Canon Powershot A570 is vai A710 is ???

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
hapa

Canon Powershot A570 is vai A710 is ???

Viesti Kirjoittaja hapa »

Heips!

Kertokaapas viisaammat käytännön eroja noiden kahden välillä, kumpi olisi parempi kamera minulle. Alkaa A70 jo olla ehtoopuolella ;-)

Spekseistä olen kyllä verrannut erto, joten niitä ei tarvitse luetella, jollei pysty havainnollistamaan eroa.

Minulle ei ole ongelma optisen zoomin ero 4* vai 6*. Lähinnä haluaisin tietää DIGIC prosessorien erosta enemmän (570 DIGIC III ja 710 DIGIC II). Lisäksi valovoimassa ja ISO-herkkyydessä eroja, mutta kumpi parempi?
Hinta noissa suunnilleen sama ja kumpaankin saa kait SDHC kortin...
'\\\|///
{ o..o}
_\ ~ /____000o_____________
| Canon Powershot A70=>S3 IS |
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Touran

Viesti Kirjoittaja Touran »

Enpä osaa eroista kertoa, mutta keväästä asti ollut Powershot A710is . 900 kuvaa otettu jo ja hyvin toimii niinkuin pitääkin! Voin kyllä suositella.
hapa

OK, kiitos että edes joku vaivautuu vastaamaan. Tuota 710 olen haaveillut, mutta kun on ehtinyt jo tulla uudempi 570, jossa uudempi DIGIC III ja tätä on jossain engl. arvosteluissa kehuttu parhaaksi A sarjalaiseksi. Mutta ilmeisesti kamera kovin uusi, joten ei ole ihmisillä kokemuksia siitä (ainakaan niillä jotka tätä foorumia käyttää).

Oletko kokenut A710 salaman latautumisen joskus hitaaksi?
(jotkut omistajat valitelleet siitä)
'\\\|///
{ o..o}
Touran

Viesti Kirjoittaja Touran »

Olen kokenut sen hitaaksi, välillä.
Mutta en kumminkaan turhan pitkäksi ajaksi :)
ju_jy´ra

Viesti Kirjoittaja ju_jy´ra »

Moi

Ite ostin ton A710:n joulun tienoilla, ja ihan hyvin on pelittänyt. Kuvia on tullut otettua varmaan n. 1000 kpl, pääasiassa ulkona valoisalla. Olen ollut todella tyytyväinen kameraan; se on eka digikamerani, joten sikäli vertailupohjaa ei ole. Kovasti ovat kaverini kehuneet kuvanlaatua omien kameroittensa laatuun verrattuna erinomaiseksi.

Ainoa miinuspuoli on ollut se, että mielestäni kamera on välillä hieman hidas kun ottaa kuvia peräkkäin (mahtaako riippua muistikortista). Ja toisaalta myös, nyt kun kysyit, niin myös salamalla kuvatessa ollut leivää hitautta huomattavissa.

Tässä nyt ees jotain käyttökokemuksia..! Toivottavasti jotain saat niistä irti :) Mutta siis, olen kaiken kaikkeaan ollut kameraan oikein tyytyväinen ja voin vilpittömästi suositella sitä myös muille!
hapa

Löysin muuten itse tuosta DIGIC III:sta hieman juttua IXUS 900 TI sivulta:

Kolmannen sukupolven DIGIC-prosessori vaikuttaa kameran reagointinopeuteen ja parantaa kuvantoistoa. Uusi kasvojentunnistusautomatiikka toimii yhdessä yhdeksän pisteen automaattisen AiAF-tarkennuksen kanssa. Se havaitsee ihmiskohteet nopeasti ja säätää tarkennuksen ja valotuksen niiden mukaan. Jos automatiikka ei tunnista kohteessa ihmisiä, kamera siirtyy AiAF-tarkennukseen. DIGIC III -prosessorissa uutta on myös kohinanpoisto-ominaisuus. Sen avulla kuvaus onnistuu jopa ISO 1600 –herkkyydellä ilman, että hämärässä otetuista kuvista tulee häiritsevän rakeisia. Nopean DIGIC III -prosessorin lisäksi kamerassa on EOS-järjestelmäkameroista tuttu DDR-SDRAM-muisti, joka lisää tiedonsiirtonopeutta huomattavasti.

