Gallup tosi kalliin optiikan omistajille
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Kyllä se melko säälittävää on. Jos samaan aikaan lahjakas opiskelija kuvaa rupukamoilla niin tiedän mitä olen velvollinen silloin tekemään.koopees kirjoitti:Höh, ei aikuisen ihmisen tarvitse tuollaisesta olla nolona. Minä ainakin myönnän aivan avoimesti että välineet ovat paremmat kuin taidot.bfh kirjoitti:Voisin ostaa kalliimpaakin kamaa, mutta en halua joutua tilanteeseen jossa auto on parempi kuin kuski. Se on noloa katseltavaa.
-
Kyllä köysi pitää rasvata jos on liikaa rahaa.bfh kirjoitti:Kyllä se melko säälittävää on. Jos samaan aikaan lahjakas opiskelija kuvaa rupukamoilla niin tiedän mitä olen velvollinen silloin tekemään.koopees kirjoitti:Höh, ei aikuisen ihmisen tarvitse tuollaisesta olla nolona. Minä ainakin myönnän aivan avoimesti että välineet ovat paremmat kuin taidot.bfh kirjoitti:Voisin ostaa kalliimpaakin kamaa, mutta en halua joutua tilanteeseen jossa auto on parempi kuin kuski. Se on noloa katseltavaa.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Vai olet saanut rautateiltä objektiivin? Toiminee kuin se vessa..Ensenada kirjoitti:Laskin just että olen ostanut ainakin 6 objektiivia käytettynä. Noista jäljellä on tällä hetkellä kaksi.
Niin ja palkkani on pieni, silti objektiiveissa lukee AF-S ja yhdessä jopa VR.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Joo ja faijan perintö-Cosina on ruotsin valtion rautateiden leimaama: kaiverrettuna lukee SJ.OskuK kirjoitti:Vai olet saanut rautateiltä objektiivin? Toiminee kuin se vessa..Ensenada kirjoitti:Laskin just että olen ostanut ainakin 6 objektiivia käytettynä. Noista jäljellä on tällä hetkellä kaksi.
Niin ja palkkani on pieni, silti objektiiveissa lukee AF-S ja yhdessä jopa VR.
No mitä?bfh kirjoitti:Kyllä se melko säälittävää on. Jos samaan aikaan lahjakas opiskelija kuvaa rupukamoilla niin tiedän mitä olen velvollinen silloin tekemään.koopees kirjoitti:Höh, ei aikuisen ihmisen tarvitse tuollaisesta olla nolona. Minä ainakin myönnän aivan avoimesti että välineet ovat paremmat kuin taidot.bfh kirjoitti:Voisin ostaa kalliimpaakin kamaa, mutta en halua joutua tilanteeseen jossa auto on parempi kuin kuski. Se on noloa katseltavaa.
-
Pojat kirjoittelevat palturia. Minusta se aina ollut kiinni kuvaajasta.OskuK kirjoitti:Tai päinvastoin. Filmiaikana kuvanlaatu oli kiinni vain optiikasta, digiaikana myös kamerasta.ahz kirjoitti:
Noniin, löytyihän täältä muitakin köyhiä. Niinhän se perinteiseti on ollut, että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. Digitaalisten laitteiden suhteen se ei aivan samaan tapaan päde, kun filmivehkeiden kanssa aikanaan, mutta optiikan kanssa kyllä.
Less Is More
-
-
- Viesti:
Kuvanlaatu on oma juttunsa, mutta tuo sanonta on syntynyt niihin aikoihin kun laadukkailla asioilla oli joku arvo joka jossainmäärin säilyi. Siis esimerkiksi aikoinaan kun valokuvaajaksi ryhtynyt nuorimies osti pari Rolleiflexiä, niin sitten eläkkeelle jäätyään ne myymällä sai vielä hyvät rahat.OskuK kirjoitti:Tai päinvastoin. Filmiaikana kuvanlaatu oli kiinni vain optiikasta, digiaikana myös kamerasta.ahz kirjoitti:
Noniin, löytyihän täältä muitakin köyhiä. Niinhän se perinteiseti on ollut, että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. Digitaalisten laitteiden suhteen se ei aivan samaan tapaan päde, kun filmivehkeiden kanssa aikanaan, mutta optiikan kanssa kyllä.
Tänäpäivänä ei taida olla sellaista digitaalista vempelettä, johon sijoitetus rahat eivät menettäisi lyhyehköllä aikajänteellä (n. 10v) suurinta osaa arvostaan.
-
- Viesti:
Mitä ihmettä sinä oikein rakennat, jos nuo muuraamiskriteerit ovat noin tiukat. Kun ottaa huomioon raittiitten ihmisten osuuden populaatiostamme, niin raittiin muurarin löytäminen tulee olameaan hyvin hankalaa.saltikov kirjoitti:Hmmm.... jos tietäisin, en kyselisi. Mutta tiukennetaan kriteereitä - hyvä & raitis.Konditiona kirjoitti:Mää tiädän. Mutta et sää vuorostas sattus tiätään yhtään raitista muuraria?saltikov kirjoitti:Et muuten satu tietämään yhtään hyvää muuraria?
Maahanmuuttajayhteisöstä saattaisi löytyä, muslimit ovat ainakin monesti raittiita, en tiedä miten hyviä muuraamaan.
-
- Viesti:
-
Re: Gallup tosi kalliin optiikan omistajille
Check. Molemmat.kmb kirjoitti: Algoritmi on tämä:
1) hanki työ jonka kanssa pärjäät kaupungissa asuen. Hanki myös vihreästi ajatteleva vaimo
Check. Polkupyörällä pääsee.kmb kirjoitti: 2) Sitten kun tekee mieli ostaa henkilöauto, ÄLÄ TEE SITÄ!
Check. Puolen vuoden absolutismi tosin loppuu juhannuksena. Täytynee käydä linssikaupassa vielä kun ehtii.kmb kirjoitti: 3) Asustele pienessä asunnossa äläkä juo alkoholia
Ajattelin tosin sijoittaa edellisen asunnon myyntivoitot muualle kuin linsseihin. Pärjään manuaali-M42-linssikokoelmalla mainiosti.
-
Opiskelijana olen yliopistolla. Kesät ja lomat teen töitä rakennusalalla, ja rahaahan tuolta saa kun osaa tehdä(ei edes kannata miettiä opintotukea). Pikkumenoja ei ole, joten objektiivien hankinta riippuu enemmänkin haluista/tarpeista kuin rahan puutteesta.
Ei nyt kuitenkaan, että voisin hakea 600mm f/4:n , 400mm f/4 DO:n ja 200mm f/1.8:n ilman kummempaa miettimistä. Ylimääräistä rahaa kyllä jää, kunhan miettii omaa kulutustaan. Joillain enemmmän toisilla vähemmän.
Ei nyt kuitenkaan, että voisin hakea 600mm f/4:n , 400mm f/4 DO:n ja 200mm f/1.8:n ilman kummempaa miettimistä. Ylimääräistä rahaa kyllä jää, kunhan miettii omaa kulutustaan. Joillain enemmmän toisilla vähemmän.
*Kirjoita tähän koko kamera-arsenaalisi*