Gallup tosi kalliin optiikan omistajille

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
bfh

Viesti Kirjoittaja bfh »

Voisin ostaa kalliimpaakin kamaa, mutta en halua joutua tilanteeseen jossa auto on parempi kuin kuski. Se on noloa katseltavaa.
Kai minä joku päivä arvostan itseni ällän oppilaaksi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
koopees

Viesti Kirjoittaja koopees »

bfh kirjoitti:Voisin ostaa kalliimpaakin kamaa, mutta en halua joutua tilanteeseen jossa auto on parempi kuin kuski. Se on noloa katseltavaa.
Höh, ei aikuisen ihmisen tarvitse tuollaisesta olla nolona. Minä ainakin myönnän aivan avoimesti että välineet ovat paremmat kuin taidot.
jvuotila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

JPQ kirjoitti:Saako kysyä millä tasolla hifistä? onko se samaa raskasta sarjaa kun tähän ketjuun kuuluva optiikka.
No jaa, mene ja tiedä. Oisko tohon 2-kanavalaitteistoon menny joku 5 keuroa.
asm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asm »

JPQ kirjoitti: Kyllä filmiakana ratkaisi myös varmaan rungon käsintarkennuksen laatu
Nimenomaan rungon käsin tarkennuksen laatu vaihtelikin luvattoman paljon :)
spesialisti
gmail(at)sakari.fi
bfh

Viesti Kirjoittaja bfh »

koopees kirjoitti:
bfh kirjoitti:Voisin ostaa kalliimpaakin kamaa, mutta en halua joutua tilanteeseen jossa auto on parempi kuin kuski. Se on noloa katseltavaa.
Höh, ei aikuisen ihmisen tarvitse tuollaisesta olla nolona. Minä ainakin myönnän aivan avoimesti että välineet ovat paremmat kuin taidot.
Kyllä se melko säälittävää on. Jos samaan aikaan lahjakas opiskelija kuvaa rupukamoilla niin tiedän mitä olen velvollinen silloin tekemään.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

bfh kirjoitti:
koopees kirjoitti:
Kyllä se melko säälittävää on. Jos samaan aikaan lahjakas opiskelija kuvaa rupukamoilla niin tiedän mitä olen velvollinen silloin tekemään.
Kyllä köysi pitää rasvata jos on liikaa rahaa.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Ensenada kirjoitti:Laskin just että olen ostanut ainakin 6 objektiivia käytettynä. Noista jäljellä on tällä hetkellä kaksi.
Niin ja palkkani on pieni, silti objektiiveissa lukee AF-S ja yhdessä jopa VR.
Vai olet saanut rautateiltä objektiivin? Toiminee kuin se vessa..

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Ensenada

Viesti Kirjoittaja Ensenada »

OskuK kirjoitti:
Ensenada kirjoitti:Laskin just että olen ostanut ainakin 6 objektiivia käytettynä. Noista jäljellä on tällä hetkellä kaksi.
Niin ja palkkani on pieni, silti objektiiveissa lukee AF-S ja yhdessä jopa VR.
Vai olet saanut rautateiltä objektiivin? Toiminee kuin se vessa..
Joo ja faijan perintö-Cosina on ruotsin valtion rautateiden leimaama: kaiverrettuna lukee SJ.

Viesti Kirjoittaja koopees »

bfh kirjoitti:
koopees kirjoitti:
No mitä?
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

OskuK kirjoitti:
ahz kirjoitti:
Noniin, löytyihän täältä muitakin köyhiä. Niinhän se perinteiseti on ollut, että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. Digitaalisten laitteiden suhteen se ei aivan samaan tapaan päde, kun filmivehkeiden kanssa aikanaan, mutta optiikan kanssa kyllä.
Tai päinvastoin. Filmiaikana kuvanlaatu oli kiinni vain optiikasta, digiaikana myös kamerasta.
Pojat kirjoittelevat palturia. Minusta se aina ollut kiinni kuvaajasta.
Less Is More
Konditiona

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

saltikov kirjoitti:Et muuten satu tietämään yhtään hyvää muuraria?
Mää tiädän. Mutta et sää vuorostas sattus tiätään yhtään raitista muuraria?
ahz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahz »

OskuK kirjoitti:
ahz kirjoitti:
Noniin, löytyihän täältä muitakin köyhiä. Niinhän se perinteiseti on ollut, että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. Digitaalisten laitteiden suhteen se ei aivan samaan tapaan päde, kun filmivehkeiden kanssa aikanaan, mutta optiikan kanssa kyllä.
Tai päinvastoin. Filmiaikana kuvanlaatu oli kiinni vain optiikasta, digiaikana myös kamerasta.
Kuvanlaatu on oma juttunsa, mutta tuo sanonta on syntynyt niihin aikoihin kun laadukkailla asioilla oli joku arvo joka jossainmäärin säilyi. Siis esimerkiksi aikoinaan kun valokuvaajaksi ryhtynyt nuorimies osti pari Rolleiflexiä, niin sitten eläkkeelle jäätyään ne myymällä sai vielä hyvät rahat.

Tänäpäivänä ei taida olla sellaista digitaalista vempelettä, johon sijoitetus rahat eivät menettäisi lyhyehköllä aikajänteellä (n. 10v) suurinta osaa arvostaan.
ahz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahz »

saltikov kirjoitti:
Konditiona kirjoitti:
saltikov kirjoitti:Et muuten satu tietämään yhtään hyvää muuraria?
Mää tiädän. Mutta et sää vuorostas sattus tiätään yhtään raitista muuraria?
Hmmm.... jos tietäisin, en kyselisi. Mutta tiukennetaan kriteereitä - hyvä & raitis.
Mitä ihmettä sinä oikein rakennat, jos nuo muuraamiskriteerit ovat noin tiukat. Kun ottaa huomioon raittiitten ihmisten osuuden populaatiostamme, niin raittiin muurarin löytäminen tulee olameaan hyvin hankalaa.

Maahanmuuttajayhteisöstä saattaisi löytyä, muslimit ovat ainakin monesti raittiita, en tiedä miten hyviä muuraamaan.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

ahz kirjoitti:Maahanmuuttajayhteisöstä saattaisi löytyä, muslimit ovat ainakin monesti raittiita, en tiedä miten hyviä muuraamaan.
Jep, pilvessä olevahan on selvinpäin....
Rooperi

Viesti Kirjoittaja Rooperi »

saltikov kirjoitti: Hmmm.... jos tietäisin, en kyselisi. Mutta tiukennetaan kriteereitä - hyvä & raitis.
Mää tiedän jopa tälläisenkin. Tosin jos meinaatte sen hommiin saada niin ensi vuotta mennään jo tilauslistoilla...
tpp

Re: Gallup tosi kalliin optiikan omistajille

Viesti Kirjoittaja tpp »

kmb kirjoitti: Algoritmi on tämä:
1) hanki työ jonka kanssa pärjäät kaupungissa asuen. Hanki myös vihreästi ajatteleva vaimo
Check. Molemmat.
kmb kirjoitti: 2) Sitten kun tekee mieli ostaa henkilöauto, ÄLÄ TEE SITÄ!
Check. Polkupyörällä pääsee.
kmb kirjoitti: 3) Asustele pienessä asunnossa äläkä juo alkoholia
Check. Puolen vuoden absolutismi tosin loppuu juhannuksena. Täytynee käydä linssikaupassa vielä kun ehtii.

Ajattelin tosin sijoittaa edellisen asunnon myyntivoitot muualle kuin linsseihin. Pärjään manuaali-M42-linssikokoelmalla mainiosti.
dille

Viesti Kirjoittaja dille »

Opiskelijana olen yliopistolla. Kesät ja lomat teen töitä rakennusalalla, ja rahaahan tuolta saa kun osaa tehdä(ei edes kannata miettiä opintotukea). Pikkumenoja ei ole, joten objektiivien hankinta riippuu enemmänkin haluista/tarpeista kuin rahan puutteesta.

Ei nyt kuitenkaan, että voisin hakea 600mm f/4:n , 400mm f/4 DO:n ja 200mm f/1.8:n ilman kummempaa miettimistä. Ylimääräistä rahaa kyllä jää, kunhan miettii omaa kulutustaan. Joillain enemmmän toisilla vähemmän.
*Kirjoita tähän koko kamera-arsenaalisi*
Vastaa Viestiin