Eli jospa tuon avulla kameran toiminnot olisi hieman nopeampia 570 IS:ssä. Toki salamannopeuteen tuo tuskin vaikuttaa (koska hitaus johtuu varman kahdesta patterista/akusta, josta "salaman varaaminen" kestää tovin. Eli sitä tässä juuri koetan saada kaivettua esille, jos löytyisi joku onnellinen 570 IS omistaja ja kertoisi omia kokemuksiaan :-)
'\\\|///
{ o..o}
hapa

JA vielä löysin lehdistötiedotteen näistä uusista A-sarjan kameroista (560 ja 570).

Canon 22.2.2007

Eli tuon mukaan kameroiden myynti alkanut maaliskuussa suomessa, joten luulisi sen nyt jollain jo olevan hankittuna???
'\\\|///
{ o..o}
Xiph

Viesti Kirjoittaja Xiph »

Kiitos tämän topikin, vasta huomasin että tämmöinenkin (A570) malli on tullut myyntiin. Tässä kamerassa olikin sitten juuri ne ominaisuudet, jota kaipasin. Ixukset eivät päässeet valintalistalle puuttellisten manuaalisäätöjen vuoksi. Sen lisäksi edullinen hinta, pieni koko, SD-muistikorttipaikka (minulla oli ylimääräinen 2gt kortti varastossa), AA-paristot ja kuvanvakaaja olivat haettuja ominaisuuksia.

Kamera tuli haettua tänään, joten en kuvanlaadusta uskalla paljoa vielä sanoa. Kuvia on otettuna vasta muutama ja pokkareiden perisynti, eli kohina korkeammilla iso-arvoilla tuli nopeasti tutuksi. Mihin nuo ISO800 ja ISO1600 on muka tarkoitettu? Mutta ainakin manuaali ISO200 asetuksella sain omaan makuun ihan riittävän hyvälaatuisia kuvia.

Kuvausmoodeja näyttää löytyvän monenlaista. Pyrin kuitenkin opettelemaan puoli- ja täys manuaalimoodien käyttöä. Toiminnot ovat selkeitä, eikä ohjekirjaa tarvi. Hyvältä laitteelta vaikuttaisi ainakin tässä vaiheessa.
hapa

Jihuu!!
Nyt on löytynyt ensimmäinen uuden A570 IS omistaja, ja juuri nämä samat kriteerit minullakin on tärkeänä uutta kameraa tuumiessani (ehkä pitkät vga tason videoklipit myös).

Tuo DIGIC III prosessori kait antaa juuri "apua" suurilla ISO herkkyyksillä ja sitä kohinaakin pitäisi parantaa.

Mitenkä koet "salaman latauksen" kestävän 570IS:ssä?
'\\\|///
{ o..o}
Zagwrath

Viesti Kirjoittaja Zagwrath »

http://dcresource.com/reviews/canon/pow ... ndex.shtml

Reilu kolme sekkaa näytti tuolla olevan. Näyttää siltä, että tuo Digic III on lähinnä vaan markkinointia, edelleenkään ISO800-ISO1600 eivät ole kovin käyttökelpoista tavaraa. Kohina ja kohinanpoisto eivät siis ole parantuneet. Toistaiseksi ei ole myöskään mitään todisteita sen nopeudesta tai virransäästöstä. Ja sarjakuva nopeudet ovat useissa malleissa tulleet vain alaspäin. Tuota uutta prosessoria en siis lukisi kyllä uudeksi ominaisuudeksi, jota kannattaisi ostopäätöstä tehdessä tuijotella.
Xiph

