaisilta niin kuin myös illalla ulkona kuvatut. Vanhalla kameralla kuvia pystyi suurentamaan vaikka kuinka laadun kärsimättä. Tuleeko fujilla tosiaan noin epätarkat kuvat? Kysyn vielä yllä olevien kysymysten lisäksi että millaisilla asetuksilla kuvaatte sisällä?