Viesti Kirjoittaja Xiph »

hapa kirjoitti: Mitenkä koet "salaman latauksen" kestävän 570IS:ssä?
Ei se heti valmis ole, mutta ei tuo aika minua häiritse. En ole aikoja kellottanut, mutta näiden kahden kameramallin nopeuksien vertailua Steve's Digicamera sivuston arvostelujen mukaan:

A570 vs A710
Virrat päälle ja kuvausvalmis 1.7s vs 1.8s
Kuvausvalmis sleepistä <1s vs 1.3s
Shot - shot viive 1.4s vs 1.6s
Purskekuvaus 2.1fps vs (nearly) 2fps
Salamaviive 4-6s vs 5-12s
hapa kirjoitti:ehkä pitkät vga tason videoklipit myös
Taas jos verrataan näitä kahta kameramallia, niin ainut tekninen ero on A570:ssä max 4gt videonpituus vs A710 1gt. Kuvanlaatu eroista ei tietoa.

Sitten semmoinen homma kannattaa vielä huomioida, että Digic II prossuisille kameroille saa venäjänpoikien tekemän CHDK hackin, jolla saa mm. RAW moden, live histogrammit, ym. Tämän virityksen käyttö tällä hetkellä mahdollista siis vain A710:ssa.
Zagwrath

Viesti Kirjoittaja Zagwrath »

Steve tekee arvostelut fiilis pohjalta, eli ne saattaa heittää todellisuudesta jonkise verran. Specseissä kuitenkin sarjakuvaus on Canonin puolelta ilmoitettu 1,7fps molemmille. Dpreview A710 testissä salamasta sanottiin, että huonoilla tai heikoilla paristoilla ajat nousevat merkittävästi.

http://www.dpreview.com/reviews/canona710is/page11.asp
hapa

Eli ilmeisesti "merkittävimmät erot noiden välillä omalta kannalta on alla, kiitos Xiph :-)
Xiph kirjoitti: Salamaviive 4-6s vs 5-12s
...
A570:ssä max 4gt videonpituus vs A710 1gt.
Ja vielä senverran, että eiköhän ne "venäjän pojat" tee kohta viilausta myös uudemmille kameroille ( kuten A570).
'\\\|///
{ o..o}
shack

Viesti Kirjoittaja shack »

Itselläni ollut A710IS noin 1½kk yli 2500 kuvaa otettu ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

Jos joitakin heikkoja kohtia pitää hakea, niin tuo jo mainittu salamanlatausaika sekä mielestäni kuitenkin aika heikkotasoinen näyttö. Käytän paljon myös optista etsintä mutta sekään ei mielestäni ole laadukkaimmasta päästä.

Mielestäni heikompi optinen zoom a570:ssa on sen verran suuri puutos ettei tuo uusi Digic III sitä kuitenkaan paikkaa. Ostopäätös kannattaa toki ratkaista omien tarpeiden mukaan, mutta itse olen käyttänyt paljon tuota 710in zoomia ja siitä en tinkisi. Vielä kun otetaan huomioon se että geometria pysyy kohtalaisen hyvin aisoissa myös telepäässä niin IMO 710 on parempi valinta.

Täällä muutamia roiskittuja kuvia.
http://80.222.219.32
shack

Xiph kirjoitti: Sitten semmoinen homma kannattaa vielä huomioida, että Digic II prossuisille kameroille saa venäjänpoikien tekemän CHDK hackin, jolla saa mm. RAW moden, live histogrammit, ym. Tämän virityksen käyttö tällä hetkellä mahdollista siis vain A710:ssa.
Tässä vielä tuosta kiinnostuneille linkki:
http://forums.dpreview.com/forums/readf ... d=23051418
hapa

Kiitokset shackille hyvistä kommenteista. Toki se on kiehtova ajatus, tuo isompi optinen zoom. Ja optinen kuvanvakain tulee enemmän kuin tarpeeseen isolla zoomilla...

Se on vielä jäänyt vähälle huomiolle tässä ketjussa, että DIGIC III tuo punasilmaisyyden eston ja automaattisen kasvojen tunnistuksen kuvattaessa. Mutta tuo punasilmäisyyden poisto tapahtuu softan avulla jälkikäteen (tosin kaikki punasilmät samalla käsittelyllä). Tämä ei itselläni ole ongelma, mutta nostan asian esille...
'\\\|///
{ o..o}
shack

hapa kirjoitti: Se on vielä jäänyt vähälle huomiolle tässä ketjussa, että DIGIC III tuo punasilmaisyyden eston ja automaattisen kasvojen tunnistuksen kuvattaessa. Mutta tuo punasilmäisyyden poisto tapahtuu softan avulla jälkikäteen (tosin kaikki punasilmät samalla käsittelyllä). Tämä ei itselläni ole ongelma, mutta nostan asian esille...
Mielestäni Canon yrittää tässä lähteä väärään suuntaan. Koko ajan jää kuvaajille vähemmän kuvattavaa kun suorittimet hoitavat kaiken. Sinäänsä varmasti monelle peruskäyttäjälle hyviä ominaisuuksia, mutta itse arvostan enemmän 710:in ominaisuuksia. Lue: Ennemmin zoomia, säätöjä kuin hienoja automaatioita.

Mutta kuten jo mainitsin jokainen valitkoon kameransa omien tarpeiden ja tottumusten mukaan.
ilej

Viesti Kirjoittaja ilej »

Pitäisi päättää kameran valinta A570:n ja Ixus 850is:n välillä. Mikä selittää sen, että nämä a-sarjan kamerat ovat selvästi ixuksia edullisempia vaikka spekseissä ei erot ole suuret? Minkälaatuisia videoklippejä kameralla voi kuvata, aikaisemmalla panasonic dmc-fx9 videot olivat todella hyvännäköisiä.
hapa

Noista eroista A-sarjan ja Ixuksen välillä selittyy varmaankin sillä että A-sarjalaiset isompia kooltaan ja muovikuorisia, kun Ixukset metallikuorisia ja pakattu pienempään tilaan? Näin ainakin itse itselleni olen selittänyt eron. Muutenhan ominaisuuksiltaan mainitsemasi ovat hyvin pitkälle samanlaisia. Itse en edes harkitse Ixusta, koska se käyttää omaa akkua (joka kallimpi, kuin A sarjan "sormiakut" joita saa edullisesti, ja hätävarana vaikka patterit ärrältä jos tulee ylläri ;-)

Toki Ixukset on pienempia ja helpompi kuljettaa mukana, mutta jotkut näkee tämän myös ongelmana ettei niistä saa yhtä hyvää otetta kuin A-sarjalaisista. Mutta niinkuin ketjussa jo aiemmin tullut esille, nämä on makuasioita...

Ja videoklipeistä, mielestäni Canoneilla saa mainoita videoklippejä vga tarkkudella (640*480 resoluutio). Molemmilla mainitsemillasi ei voi zoomata videokuvaus päällä (löytyy esim. S3 IS:tä).
'\\\|///
{ o..o}
hapa

"Nälkä kasvaa syödessä, eiku tutkiessa"

Saattaisin saada tuttavan kautta euroopasta (jolloin takuut toimii) Canon S3 IS kameran kohtuuhintaan (lue hieman kalliimmalla kuin suomesta 570 tai 710). Eli tällöinhän saisin jo huomattavasti paremman videoklippien ottomahdollisuuden (voi zoomata kuvatessa) ja zoomiakin olisi tarpeeksi :-) Toki miinuspuolella on iso koko verrattuna A-sarjalaisiin.

Eli kaipailen käyttökokemuksia S3 IS kameran omistajilta. Lisäksi jos arvoisilla lukijoilla on kommetteja tästä käänteestä, niin kiitokset niistä jo etukäteen...
'\\\|///
{ o..o}
Vastaa Viestiin